Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: daicon - 09.09.2013, 20:52:45
-
Tarvitsisin jelppiä. kone lähtee käyntiin normaalisti ja tyhjäkäynti ok. samoin kierrokset nousevat paikallaan ok. Liikkeelle lähdettäessä niin pienillä kierroksilla auto toimii ok. Sitten kun polkaisee kaasua ei tapahdu juuri mitään vauhdin suhteen, polttoaineenkulutus mittarista katsottuna se nousee kyllä 30-50l välille, mutta kiihtyvyytenä se ei tunnu. Tuntuu, että kiihtyvyys on hidasta eikä potkua löydy. Sitten kun on odoteltu aikansa kaasua vähän pumpaten auto alkaa pikkuhiljaa kiihtyä ja oireet vähenevät. Taas kun palataan hiljaisemmalle nopeudelle sama juttu alkaa uudestaan.Varoitusmerkkivaloja ei pala muuta, kuin huollon merkkivalo vähän aikaa.
-
Ollapa toinen ilmamassamittari jolla kokeilla :)
-
imm tuli minullekkin heti mieleen.
-
entä jos imm:n johdon irti pistokkeesta mites sitten käyttäytyy eikös sen pitäs toimia oletus arvoilla ainakin tutun v70 rupes toimimaan kun johdon otti pois, ei nykiny ja sammuillu enää ??? ja vikakoodien luku vois näyttää jotakin
-
entä jos imm:n johdon irti pistokkeesta mites sitten käyttäytyy eikös sen pitäs toimia oletus arvoilla ainakin tutun v70 rupes toimimaan kun johdon otti pois, ei nykiny ja sammuillu enää ??? ja vikakoodien luku vois näyttää jotakin
tämäkin vähä riippuu.. Itsellä hajos IMM ja ei millään saanut enään käymään = johto irti ja ajoin ongelmitta kotiin.. sitten pihalla piti vielä käynnistää kerran ja siirtää auto ja silloin ei lähtenyt käyntiin mittari kiinni tai ilman johtoa. Kuulostaa kyllä pahasti rikkinäiseltä mittarilta.
-
Imm vaihdettu, virranjakajan kansi,pyörin ja tulpat ja tulpanjohdot uusittu.
Olevinaan ilmaletkut katsottu,( miten mahdollliset vuodot voisi huomata) liekkilukon alue puhdistettu.
n. 2000 -3200 kierroksilla koko ajan pientä nykimistä, ei ota kierroksia vaan tuntuu " takkuavan", kun lyö kaasun pohjaan ja päästään isommmille kierroksille, kone pelittää ja kiihtyy ok. Tietysti automaatin kanssa on hankalaa, kun käyttöalue on just tolla "tökkivällä" kierrosalueella.
Tyhjäkäynnissä ja paikallaan kaasutellessa ei ongelmaa, kevyseti kaupunkialueella ajettaessa melkein ok. kun automaatti vaihtaa vaihteet, niin ajo on silloin pintakaasulla. Kiihdytykset on sitten toinen juttu, jolloin ongelma esiintyy tuolla kierrosalueella,
Mites mahdolliset ilmavuodot ja mistä lähteä metsästää, kickdown alkaa tulla korvien väliin :D
Jos imm johdon ottaa pois ja kokeilee siten, särkeekö jotain koneesta tai osista :)
-
Vikakoodeja ei ole?
Imuvuotoja voi metsästää koneen käydessä, suihkuttamalla starttipilottia konehuoneen puolella.
Olet tarkastanut, ettei imuputki mene kaasuttaessa lyttyyn?
Katti vois olla tukossa?
-
voiko katin vikaa paikallistaa mitenkään. pakokaasuanalyyysi?, Otiin putkea takaa irti mutta ei sinne kattiin näe kunnolla, ritilä näkyy, jos ritilä jotenklin irti voisiko vaikuttaa ainoastaan jollakin kierrosalueella ettei toimi. Tarvike katti ajettu noin 20 000, 2 vuotta vanha.
-
Mitä tällä on ajettu? Onko polttoainesuodatinta koskaa vaihdettu? Vaikuttais kun ei sais vaan riittävästi löpöä
-
mietin vaikuttaako polttoainesuodattimen huono kunto ainoastaan määrätyllä kierrosalueella.
Toinen juttu voiko Lambadan antureita testata tai mitata mitenkään, jos siellä olisi jokin haisteluhäiriö, joka vaikuttaisi tuolle välille, kun ylä ja alakierroksilla tomii ok.
-
kokonaisuutena ajettu 298 000