Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: harald - 04.09.2013, 17:58:43
-
Hei taas
Otsikossa mainutun auton moottorissa ei ole hydraulisesti säätyvät venttiilin nostimet,ja mielestäni
venttiililoneiston ääni on melko raakaa,,,raksuttaa aika voimakkaasti.
Moottorilla ajettu 170tkm ilmeisesti pitkillä öljynvaihtoväleillä,ja muutenkin huonolla huollolla.
Kysymys kuuluu,,, minkälainen homma tuo olisi jos tuon tekisi/teettäisi,merkkiliikkeessä sanoivat,että pitää olla repullinen säätöpaloja kun tuohon hommaan ryhtyy,niitä säätöpaloja kun on eri kokoisia riippuen kuluneisuudesta.
,,,vai kuuluuko tuo raksutus asiaan,edellisissä autoissani on kaikissa ollut hydr nostimet jotka
eivät pahemmin ääntele.
En tunne näitä volvon uudempia koneita,mutta B18 ja B20 ovat hyvinkin tuttuja,mutta :-)
-
Onkos tässä jo säätyvä pakonokan ajoitus?
Sehän näissä usein alkaa raksattamaan...
Volvoissa on todella harvoin ongelmaa nokkien kuluneisuuden suhteen ellei sitten ole todella heikolla huollolla ollut. Eli voisin arvailla, että vika voisi olla jossain muualla kuin liian suuressa venttiilinvälyksessä.
Se säätö tosiaan on aikamoinen homma, koneessa kun ei ole venttiilikoppaa tai edes nokka-akseleille laakeripukkeja erikseen.
-
Onkos tässä jo säätyvä pakonokan ajoitus?
Sehän näissä usein alkaa raksattamaan...
Volvoissa on todella harvoin ongelmaa nokkien kuluneisuuden suhteen ellei sitten ole todella heikolla huollolla ollut. Eli voisin arvailla, että vika voisi olla jossain muualla kuin liian suuressa venttiilinvälyksessä.
Se säätö tosiaan on aikamoinen homma, koneessa kun ei ole venttiilikoppaa tai edes nokka-akseleille laakeripukkeja erikseen.
Kiitos vastauksesta :-)
Eikös tässä koneessa on vain säätyvä imunokan ajoitus ?
-
Vaparissa on pelkästään imunokka säätyvä. Turboja on pelkästään säätyvällä pakonokalla tai sitten molemmat ovat säätyviä.