Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: ari1956 - 24.09.2013, 15:37:06
-
Hei!
Mitä mieltä olette näistä halvoista Motonetin moottorin tukikumeista? Ovatko kelpo tavaraa?
Tämän perusmallin tukikumithan ovat ne jotka ovat halvimmat listalla, siis ei hydrauliset.
Tuote 18-2014
eli
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/182014?ajoneuvo=658
Kaikki ko. auton osat tästä:
http://www.motonet.fi/fi/varaosat/658/autot/volvo/940-960-s90-v90-91-98?vuosimalli=1993
-
Toimivat hyvin. :)
-
Uskaltaako autoa nostaa öljypohjasta jos laittaa leveää puutavaraa hallitunkin päälle?
Työkaveri suositteli nostamaan jostain öljypohjan reunasta mutta tuo joka ehdotti nostamaan
suoraan öljypohjasta oli kokenut ammattimainen autokorjaaja.
Vai ehdottiko siksi noin kun en ole enää 3 vuoteen vienyt autoani hänelle, vaan pärjännyt yksin (no kerran vein oikein Volvo-spesialistille).
-
Miksi autoa pitää nostaa juuri öljypohjasta????????
Itse en nosta.
Moottoria voisin ehkä hivenen, hallitusti, nostaakin. ::)
Jos en muuta keksisi.
-
Ei se öljypohja oikein kestä koko moottorin ylöspäin nostoa, mutta tekemällä sopivat nostoanturat eri kohtiin niin kyllä nuo moottorikiinnikkeet saa vaihdettua. Niitä ti-miehen oivalluksia haetaan.
-
Miksi autoa pitää nostaa juuri öljypohjasta????????
Itse en nosta.
Moottoria voisin ehkä hivenen, hallitusti, nostaakin. ::)
Jos en muuta keksisi.
Juu tuota ajattelinkin mutta silti vahingossa kirjoitin "autoa" kun tarkoitin moottoria. Moottori on sentään paljon kevyempi kuin 1/2 autoa.
Taitaa kuitenkin olla paras että ajan auton kotitalolle. Sinne veli on vuosia sitten tehnyt heinäladon oven yläpuolelle johonkin paksuihin tukirakennelmiin vielä lisävahvistuksen. Siinä hän yli 20 v sitten nosti Toyota Mark II:n koneen pois nostotaljalla. Itsellänikin melko uusi talja löytyy, mutta mökillä ei ole ripustuspaikkaa taljalle, joten menen talolle ja heinäladon ovenreikään auto parkkiin. Moottorissa on muistaakseni pari nostosilmukkaa. Oikeaoppisesti pitäisi käyttää jotain metrin mittaista aputankoa, jossa olisi ketjut päissä kiinni, ja molemmat ketjut sitten siihen nostotaljan ketjuun kiinni.
Muistelen että Ford Taunuksessa noiden tukikumien vaihto kävi hyvin helposti. Ei siinä ainakaan tarvinnut mitään moottorin yläpuolista nosturia tai taljaa käyttää. Tuon homman tein joskus 90-luvun alussa.