Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: rallivatanen - 22.03.2011, 20:57:23
-
No niin nyt loppui matkanteko kytkin päätti irtisanoa sopimuksensa.ensimmäiseksi auton käydessä et saa vaihdetta päälle eli ei niinkuin irrota mutta jos vaihteen laittaa päälle auto sammuksissa ja starttaa niin auto pysyy paikoillaan.(särkyi ajettaessa ajoraiteita pitkin hinurin lavalle luistatus tilanteessa) liittyskö tuo jotenkin painelaakeriin voisko olla jumissa?? lienee parasta että tilaa uuden paketin.auto alunperin b200et->b230et tuossa ilmeisesti on 228mm levy.
-
Tuosta ei oikein voi muuta päätellä kuin että kytkin laahaa sen verran, että et saa vaihdetta päälle koneen käydessä.Vikaa haettaessa on joka tapauksessa otettava laatikko pois ja jos tilanne vaatii, kannattaa vaihtaa asetelma ja kytkinlevy uuteen. Vika voi johtua myös esim siitä hydraulisesta irrotusjärjestelmästä. Joku paikka kulunut tai jopa puhkikulunut vivustosa tms. Tyypillisiä vanhan Volvon vikoja :D.
-
Voisi olla myös jumiutunut paineasetelma vikana. Kaverilla oli näin ja oireina että vaihdetta ei saanut silmään ja luisti kun antoi enemmän kaasua. Kun otettiin laatikko pois, näki silmällä että ei ollut jouset oikein. Ja sitten kun irroitin kytkimen pultit, kuului pamaus ja sen jälkeen oli normaalin näköinen. Laitettiin kuitenkin uusi paketti. ::)
-
Silmälaakeri hirtti kiinni.
-
Mutta eikös silloin pitäisi kytkinpolkimen jäädä menemättä pohjaan eikä sellaista ole mainittu?
Edit: paitsi jos tietenkin se jäi pohjaan jumiin.
-
Mutta eikös silloin pitäisi kytkinpolkimen jäädä menemättä pohjaan eikä sellaista ole mainittu?
Edit: paitsi jos tietenkin se jäi pohjaan jumiin.
Jos silmälaakeri hirttää, ei kytkinakseli pysähdy-> ei tahdo vaihde kytkeytyä.
-
Kytkin poljin on normaalin tuntuinen.Joo täytyy hommata jostain kattoa päälle että pääsis laatikon käyttään pois.varmaan laittaa ihan vakio paketti vielä ettei tule laatikkoa särjettyä.tai eihän tuo laatikko oo vielä tiennyt mitään mutta jos sais kevään aikana hommattua kuulerin ja nostettua hieman ahtoja.vai miten nuo sre kamat onko hinta tietoa kellään taisin kyllä kerran lueskellakin niitä täältä jostain.
-
mulle kävi täs viime tiistaina sillain et kytkin poljin jäi pohjaan. nostin sitte jalalla kytkimen ylös ja ajattelin ajaa sen sivuu keskeltä tietä mut eipäs mentykää ku kytkin oli jääny pohjaan ku työsylinteri oli tullu nini pitkälle ulos etä oli kiilannu kytkimen pohjaan ja tauti löyty sitte kytkinhaarukasta.:)
-
Jos silmälaakeri hirttää, ei kytkinakseli pysähdy-> ei tahdo vaihde kytkeytyä.
Kuuluuko mitään ääntä jos silmälaakeri jumissa?
Itselläni V90 M90 laatikolla joutuu välillä käyttämään nelosen kautta pakille tai ykköselle. (välillä menee suosiolla)
Mut voi startata vahde päällä ja kytkin pohjassa, eli laahaa vain hieman.
2-3 kertaa on käynyt niin että kytkin poljin menee pohjaan ja on ihan "vetelä"->ei irrota ollenkaan.
Vaihdoin jo pääsylinterin tiivisteet niin tuo kytkimen täysin toimimattomuus loppui mut toi tyhjäkynnillä laahaus jäi vielä.
Olisiko jollain ollut vastaavaa? Laatikon joutuu varmaan irroittamaan mut tietäis sit mitä osia tarvitaan.
-
(http://i165.photobucket.com/albums/u64/rallivatanen/006.jpg)
-
QH:n merkitön vai AP?
Ei kai tuo Sasch ole? :))
-
sachssipa hyvinkin.tilalle tuli motonetistä ostettu qh,saa nähdä kauanko se kestää ::)
(http://i165.photobucket.com/albums/u64/rallivatanen/014-1.jpg)