Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: Esbel - 17.09.2013, 21:10:15
-
Nyt rupee kytkin olemaan tiensä päässä. Eli 164 B30a+m400, levy on se 10 boorinen 228mm, mutta mistä uusi vakio tilalle? Ulkomailta löysin kytkinsetin, mutta löytyisikö mahdollisesti suomesta tai jotain muuta levyä+asetelmaa mitä sinne kannattaisi alkaa tarjoamaan paikalleen niin että toimii ja kestää?
-
tuota bemarin valikoimasta vois jotain löytyä tuo booritus on muistaakseni hyvin lähellä getragin .ainakin vanhempi m3 käyttää 228mm oliko e36
-
Jos en hirveesti ole väärin ymmärtäny niin bemarissa on hieman paksumpi akseli vaikka booritus onkin sama 10hammasta. Sen mitä nyt olen nettiä selaillut niin kytkinlevyjä saa suht. ok, mutta paineasetelman kohdalla tarjonta on ollut erittäin huonoa. Eli varsinkin asetelma aiheuttaa nyt päänvaivaa. :o
E: Onko kenelläkään tietoa miten tuo 215mm asetelma sekä levy sopisi tilalle ?
-
sitten toi m3 asetelma vois olla ihan ok tuohon , toki vaatii uudet reijät ainakin .Mulla ois kaikki kamat niin voisin tutkia vähän että miten passaa
(oma b30 tarttis jotain uutta myöskin niin sen takia kiinnostaa)
-
BMW:n levy ei sovi M400. M400 levy menee BMW, mutta on hiukan väljä.
BMW:ssä on millinen akseli ja M400:ssa tuumanen.
-
sitten toi m3 asetelma vois olla ihan ok tuohon , toki vaatii uudet reijät ainakin .Mulla ois kaikki kamat niin voisin tutkia vähän että miten passaa
(oma b30 tarttis jotain uutta myöskin niin sen takia kiinnostaa)
Voimansiirtopuolella oli joku koneistanut vauhtipyörää niin että saa bemarin asetelman sopimaan. Onnistuisikohan B30 vauhtipyörän koneistamaan yhtälailla ?? Onko muita vaihtoehtoja kuin m3 asetelma minkä siihen saisi sopimaan koneistamalla ? Toki jokuhan voisi sanoa, että kaiken saa sopimaan koneistamalla, mutta mikä menisi mahdollisimman pienellä vaivalla?
-
Voimansiirtopuolella oli joku koneistanut vauhtipyörää niin että saa bemarin asetelman sopimaan. Onnistuisikohan B30 vauhtipyörän koneistamaan yhtälailla ?? Onko muita vaihtoehtoja kuin m3 asetelma minkä siihen saisi sopimaan koneistamalla ? Toki jokuhan voisi sanoa, että kaiken saa sopimaan koneistamalla, mutta mikä menisi mahdollisimman pienellä vaivalla?
Samalla vaivalla siihen sovittaa M5 asetelman, joka on 240 mm levylle. M3 ja M5 asetelmat kuuluu tasaselle vp:lle, eli ei siinä sovituksessa / työmäärässsä ole eroa.
-
Jämäkämpää asetelmaa saa KG:lta. Eivät osanneet sanoa väännönkestoa, mutta ainakin sen 392 Nm kesti penkityksessä eikä puolentoista kesän ajeluilla ole luistoa ilmennyt 228 mm kytkinlevyllä. Tuohon siis mahtuisi 240 millinenkin levy.