Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: gnu - 24.03.2011, 13:27:38
-
Moro!
Kuinkas hankala homma on muuttaa 940 2,4 tdic manuaalista automaatiksi. Tartteeko paljon muita osia vaihtaa, kuin vaihteisto ja valitsimet vipuineen?
-
haulla löytyy useita vastauksia aiheeseen.
ja landian arkistoissa lisää..
-
Edestä taaksepäin:
-öljynjäähdytin ja linjat
-kickdown rulla ja vaijeri
-vetolevy
-momentinmuunnin
-laatikko
-shifteri
-vapaan/parkin tunnistus virtalukkoa varten
-polkimet
-kardaani
Olikohan muuta, saa lisäillä.
YV jos tarvit osia, kaikki löytyy.
-
Noista työläin lienee sen vauhtipyörän vaihtaminen vetolevyyn. Myös vaihteiston kannattimissa on jotain eroja.
Polkimia ei taida olla mikään pakko vaihtaa, vaikkakin se leveä jarrupoljin on ihan hyvä korka refleksi jarrutuksessa sinne runttaa helposti kummatkin jalat, ja jos huonosti käy, niin jalat "putoaa" kapealta jarrupolkimelta.
-
Jee, kiitos kaverit vastauksista. Palaampas asiaan, jos moiseen intoudun ryhtymään.
-
Ruiskutuspumpussa pitää olla hätäpysäytysvipu. En kyllä tiedä osaako katastussetä sitä vaatia.
-
Ruiskutuspumpussa pitää olla hätäpysäytysvipu. En kyllä tiedä osaako katastussetä sitä vaatia.
Jos pumpussa eit uollaista ole, niin pelkkä polttoaine hana lienee tuohon tarkoitukseen riittävä?
-
Ruiskutuspumpussa pitää olla hätäpysäytysvipu. En kyllä tiedä osaako katastussetä sitä vaatia.
Täh? En kyllä mielestäni ole moista nähnyt yhdessäkään automaatti -deekussa edes tehtaan jäljiltä?
Tietyissä mersuissa on kyllä sammutusvipu sen alipainekellon kaverina..
-
Kyllä se vanhoissa 760 automaateissa on ja kakssatasissa myös. Semmonen peltilätkä kylmäkäyntisäädinhässäkän yhteydessä. Taitaa kääntää määränsäätimen nollaan manuaalisesti. 760 turbodieselin ohjekirjassakin se on neuvottu.