Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: ceebbari - 10.09.2013, 15:11:24
-
Yritin tuossa lukea koodeja ledihässäkästä, mutta en saanut sieltä yhtään vilkkausta ulos.
A2 ja A6 pistokkeista palaa ledi koko ajan himmeästi. Minkäänlaisia vilkahduksia ei tule mistään vaikka kuinka painelee nappia. Ledi kyllä syttyy kun nappia painaa.
Virtalukko oli II asennossa ??? ??? ??? ???
Auto on -95 855
B5254FS moottorilla
-
Ja FAQ osaston ohjeiden mukaisesti tehty luenta?
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=165.0
-
Ittellä oli sama ongelma.omassa oli ns. Tappi ajonesto päällä niin teki samaa
-
Eli tappi pitää kuitata ennen kuin koodit näkyy?
-
Kuittasin tikun ja luin koodit. Syy koodien lukemiselle oli tracks toimimattomuus.
Koodeja tuli A3 pistokkeesta kolme:
141 eli jarrupolkimen asennon tunnistin
142 eli jarrupolkimen katkaisin
312 eli oikea etupyörän anturi
Pitää perehtyä noihin nyt ensin putsaamalla kaikki liitokset
-
Kuittasin tikun ja luin koodit. Syy koodien lukemiselle oli tracks toimimattomuus.
Koodeja tuli A3 pistokkeesta kolme:
141 eli jarrupolkimen asennon tunnistin
142 eli jarrupolkimen katkaisin
312 eli oikea etupyörän anturi
Pitää perehtyä noihin nyt ensin putsaamalla kaikki liitokset
onkos tämä uudella vai vanhalla abs-yksiköllä ??? että onko se boxi ihan siinä näkyvissä iskaritolpan vieressä eli vanhaa mallia vai siellä alla piilossa eli uudempaa mallia ? voisi olla vikaa boxin juotoksissa jos uudemmalla boxilla :) tai sitten sieltä on oikiasti mennyt tuo anturi mutta senhän pystyy yleissähkömittarilla testaamaan. tuohon 141/142 yhdistelmään mulla on tällänen vinkki:
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=97192&page=5
jarruvalokatkaisin on halpa, maksaa vain kympin mutta yleensä vika ei ole siinä sillä näkeehän sen että toimiiko jarruvalot vai ei :) itsellä oli vika juurikin tuossa asentotunnistimessa, oli molemmat juotokset murtuneet... juotin uusiksi ja eipä ole vikakoodeja enään tullut :hello:
-
Kävin liitokset läpi ja kuittasin koodit. Nyt ajeltu muutama kymppi, eikä koodeja ole ilmestynyt.
Autoni on sillä vanhemmalla abs-boxilla.
Tracs ei toimi edelleenkään... :idiot2:
-
Kävin liitokset läpi ja kuittasin koodit. Nyt ajeltu muutama kymppi, eikä koodeja ole ilmestynyt.
Tracs ei toimi edelleenkään... :idiot2:
miten olet sitä tracsia testannut? ???
-
Hiekalla ja mudassa. Molemmissa sutii niin paljon kuin vaan kaasua antaa ;D
-
Ja sutii muuten lumellakin loputtomasti :D
-
no eipä se mullakaan sitä tarkoituksella tehtyä sutimista lopeta jos kaasua painaa kunnolla mutta sitten sen tahattoman sutimisen varoivaisessa liikkeellelähdössä se handlaa oikein hyvin :) Mutta melko turhahan se on kun osaan kyllä lähteä liikkeelle sutimatta ilman luistonestoakin :D
-
Autona 850 vm.95 missä obd-pistoke siinä kolikkotelineen alla. Minkälainen halpa luku/kuittauslaite toimii tässä? Tuohan ei vissiin oikia obd olekkaan vaan joku ISO?
Ongelma ei sen isompi ole ku huoltovalo pitäis saaha nollattua ja vikavalo syttyi kun ajoin auton pukkien päälle eikä imm ollu johto paikallaan eli oikeaa vikaa ei ole.
-
Autona 850 vm.95 missä obd-pistoke siinä kolikkotelineen alla. Minkälainen halpa luku/kuittauslaite toimii tässä? Tuohan ei vissiin oikia obd olekkaan vaan joku ISO?
Ongelma ei sen isompi ole ku huoltovalo pitäis saaha nollattua ja vikavalo syttyi kun ajoin auton pukkien päälle eikä imm ollu johto paikallaan eli oikeaa vikaa ei ole.
No tuo vikavalo sammu itekseen ajossa, mutta huoltovalolle pitäis vielä jotaki tehä..