Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: gnu - 24.03.2011, 13:27:38

Otsikko: Manuaalista automaattiin
Kirjoitti: gnu - 24.03.2011, 13:27:38
Moro!

Kuinkas hankala homma on muuttaa 940 2,4 tdic manuaalista automaatiksi. Tartteeko paljon muita osia vaihtaa, kuin vaihteisto ja valitsimet vipuineen?
Otsikko: Vs: Manuaalista automaattiin
Kirjoitti: The moose - 24.03.2011, 13:38:03
haulla löytyy useita vastauksia aiheeseen.

ja landian arkistoissa lisää..
Otsikko: Vs: Manuaalista automaattiin
Kirjoitti: janne81 - 24.03.2011, 21:24:50
Edestä taaksepäin:
-öljynjäähdytin ja linjat
-kickdown rulla ja vaijeri
-vetolevy
-momentinmuunnin
-laatikko
-shifteri
-vapaan/parkin tunnistus virtalukkoa varten
-polkimet
-kardaani

Olikohan muuta, saa lisäillä.

YV jos tarvit osia, kaikki löytyy.
Otsikko: Vs: Manuaalista automaattiin
Kirjoitti: Jule - 25.03.2011, 18:37:39
Noista työläin lienee sen vauhtipyörän vaihtaminen vetolevyyn. Myös vaihteiston kannattimissa on jotain eroja.

Polkimia ei taida olla mikään pakko vaihtaa, vaikkakin se leveä jarrupoljin on ihan hyvä korka refleksi jarrutuksessa sinne runttaa helposti kummatkin jalat, ja jos huonosti käy, niin jalat "putoaa" kapealta jarrupolkimelta.
Otsikko: Vs: Manuaalista automaattiin
Kirjoitti: gnu - 26.03.2011, 09:15:53
Jee, kiitos kaverit vastauksista. Palaampas asiaan, jos moiseen intoudun ryhtymään.
Otsikko: Vs: Manuaalista automaattiin
Kirjoitti: J-P Heimonen - 27.03.2011, 15:37:56
Ruiskutuspumpussa pitää olla hätäpysäytysvipu. En kyllä tiedä osaako katastussetä sitä vaatia.
Otsikko: Vs: Manuaalista automaattiin
Kirjoitti: Jule - 02.04.2011, 14:29:50
Ruiskutuspumpussa pitää olla hätäpysäytysvipu. En kyllä tiedä osaako katastussetä sitä vaatia.
Jos pumpussa eit uollaista ole, niin pelkkä polttoaine hana lienee tuohon tarkoitukseen riittävä?
Otsikko: Vs: Manuaalista automaattiin
Kirjoitti: Masa71 - 02.04.2011, 15:17:55
Ruiskutuspumpussa pitää olla hätäpysäytysvipu. En kyllä tiedä osaako katastussetä sitä vaatia.
Täh? En kyllä mielestäni  ole moista nähnyt yhdessäkään automaatti -deekussa edes tehtaan jäljiltä?

Tietyissä mersuissa on kyllä sammutusvipu sen alipainekellon kaverina..
Otsikko: Vs: Manuaalista automaattiin
Kirjoitti: J-P Heimonen - 02.04.2011, 21:25:19
Kyllä se vanhoissa 760 automaateissa on ja kakssatasissa myös. Semmonen peltilätkä kylmäkäyntisäädinhässäkän yhteydessä. Taitaa kääntää määränsäätimen nollaan manuaalisesti. 760 turbodieselin ohjekirjassakin se on neuvottu.