Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: bolinder - 25.09.2013, 07:48:31
-
Ei yleensä ihan heti lopu usko näihin ,mutta nyt ei ymmärrä ???ongelmana on että kone ei lämpene tommosen 20km "aamujumpan" jälkeen niin ei se mitenkään kuuma ole ja alavesiletku viileä
tossa kesällä kaikki sisäjutut käyty läpi (kellot katottu ja kennot ponnistettu ynm ) mutta sehän ei auta jos sinne ei tuu sitä lämpöö
niin ja lämppäri hanan vedin nippu sideellä kiinni aukiasentoon mutta ei ....
potilas on 944 tdic -95 aut ranskan tuonti ja man ac
eli näin alkutunnelmat
-
Termostaatti juuttunut auki? Normaalisti D24 on nopea lämpenemään ja rupeaa puskemaan hyttiinkin lämmintä melko lyhyen ajon jälkeen.
-
termari on uus ,tuntuu ettei ois siinä vika .
sitä mietin vaan että eikö toi alaletku pitäis jossain vaiheessa olla lämmin ,kun termari aukee miten toi nyt on niin kone puoli lämmin ja alaletku kylmä
siinä on selvä ero
-
Ilmaa järjestelmässä? Huono termari?
-
Näyttääkö lämpömittari mitä sen parin kymmenen kilometrin ajon jälkeen?
Onko molemmat lämppärin kennolle menevät letkut lämpimiä ajon jälkeen? Jos ei niin kenno on sisältä tukossa tai hana kiinni. Kannessa pieni halkeama (sylinteripaineet menee vesitilaan ja nesteet ei kierrä ilmalukon vuoksi)? Termostaattia nyt kuitenkin ensimmäisenä epäilisin jos lämppärin kenno on pesty sisältä eikä vain puhalleltu. Uusissakin termareissa on viallisia, kannattaa ostaa Wahler jos löytyy niin pelaa varmimmin. Ja uusi termostaatti on oikeinpäin paikoillaan?
-
Näyttääkö lämpömittari mitä sen parin kymmenen kilometrin ajon jälkeen?
niin toi ikuinen optimisti aina ok :D
Onko molemmat lämppärin kennolle menevät letkut lämpimiä ajon jälkeen
on haaleita
Ja uusi termostaatti on oikeinpäin paikoillaan?
saiko noita väärinkin ???muistaakseni laitoin oikein
tai hana kiinni.
vedetty nippusideellä kiinni (aukiasentoon) mulla joku alipaineongelma mutta ei siitä enemmän tällä topicilla
Kannessa pieni halkeama
ei vielä lähdetään maalailemaan piruja seinille
-
Ei toimi motonetin yms. tarvike termarit kunnolla (tai on muuten vikaa), itsellä ollut aikoinaan samaa vika. Siniseltä (tai VW:tä) aito termari niin lämpenee melkein kun bensakone. Jos on vedet tyhjennetty niin vaatii muutaman lämmityksen jotta saa järjestelmän täyteen.
-
Jos on vedet tyhjennetty niin vaatii muutaman lämmityksen jotta saa järjestelmän täyteen.
kiehahtiko ennenkuin tuli ilmat pois ? niin oli ennen vanhaa joskus että kuumeni melkein kiehahdus pisteeseen ennenkuin tuli ilmat pois , mulla kuitenkin semmoset 13v yhteistä elämää d24 sien kanssa
mun järki jotenkin sanoo että jos sielä ilma ois niin kiehuis ???
tään remontin jälkeen on ajettu noin kk ,ja ei toi mitenkään kuumaks tuu
niin ja tämä yksilö on ollu alla n v7v ja ei toi ikinä mitenkään "sauna" ole ollu vertailen vanhoihin esm 240 vapari d24
-
Vapari lämpiääkin paremmin kun pienillä kuormilla koneella ei ole sisäistä ilmajäähdytystä, tdic tekee mulla jo tyhjäkäynnillä joku 0.15bar ahtoja ja ei ne siitä varsinaisesti laske liikkeellelähtiessä, se ilmahuuhtelu piisaa lämmityslaitteen kanssa yli 15c pakkasilla vaikka syylärin tilalle pistäis suoran putken.
Noi termarit on oikeesti surullisia virityksiä, etenkin kun sehän on väärässä letkussa het alkujaan, eihän moottoriin menevän jäähdytysveden lämpötilan säätö voi saada aikaseks moottoriveden maksimilämpöä joka olis suhtkoht vakio. Tosiaan ns merkkiosa termari ja lämppärin kennon tai koko järjestelmän perusteellinen pesu, ja kiertovesipumppu lämmityslaitteelle jossei silti edes letkut lämpene yhtä kuumiksi kuin esim ne vahapatruunan letkut. Minoon joskus heikkona hetkenä visioinut termostaattia ylävesiletkuun, eio vaan toteutusta syntynyt. Jos tässä kohta 700tkm huollossa vaikka kahtelis... ::)