Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: kaitsu - 19.09.2013, 20:17:57
-
mistä vois johtua -97 vuoden volvossa tämmönen vika että kun ajaa hitaasti niin ABS jarrut rupeaa ääntämään ja poljin menee aika jäykäksi mutta onnistuu kuitenkin painamaan ja ääni häviää. Sama kääntyykö vaiko ajaa suoraan, kun vauhti on sopiva niin ääni alkaa. Ärsyttää ajaa risteyksiin kun alkaa kuulua absien ääni. :D
-
onko jäänyt vikakoodeja?
-
Palaako ABS vikavalo mittaristossa.Tuli ensimmmäisenä mieleen se jarrutehostimen luona siinä jarrunestesäiliön tukissa oleva jarrupolkimen paineanturi (putsaa se liitos vaikka ensiksi paina lukitus rautalanka ja vedä sähköpistoke pois.
Jos se on rikki ei tiedä milloin niiden ABS jarrujen pitäsi toimia .
Kun kevyellä jarrulla ne ei saa viellä toimia.
Mutta kuten yllä kerrottiin käy ottamasssa jarruista ne vikakoodit.
Tuossa sen paineanturin kuva ja hinta jos sen joutuu ostamaan.
http://www.skruvat.fi/Paineanturi-P12889.aspx
Ja tietoa http://www.autowiki.fi/index.php/Lukkiutumattomat_jarrut
-
ei pala vikavalot. jarrut toimii muuten ihan oikein. Tästä lähin vikatesteri mahtaa olla 60km päässä kotoa. :o vaan eihän se auta ku käyä luetuttamassa ne koodit. voiko olla abs anturi vika? tuli mieleen ku vähä aikaa sitten vaihettu vetari ja laakeri, nii anturia käyetty irti.
-
Tuota turhaa sitten niitä vikakoodeja ottaa jos se ABS vikavalo ei ole palannut.Joten muistissa ei ole mitään tietoa?.Kun virrat laittaa päälle lamppu palaa,auto käynnistyy valo sammuu heti.Eli vaikka ajelee 30 jarruttaa hitaasti ABS alkaa toimimaa.Sekkasitko tuon paineanturin liitoksen.
Aina kannattaa sekata anturin kiinnitys ja se sähköpiuhan kunto ja liitokset mutta kyllä se häiriovalo palaisi jos tässä olisi vikaa.
Muutenhan se systeemi oli turha jolla testataan järjestelmän kuntoa
-
Tuliko vika heti vetarien uusinnan jälkeen?
Jos tuli, niin onko vetareissa mukana tulleet abs-hammaskehät hampailtaan täysin alkuperäisen profiilia vastaavat?
-
anturit tsekkailtu ja hammaskehäkin juuri sama. eilen putsasin abs anturit niin ei ainakaan nyt velä ole temppuillut. :)
-
Se taisikin olla luistonesto joka luuli toisen pyörän sutivan...likaisen anturin takia...
-
mutta tuntuuko se jarrupolkimessa? :o
-
No nyt alkoi vika uudestaan. ja erilaisia oireita lisänä. :pomo:
-eli melkein koko ajan kuuluu pikku rutina abseista taikka tracsilta.
polkimessa tuntuu pikku jypytys kun laittaa jalan polkimelle, rutina loppuu kun painaa jarrua vähän. mutta alkaa taas kun löysää jarrun pois.
-Nopeusmittari kiihdyttäessä heiluu ku hullun mulukku.
-Välillä abs ja tracs merkkivalot syttyvät.
Voisko vika olla ABS yksikössä?
-
Ei taida saada jatkuvasti nopeusimpulssia. Tieteämättä mistä kyseisessä Volvossa nopeusmittaus tapahtuu, niin itse ottaisin vielä sen saman anturin auki, putsaisin sen kiinnityskohdan ja yrittäisin saada anturin paikalleen aivan pohjaan ja lähelle hammaskehää. Kehähän oli puhdas? Samalla katsoisin, että johdotus on kunnossa, eikä ole siinä irrotuksen aikana rikkoontunut.
Löysin tuollaisen kuvan: nopeus- ja kierroslukuanturi samassako?
(http://i5.photobucket.com/albums/y197/KaminariAndachi/SpeedSensorGearbox2.jpg)
-
eikös noi tiedot välity mittaristoon abseilta...mä itte aukaisisin boksin ja kolvaisin...