Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: volvesteri - 24.09.2013, 21:26:31
-
Eli kyseessä on -09 V70 2.4DA 204tkm ajettuna. Kone käy ihan ok eikä oireita ole, mutta konehuoneessa on öljyä. Kuvassa 1. kohta on ihan kuin työntänyt öljyä ulos (huohotinputken pää??) ja samoin 2. kohdassa ilmaletkun alapuolella on öljyä. Sormella kun vetää niin jää ihan kosteaa öljyä sormiin. Samoin 3. kohdassa koneen takana on jonkin verran tihkunutta öljyä. Liekö paikkana kannen tiiviste tai jotain. Vikavaloja ei ole syttynyt, edellisestä huollosta on about 20kk ja 30tkm ja huoltoa olen just varailemassa kun huoltovalon pitäisi kohta syttyä. Tikusta katsoin, että öljyä on vielä yli puolet jäljellä mikä on mielestäni ihan ok. Mustaa se toki on.
Onko yleistä, pitäisikö huolestua ja varaanko ajan pankkiin?
(http://i40.tinypic.com/23mlouw.jpg)
Se musta siinä imusarjan letkun päällä on ihan vettä ;)
p.s. missä helevetissä se pyörreläppien muovivarsi on??? En löydä sitä kirveelläkään ja nyt raastaa mieltä, kun en tiedä onko se paikallaan vai ei :idiot2:
-
Se muovivarsi löytyy laittamastasi kuvasta 1. kohdan ja ylävesiletkun välistä imuputken alta.
Vähän epätarkka kuva
(http://i284.photobucket.com/albums/ll23/toivoalarik/imupuolen%20juttuja/P8030012_zpsd73fc31c.jpg)
-
^no on se kun ihminen ei sitä löydä vaikka kuinka kyyläsin lohkon vasenta puolta ja edesta. Pitää huomenna ottaa silmä käteen ja katsoa uudestaan :pomo:
Googlasin tuota huohotinputkijuttua ja yksi juttu tuli kohdalle ihan eri merkin ja vuosimallin keskustelusta: auton asento. Ettei öljyä vaan olisi joutunut rutkasti huohottimeen kun olen ajanut tosi jyrkkää luiskaa parkkihalliin ja pois?
Tuo huohotinletku ei ole ihan pohjaan asti kiinni...kuuluisiko sen olla?
(http://i44.tinypic.com/yi1ch.jpg)
-
Samalla lailla mun 106tkm ajetussa Romussa valskaa jostain tuosta huohottimen liitoskohdalta.
Siinähän on nuo pienet muoviset rajoittimet, ei mene syvempään.
-
Tuo huohottimen liitoksen öljyvuoto ei sinänsä ole kovin vakavaa, vain sotkevaa, mutta se öljy joutuu siitä johtosarjaan, johtojen kuoret kovettuu ja alkaa halkeilemaan ja sitten tulee milloin mitäkin vikaherjaa ja auton sammumisia ym. riippuu vähän siitä, että mitkä johdot siellä sitten välillä menee oikosulkuun keskenään.
-
Sama täällä - toi on sotkuinen ympäristö. En ole välittänyt kun huoltokaan ei ole siitä välittänyt.
Kumman teen, jotain vuodolle itse vai" haukun" Bilian ;D Ja mikä se oikea lääke on?
-
Tuo huohottimen liitoksen öljyvuoto ei sinänsä ole kovin vakavaa, vain sotkevaa, mutta se öljy joutuu siitä johtosarjaan, johtojen kuoret kovettuu ja alkaa halkeilemaan ja sitten tulee milloin mitäkin vikaherjaa ja auton sammumisia ym. riippuu vähän siitä, että mitkä johdot siellä sitten välillä menee oikosulkuun keskenään.
Just katselin sinne imusarjojen alle, että aika hyvin on johdot siellä öljykylvyssä. Ajattelin paperilla putsailla, mutta mitä virkaa silläkin on, jos johtojen päälle silti jää 0,5mm kerros öljyä mikä hitaasti syö eristeitä. Toivottavasti tosin autonvaihto tulee ensin vastaan ;) Vaikka hyvähän se kone olisi putsata nyt ja tarkkailla, josko vuodot ilmestyvät takaisin nopeasti.
Kerranhan tuo auto sammui kesken ajon. Viime kesän alussa. 80:iä ajelin maantietä ja siihen tilttasi. Käynnistin koneen uudestaan ja nyt on menty monta tuhatta taas ilman ongelmia ??? Sammumisen hetkellä tosin vaimo soitti ja sohlasin kännykän+laturin kanssa, joten ehkä vain tuuppasin vaihteen jotenkin pakille tai onnistuin muuten painelemaan vääriä nappuloita.
-
juu, eipä se päällipuolinen putsaus hirveemmin auta, pitäis se johtosarjan suoja irroittaa kokonaan ja sitten johtojen ympäriltä teippi pois ja sen jälkeen jotain puhdistusainetta johtoihin.
-
Millä se vika korjataan ? - pesee sitten kun öljyä ei enää tule lisää.
-
Vaihda vaikka se huohottimen liitäntä/huohottimen lämmitin, mikä tulee siihen ahtimen imuputkeen.. tai purkaa se ja tiivistä se jollain tiivisteaineella, mitä keksitkään.
-
Itsellä oli sama juttu. Öljyä tihkui niin pirusti, että tahri allaolevat johtosarjan ym..
Yksinkertainen korjaus tähän oli vaihtaa se Volvesterin kuvassa näkyvä läpivientikumi, joka ainakin itsellä oli niin kovettunut, että poisottaessa meni murusiksi. Ja vielä tiivistelimaa väliin varmuuden vuoksi, koska kyseisessä kohdassa on "tasku" tiivistyneelle öljylle, joka sitten vuotaa pois.
Varaosanumero on 3507985 ja hintaa 3,55 euroa.
-
Itsellä oli sama juttu. Öljyä tihkui niin pirusti, että tahri allaolevat johtosarjan ym..
Yksinkertainen korjaus tähän oli vaihtaa se Volvesterin kuvassa näkyvä läpivientikumi, joka ainakin itsellä oli niin kovettunut, että poisottaessa meni murusiksi. Ja vielä tiivistelimaa väliin varmuuden vuoksi, koska kyseisessä kohdassa on "tasku" tiivistyneelle öljylle, joka sitten vuotaa pois.
Varaosanumero on 3507985 ja hintaa 3,55 euroa.
Huohottimen yläkiinnitystä merkkihuollossakin epäilivät. 250€ maksaisi osa. Sanoin ettei vaihdeta.
-
Huohottimen yläkiinnitystä merkkihuollossakin epäilivät. 250€ maksaisi osa. Sanoin ettei vaihdeta.
Juu siis huohottimen liitos vuotaa, mutta osaa ei kuulemma saa. Pitäisi ostaa koko muovinen imusarja. Siitä hinta :D
-
Pitäiskö nostaa joukkokanne? Tyyppivika, joka aiheuttaa lisävaurioita..
-
Juu siis huohottimen liitos vuotaa, mutta osaa ei kuulemma saa. Pitäisi ostaa koko muovinen imusarja. Siitä hinta :D
Aiemmin ei saanut, mutta nyt sen läpivientikumin saa.
Ainakin Porissa kykenivät sen tilaamaan.
Kannattais kysyä tuolla aiemmin mainitsemallani osanumerolla 3507985 ja hintaa tosiaan se 3,55 euroa.
Kokeilkaa nyt tätäkin ennen joukkokannetta ;)
-
Se oli vitsi ;D
-
Aiemmin ei saanut, mutta nyt sen läpivientikumin saa.
Ainakin Porissa kykenivät sen tilaamaan.
Kannattais kysyä tuolla aiemmin mainitsemallani osanumerolla 3507985 ja hintaa tosiaan se 3,55 euroa.
Se osa oli -09 2.4D koneeseen? Jos näin niin pitääpä mainita. Tiskillä kyllä sanoin, että internetissä ihmiset ovat vaihtaneet ihan pelkän liittimen/tiivisteen. Mutta yleensä sanat "nettifoorumi" aiheuttavat tiskin toisella puolella hervotonta pupillien pyöritystä ja huokailua. Tosin huollon kaveri itsekin asiaa ihmetteli, kun räjäytyskuvissa osat ovat ihan selkeästi irrtoitettavissa, mutta pikkuosaa ei vaan hinnastosta löytynyt. Tai sitten tosissaan koitettiin saada 250€ lisämyyntiä.
Tosin olin hankala asiakas, kun en antanut lupaa vaihtaa väljää raidetangon päätäkään :D