Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: jen - 16.09.2013, 18:53:20
-
vieläkö saa b 200/230 koneisiin orkkislohkikseen tiivistettä?
-
tarkottanet lohkolämppäriä? itse vetäsin ihan vaan tiivistetököttiä väliin ja paikalleen.
-
tarkottanet lohkolämppäriä? itse vetäsin ihan vaan tiivistetököttiä väliin ja paikalleen.
ja ei vuoda?
-
vieläkö saa b 200/230 koneisiin orkkislohkikseen tiivistettä?
etralta kävin tilaamassa o-renkaan kooltaan jotain päälle 30mm. Ja paksuus 3mm. Muutaman euron kpl. Laitoin sen paremman kestää yli 80 asteen lämpöjä, tavallinen taisi olla 50senttiä kipale.
-
etralta kävin tilaamassa o-renkaan kooltaan jotain päälle 30mm. Ja paksuus 3mm. Muutaman euron kpl. Laitoin sen paremman kestää yli 80 asteen lämpöjä, tavallinen taisi olla 50senttiä kipale.
oukkei.
-
ja ei vuoda?
Ei.
(http://i1073.photobucket.com/albums/w386/Miuzo/20120801_192043.jpg)
tollanen metallihäkkyrä sitä painaa. en tiiä onko ihan kuuluva ratkasu vaiko patentti kun oli lohkossa valmiina paikallaan...
-
Ei.
(http://i1073.photobucket.com/albums/w386/Miuzo/20120801_192043.jpg)
tollanen metallihäkkyrä sitä painaa. en tiiä onko ihan kuuluva ratkasu vaiko patentti kun oli lohkossa valmiina paikallaan...
Toi taitaa olla joku patentti. Koitin käydä vähän kurkkiin tosta omasta mut ihme että oli öljyä lohkon kyljessä niin paljon ettei oikeen erottanu. Muistaakseni siinä on alunperin semmonen taivutettu rauta mikä pitää vastuksen paikallaan.
-
Toi taitaa olla joku patentti. Koitin käydä vähän kurkkiin tosta omasta mut ihme että oli öljyä lohkon kyljessä niin paljon ettei oikeen erottanu. Muistaakseni siinä on alunperin semmonen taivutettu rauta mikä pitää vastuksen paikallaan.
juuri näin.
-
Kumpaakin kiinnitystä on käytetty. Saa sen tiivistemassallakin pysymään jos vanha tiiviste ei ole aivan näkkileipää.
-
Harakiri osissa näkyy tuollaisia virityksiä, esim. Calix :(
-
Edellä olevaa kuvaa ja täältä http://www.240.se/install/8-87-37.pdf (http://www.240.se/install/8-87-37.pdf) löytyvää Volvon asennusohjetta verraten, kuvassa näyttää olevan ihan volvon oma "patentti".
Volvolta ostin tuollaiseen lohkolämmittimeen tiivisteen, taisi olla parin euron luokkaa.
-
Kumpaakin kiinnitystä on käytetty. Saa sen tiivistemassallakin pysymään jos vanha tiiviste ei ole aivan näkkileipää.
En lähtis kyllä kokeileen koska sielä on jonkin moinen paine vesitilassa kuitenkin. Sitten kun massa pettää niin on vedet pihalla ja ollaan keskellä mettää ilman työkaluja. Miuzon linkki on ihan hyvä koska siinä on tehty selkee patentti vaikkei olekkaan alkuperänen. Voi jopa olla parempi kun alkuperänen.
Tommosella tiivistemassalla en lähtis pelleileen kun täräyttää koneen käymään 20 asteen pakkasella niin voi vaan veikata mitä voi käydä. Se pidike pitää siinä olla vaikka olis kuinka hieno defa tai calix kyljessä kiinni.
Heti kun kone lähtee käymään niin se kerää paineen jäähdytysjärjestelmään ja jos se lohkis ei oo kunnolla kiinni niin "OHO"
Ei herneitä vedetä sitten nenään mutta tee kunnolla homma niin ei tuu vahinkoo.
-
Kävin kysymässä volvolta tiivistettä ja sanoivat että ei ole saatavilla,viiminen myyty 2002. Joten laitoin vanhan tiivisteen takasin ja tiivisteainetta siihen sekä tuon kiinnitysraudan. Olisin tietysti laittanut uuden tiivisteen mutta kun ei ole. Jos noita kumitiivisteitä nyt sitten kuitenkin saa niin ostan mielelläni :)