Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: Zebe - 16.09.2013, 20:03:10
-
240 B200E:ssä ollut ongelmia että yön yli seissyt auto ei lähe käymään kun pitkällä starttauksella ja sittenkin röpeltäen.. Äsken tutkailin kun luulin että vika olisi pääpumpussa, mutta se testattu ja kunnossa. Otin sitten samalla irti tuon painevaraajan ja ei tullut lähtevästä letkusta bensaa ollenkaan, kun sehän pitäisi olla täynnä bensaa jos tuo painevaraaja toimii.. Jotenka löytyykö tuota painevaraajaa mistään valikoimasta? Ei viitsisi ostaa purkaamolta, kun voi olla samassa kunnossa kun nykynen.. Vai käykö tilalle vaikka takaiskuventtiili? Motonetin valikoimasta löytyi seuraavanlainen ja näyttäisi kestävän 10bar joka riittäisi heittämällä kjetin korkeille paineille.. http://www.motonet.fi/fi/tuote/3825799/Polttoaineletkun-pikaliittimet
-
Takaisku siellä on jo pumpussa itessään. Tuo varaaja samalla tasaa pumpun syöttämää soppaa, eli ihan kokonaan en poistaisi.
-
Kylmäkäynnistysventtiili tai vielä todennäköisemmin lämpöaikakytkin?
Suriseeko pumppu kun kääntää virrat päälle vai vasta kun olet kokeillut starttaa (eikä käynnisty) ja jätät virrat päälle?
-
Kylmäkäynnistysventtiili tai vielä todennäköisemmin lämpöaikakytkin?
Suriseeko pumppu kun kääntää virrat päälle vai vasta kun olet kokeillut starttaa (eikä käynnisty) ja jätät virrat päälle?
Pumppu surisee vasta kun starttaa, kun starttauksen lopettaa niin ettei auto lähe käyntiin, niin pumppu surraa sekunnin tai pari ja lopettaa.. Tein kyllä tänään erillisen katkasijan pumpulle että saa pyörimään ennen starttausta.. Mutta jätin kuitenkin vanhat piuhat kiinni ettei ole välttämättä käytettävä tuota katkasijaa, mutta helpottaa kylmällä käynnistystä.. Kuuluisiko pumpun surrata jo sytytysvirroilla ennen starttausta? Jos näin on niin sehän viittaisi relevikaa ??? Vai onko nyt ihan hakoteillä..?
-
Tutun vuotta tuoreempi surraa sekunnin pari kun avaimen kääntää II-asentoon. Omanikaan ei tosiaan tota tee?
-
Joutuu tosiaan kylmällä koneella parhaimmillaan 15 sekunttia jauhattaa ennen kun lähtee käyntiin.. Lämpimänä ei ole mitään ongelmia ja auto toimii muuten kuin uusi.. "Koputetaan puuta"
Tuo 15 sekunttia voi olla liikaa talvella jos tulee yli 30 pakkasia..
-
Juu mullakin ollu aika fifty-sixty surraako vai ei. Yks ajossaoleva 745 ei surraa ja sitäkin saa kylmänä sahata. Piti tarkistaa se termokytkimen kytkentä, se kun tulee vasta startin pyöriessä, kun ainakin Mersuissa muistelisin toimineen jo mainitussa II-asennossa. En ole vielä varmistanut vian aiheuttajaa siis omastakaan.
-
Joutuu tosiaan kylmällä koneella parhaimmillaan 15 sekunttia jauhattaa ennen kun lähtee käyntiin.. Lämpimänä ei ole mitään ongelmia ja auto toimii muuten kuin uusi.. "Koputetaan puuta"
Ootko kokeillut näin (tiedän, ei ole tieteellistä, mutta käytännöllistä)? Lyhyt starttaus -> virta pumpulle (no olihan sulla se kytkin tosiaan) -> uusi starttaus ja reilusti lapikasta pari-kolme kertaa -> lähteekö iloisesti?
-
olen sitämieltä et e-moottorin pumppu ei surraa eikä pärrää kun sytytysvirta kytketään mutta f-moottorit kyllä,ja 89 malliahan oli e sekä f moottorilla.
-
Ootko kokeillut näin (tiedän, ei ole tieteellistä, mutta käytännöllistä)? Lyhyt starttaus -> virta pumpulle (no olihan sulla se kytkin tosiaan) -> uusi starttaus ja reilusti lapikasta pari-kolme kertaa -> lähteekö iloisesti?
Oon tuota kokeillu mutta ei ole oikeestaan merkitystä.. tuon lyhyen starttauksen kun tekee 3 kertaa putkeen niin starttaa jotenkin mutta ei kuitenkaan terveen kuulosesti vaan rykimällä.. Mutta sitte kyllä käy nätisti kun lähtee käyntiin.
-
olen sitämieltä et e-moottorin pumppu ei surraa eikä pärrää kun sytytysvirta kytketään
Olet oikeassa, ohjainrele aukeaa ja antaa virtaa pumpulle vasta startin pyöriessä. Miksiköhän joissain versiossa näin ei ole...