Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: eliäs - 10.09.2013, 19:30:25
-
tämmönen kävi nyt. auton oma boksi alkuperäinen vikakoodeja tulee lamdasta rpm anturista oireita tehoton tyhjäkäynti 1500 lämpimänä ja kierokset jää huutamaan jokainen anturi vaihettu mitä herjannu mukaanlukien imm, päästöt ei mikään kohdallaan.
sitte otettii toisesta täysin samanlaisesta volvosta ecu. vikakoodit: egr venttiili virtaus liian kovq vaikka autoissa ei ole semmosta tyhjäkäynti 2000-2500 mutta tehot tallella. MIKÄ IHME TÄTÄ VAIVAA.
-
On niissä eroja. Vaihdettu boksi on FD koneisesta eli on löytynyt pulsair ja egr venttiili. Lisäksi eroina onko kylmäkäynnistyssuutin vai ei, 2.0 vai 2.3, turbolla vai ilman jne. Jos vaihtaa boksia, sen boschin koodin pitäisi olla juuri sama kuin alunperin niin käy varmasti.
Netin ihmeellisessä maailmassa on lista näistä ecu bokseista, en vain nyt löytänyt.
-
mutta ei siinä toisessakaan volvossa ole nuita ja pelasi aivan moitteetta? molemmat b200f
Siis saman moottorin ecuissa on eroja? ei kai nyt saakeli :S erinumerot nuissa kyllä on.
eli auton alkup on -594 loppuinen ja vaihdokki -951
-
mutta ei siinä toisessakaan volvossa ole nuita ja pelasi aivan moitteetta? molemmat b200f
Siis saman moottorin ecuissa on eroja? ei kai nyt saakeli :S erinumerot nuissa kyllä on.
Eri numero tarkoittaa eri boksia. Kokeile saman numeroisella.
Muoks: Minullapa on -951-loota B230F koneessa.
-
ei perketti mie en ymmärrä miten tuo voi pelata peilikuva autossa :D:D mutta pakko se on vissiin ettiä samanmoinen, kaikki muut viat häviää mutta tulee tilalle korkea tyhjäkäynti ja olemattoman egr venttiilin virtaus :2funny: :2funny: ei voi ko nauraa ja itkeä ittensä uneen
Tuota tuota........ Onkos kellään muula sitte tuommosta 594 loppusta ollu missään?? ;S
-
http://www.nuceng.ca/bill/volvo/database/ecu.htm
951 on B230F, ilman egr:ää. Jännä että siitä vikakoodi tulee :D
594 ei löydy listasta
-
http://www.nuceng.ca/bill/volvo/database/ecu.htm
951 on B230F, ilman egr:ää. Jännä että siitä vikakoodi tulee :D
594 ei löydy listasta
Kumma homma kun toi 951-loppunen on kuitenkin B200F-koneisesta 240:stä johon ei takuulla ole vaihdettu boksia.
-
http://www.nuceng.ca/bill/volvo/database/ecu.htm
951 on B230F, ilman egr:ää. Jännä että siitä vikakoodi tulee :D
Jep. Piti oikeen käydä pihakierroksella: Löytyy 2kpl B230F ilman EGR:ää pihasta, ja boksi on -951.
Edit: Nämä kylläkin 740 -89.
-
Eeikös EGR juttele sytkäboksin kanssa?
Kävely Volvo-puistossa paljasti 590 ja 146 loppuiset boksit 240 vm90, B200F+M47. Mälväämätön ainakin vuodesta 99. ilman EGR mokkuloita.
-
no itellä ois just -90 b200f m47 ja 594 loppuinen. en tiiä piru vie ku alkaa ahistammaan... mistähä ihmeestä sitä tuomosenki poksin repis
-
Kävely Volvo-puistossa paljasti 590 ja 146 loppuiset boksit 240 vm90, B200F+M47. Mälväämätön ainakin vuodesta 99. ilman EGR mokkuloita.
Sama auto täälläkin ja samat boxit
-
voi piru saispa lainaan jostaki vaikka tuon 590 loppusen....... tai vaikka halvalla -.-
-
Kyllä se 951 käy tilalle kun on vaparin purkki, on uudempaa rautaa ja softaa ja parempi bensakartta.
Tuleeko vikakoodeja bensa tai sytkäpuolelta? EGR viittaisi sytkäpurkin vikaan, jos ei meinaa toimia. Testata voi millä vaparin sytkäpurkilla tahansa.
740 (744, 745) - 2.0 08.89-07.91 112HP B200F
0 280 000 590
0 280 000 594
740 (744, 745) - 2.3 08.87-07.92 115HP B230F
0 280 000 951
-
ei tule nyt bensapuolelta koodeja. kävi sellainen että kierrostunnistin ei anna signaalia mutta ei tule enään. sytkäpuolelta tosiaan tuo egr virtaus liian voimakas ja sitten kävi että bensanohjaukselta ei kuormitusta tjsp mutta seki katos ja on vain tuo egr ja korkea tyhjäkänti ja tehoton menemään.. :/ pitääpä tuo sytkäpurkkikin sitte vielä testata
-
joo eli sytkäpurkin numero 0 227 400 176. toivotaan että vika löytyis tuolta.. >:(
siis mitä V*TTUA. tuossa ronklasin nuitten ecujen kanssa vielä ja nyt ensin alkup poksilla, kierrokset tonni about, vikakoodi lambda bensapuolella, sytkäpuoli 111. vaihdoin toisen niin kierrokset 2tonnia vikakoodi taas LAMBDA???? eilen ei antanu toisella poksilla muutako sen EGR. ja sytkäpuolella bensanohjain ei kuormitusta.. ja egr koodista ei tietoakaan? ei herranjumala soikoon.
nyt taas ränkläs toisen boksin paikoilleen niin ei lamdan koodia, vaan pelkästään bensaonhjaus boksin koodi -.- ei voi käsittää
EDIT: Sain tyhjäkäynnin kohalleen säätämällä tuota kaasuläpän tunnistinta, Nyt tyhjäkäynti ok ja suurinpiirtein vetääkin niinkuin pitää, Alkup poksi paikallaan vikakoodeja nyt lamda ja bensanohjaus boksilta.. Päästöjä kokeilla vielä kohta läpi. Minkähän takia nuita vikakoodeja nyt heittelee, samat koodit vielä toisellakin poksilla. käy liian rikkaalla.... HC 271 ja CO 4.3
apuva... lamda o uusi..
-
oisko kellään tuohon rikkaalla käymiseen vastausta... perkkale ko leima pitäs saada 20. päivä :nohnoh
-
oisko kellään tuohon rikkaalla käymiseen vastausta... perkkale ko leima pitäs saada 20. päivä :nohnoh
Lambda rikki, bensanpaineen säädin jämähtänyt pohjaan, ei anturitietoa lämpimästä koneesta, IMM signaali väärä, viallinen suutin, ilmansuodatin aivan tukossa ..
-
jotenki tuoho lambdaan ei jaksa uskoa kun oon kokeillu kolmella erilä ja nyt on uusi paikallaan.. pitää kattoa vielä johdot paremmin siitä läpi. kiitoksia tuossa taas jotaki mitä voi tarkistella :D mites tuo bpaineen säädin voi tarkistaa? tai siis mitataan paineet joo mutta mistä kohti ne on paras sitte mitata ja paljonkohan oli normaalit paineet
-
Mitäs luulette tais olla vikatikki ostaa joku perkelen tarvike lambda??
-
Että voi yks helevetin sulake aiheuttaa päänvaivaa :2funny: Hienoja vehkeitä nää lankut...
-
JOO. eipä käyny pienessä mielessäkään että LAMBDAN LÄMMITTIMELLÄ on oma sulake auton sulakerasiassa! :D se vaihtoon ja heittämällä päästöistä läpi.. ;D ;D