Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Marjakiisseli - 05.09.2013, 21:50:52
-
Eli otsikon mukainen auto (ajettu 310tkm) sammui kesken ajon, ja lähti kyllä vaivalloisesti käyntiin jonkin ajan päästä, mutta kun vähän ajoi, niin ponnahti siinä sitten öljytikku ylös ja konehuone täyteen öljyä. Sammumista edeltävänä päivänä konehuone savusi ja auton sisälle tuli vähän savua joka haisi palaneelle öljylle.
Huohotusjärjestelmän letkut ja liitokset käyty läpi sekä öljyloukku vaihdettu - ei vaikutusta, painetta tulee tikun reijästä savun kera aika kovastikkin vielä.
Mitä seuraavaksi pitäisi tehdä?
-
Kyllähän tuo moottoriremontilta haiskahtaa. Jostain syystä palotilan paine pääsee kampikammioon. Oisko joku mäntä antautunut?
-
Mulla oli sama homma viime kesänä.. nosteli öljytikun aina konepeltiä vasten ja hirmu savua aina lykki sieltä tikusta.. Tein puristuspaine mittauksen ja yksi sylinteri näytti mulla nollaa.. purin kannen irti ja männnästä puuttu palanen nii en yhtää ihmittele sitte että miks nosteli tikkua :( eli kantsii puristuspaineet aluks mitata :-\
-
sylinteri kulunut niin paljon tai männänrengas poikki?