Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Auto-Gona - 09.09.2013, 11:34:11
-
selasin kaikki tämän alueen sivut ja museon keskustelut mutta en törmännyt aiheeseen. :o
joten itsellä siis 960 -93 3 litrasella koneella ja ilmeisesti aw30-40 tai aw30-43 laatikolla
kaverilla olisi -95 facelift 960 2.5+m90 osina tarjolla
itse en tykkää lainkaan tuosta automaatista ja mielessä pyörii jotta laittaisi tuon m90 laatikon tilalle
ilmeisesti tarvitsen laatikon+tukikumi(t),kardaanin, jarru ja kytkin polkimet,työsylinteri oliko vielä jotain muuta?
tälläisen pätkän löysin jostain keskustelusta kytkinasioista:
Option #1:
Standard 850 T5-R (240/250HP) clutch setup. Good for up to almost 420NM.
Clutch disc, organic, 20 splines, 240mm, Sachs p/n: 1862 428 133.
Pressure plate, 240mm, Sachs p/n: 3082 254 232.
suurin huolenaihe kuitenkin on että millaisia sähkötöitä/muita muutoksia tuon tekeminen teettää?? :idiot2:
-
Haulla löytyy aiheesta, autom. ja manussa eri tiedot boxeille, 95 ja 93 eri moottorinohjaus... menee aika askarteluksi.
-
Haulla löytyy aiheesta, autom. ja manussa eri tiedot boxeille, 95 ja 93 eri moottorinohjaus... menee aika askarteluksi.
itse en löydä vaikka kuinka koittanut tonkia laittaisitko linkkiä jos kerran löytyy? :) ei haittaa vaikka menisi askarteluksi koska auto ei ole jokapäiväisessä käytössä kunhan vain saisi tietoa mitä kaikkea pitää modailla että saa toimivan :idiot2:
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=35442.0 Ainakin tuossa tehty, tosin toisinpäin, mutta aina sama rumba.
En kerkee tähän hetkeen ettimää enempiä, mutta käsitelty asia.
-
Manuaaliksi muuttaminen vaatii sähköjän puolesta ainoastaan P-asennon tunnistuksen johtojen hypyttämisen vaihteiston johtosarjanliittimestä ja pakkivaloanturin johtojen liittämisen samaiseen liitinpakettiin. Vaihteiston ohjainboksin voi jättää sen jälkeen hyllyyn pölyttymään.
Vauhtipyörän tarviit myös toki. Noissa on kaksoismassa alunperin. Jos haluaa keveämpää vaihtoehtoa, niin käyttää 850/x70I <-98 kiinteää vauhtipyörää sen kytkimellä. Uudempiin tuli sitten jo hydraulinen painelaakeri.