Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Ordelli - 25.09.2013, 16:38:54
-
Terve,katsastuksesta tuli hylkyä seuraavista vioista:
-oik. alatukivarren etupusla väljä
-oik. kallistuksenvakaajan pää väljä
Kuulemma aika tyypillisiä vikoja miksi Volvo hylätään katsastuksessa katsastusmiehen mukaan, mutta kysymys kuuluukin: Kannattaako näitä osia lähteä ostamaan Motonetistä? Tuo kallistuksenvakaaja näyttäisi maksavan 19-30€ pyöreästi, mutta entäs tuo alatukivarren pusla. Saako ja kannattaako ostaa erikseen vai pitäneekö koko alatukivarsi vaihdattaa?
e: Kysyn vielä, mahtaako "sirkuttava" ääni kuulua tuulilasista joka on hieman haljennut yläkulmasta? Ajossa kuuluu sirkuttavaa ääntä, johtuneeko tuosta alustan väljyydestä vai tuulilasista, ja ääni kuuluu mielestäni oikealta puolelta. Tuulilasi on haljennut oikeasta yläreunasta ja halkeama jatkuu noin keskelle tuulilasin yläreunaa.
-
Asiantutevassa huoltopajassa vaihtaavat kyllä tukivarsien puslia. Autodiagnoosissa taisi olla molemmille puolille etualatukivarsien etummainen ja takimmaisen puslien vaihto ~110e. Puslat siniseltä tingittynä tasan 200e. Tarvikepuslat olis tainnu olla ~80e tjps.
Ei jäänyt vielä katsastuksessa, mutta riekaleina oli ollut kuulemma ja ajettavuus muuttui aivan selvästi.
Isot pojat puhuu että Volvon omat puslat ja koiranluut olisi selvästi pitkäikäisempiä.
Eihän sirkutus kuulu konehuoneen puolelta? Apulaitehihnan seudulta.
-
Lisätään tähän nyt vielä sen verran että
- Jos vaihdat itse, osta koko tukivarsi. Hankalan muotoinen tuo tukivarsi ja kun nuo viimeksi vaihdoin niin hermo meni puslien kanssa vaikka oli kaikki prässit pelit ja vehkeet.
- Jos vaihdat puslat kannattaa samantien ottaa sinne poweflexit
Motonetista otat sen paremman koiranluun, kestänyt ihan hyvin.
-
Asiantutevassa huoltopajassa vaihtaavat kyllä tukivarsien puslia. Autodiagnoosissa taisi olla molemmille puolille etualatukivarsien etummainen ja takimmaisen puslien vaihto ~110e. Puslat siniseltä tingittynä tasan 200e. Tarvikepuslat olis tainnu olla ~80e tjps.
Ei jäänyt vielä katsastuksessa, mutta riekaleina oli ollut kuulemma ja ajettavuus muuttui aivan selvästi.
Isot pojat puhuu että Volvon omat puslat ja koiranluut olisi selvästi pitkäikäisempiä.
Eihän sirkutus kuulu konehuoneen puolelta? Apulaitehihnan seudulta.
Mielestäni sirkutus kuuluu sisäpuolelta, kun ei ainakaan ajossa kuulu ulkoapäin mitään kun aukaisee ikkunan. Ja tuskinpa ainakaan ilmastoinnista kuuluu, koska se on huollettu parisen kuukautta sitten. Sellaista kyselisin vielä, että mikä mahtaa olla kun ohjaustehostin alkaa monkumaan tiukan käännöksen jälkeen, ohjaustehostimessa on kuitenkin nestettä tarpeeksi?
-
Terve,katsastuksesta tuli hylkyä seuraavista vioista:
-oik. alatukivarren etupusla väljä
-oik. kallistuksenvakaajan pää väljä
Hylkäsi!! mie sain vaan korjauskehotuksen ja merkinnän rekisteriotteeseen,ei tartte edes näyttämään mennä,samat viat,on näköjään paikoilla eroa ???
-
Olisko se ollut siten, että kolme korjauskehoituspaikkaa, niin tulee hylky, eli uusinta-tarkastukseen, eli jos noiden lisäksi vielä joku lamppu palanut, niin se on siinä..
Muistaakseni jotenkin noin, vaikken katsastus-setä itse olekkaan.
-
Olisko se ollut siten, että kolme korjauskehoituspaikkaa, niin tulee hylky, eli uusinta-tarkastukseen, eli jos noiden lisäksi vielä joku lamppu palanut, niin se on siinä..
Muistaakseni jotenkin noin, vaikken katsastus-setä itse olekkaan.
Juu näinhän se meni, olin aikaisemmin vaihtanut led-parkit jotka sitten olivat palaneet (luultavasti syystä että vaihdoin ne paskaisin/rasvasin käsin). Eli parkit olivat palaneet enkä niitä tietenkään muistanut vaihdattaa ennen katsastusta, sekä nuo alustan osat. Mutta, alustan osat olivat karvan alle 70€ sen "laadukkaamman" koiranluun kanssa, saa nähdä saako samat osat vaihdella ensi katsastuksessa. Tosiaan sirkutus kuuluu vieläkin, olen aika varma että ääni kuuluu tuolta tuulilasin seuduilta, onko mahdollista että tuulilasi pitäisi tuollaista vikinää siittä halkeaman kohdalta, jolloin halkeaman vastakkaiset reunat hankaisivat toisiinsa josta ääni sitten syntyisi?
Sellaista vielä, että pitäneekö Volvoon tosiaan ostaa ihan Volvon vaihteistoöljyä? Pyysin korjaamolla vaihtamaan vaihteistoöljyt mutta eivät raaskineet vaihtaa koska elivät siinä ymmärryksessä että oikea öljy löytyy vain sinisen tiskiltä eivätkä viitsineet sitten vääriä öljyjä lyödä sisään.
-
Eihän se sirkutus kuulu puhaltimesta? Itsellä ainakin pitää viileinä vuodenaikoina sirkutusta.
-
Eihän se sirkutus kuulu puhaltimesta? Itsellä ainakin pitää viileinä vuodenaikoina sirkutusta.
Tuskin, ei ole samallaista sirkutusta mitä kuuluu ilmastoinnista kun se on tyhjä kylmäaineesta, ja ilmastointi muutenkin huollettu 2kk sitten. Kokeillut ajaa ilman puhallusta/ilmastointia ja sirkutus senkun kuuluu.
-
Tuskin, ei ole samallaista sirkutusta mitä kuuluu ilmastoinnista kun se on tyhjä kylmäaineesta, ja ilmastointi muutenkin huollettu 2kk sitten. Kokeillut ajaa ilman puhallusta/ilmastointia ja sirkutus senkun kuuluu.
Olet varmaankin katsonut moottoriöljyn määrän? Ettei sirkuta kuivuuttaan.....
-
Hyväksikäytänpä nyt tätä topicia, kun samoja juttuja tässä ite pohdin.
Tekiskö näillä Meylen heavy duty reaktiotangoilla mitään? Väittävät, että olisi kestävempää laatua kuin volvon omat.
Halvemmat ne ainakin on. Ajattelin jos vaihtais koko satsin ens kerralla kun auto on nosturilla tai kun vien liikkeeseen.
http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?products_id=7956
EDIT: tai Lemförder, tai Ocap?
Lemförder eteen £31.80/kpl (http://www.eurocarparts.com/ecp/c/Volvo_S60_2.4_2002/p/car-parts/suspension-and-steering/suspension/anti-roll-bar-components/?614660365&1&c7d108a1e8f1542540efa02672f08b8cb3a7203d&000016)
Lemförder taakse £53.40/kpl (http://www.eurocarparts.com/ecp/c/Volvo_S60_2.4_2002/p/car-parts/suspension-and-steering/suspension/anti-roll-bar-components/?614660415&1&05f1c2f98518937d183b64d096ac1d91fc6f230f&000016)
Ocap eteen £11.16/kpl (http://www.eurocarparts.com/ecp/c/Volvo_S60_2.4_2002/p/car-parts/suspension-and-steering/suspension/anti-roll-bar-components/?614660368&1&042423d1ea05e2306aa72443bd40322180089c58&000016)
Ocap taakse £15.60/kpl (http://www.eurocarparts.com/ecp/c/Volvo_S60_2.4_2002/p/car-parts/suspension-and-steering/suspension/anti-roll-bar-components/?614660418&1&c51bd3c610d387dd76fdccb4939552901ba20663&000016)
Varmasti löytyy jostain halvemmallakin kun jaksaa hakea. Vaan mitkä kestää pisimpään?
-
Hyväksikäytänpä nyt tätä topicia, kun samoja juttuja tässä ite pohdin.
Tekiskö näillä Meylen heavy duty reaktiotangoilla mitään? Väittävät, että olisi kestävempää laatua kuin volvon omat.
Halvemmat ne ainakin on. Ajattelin jos vaihtais koko satsin ens kerralla kun auto on nosturilla tai kun vien liikkeeseen.
Omaan laitoin taakse heinäkuussa ennen katsastusta, leimamies sanoi että onpas tuhdin näköiset, katos hänellä on saman merkkiset. Kehui hyviksi, en tosin tullut kysyneeksi mikä auto hänellä on.
Kaverille laitettiin viime vkl:na noi mun "ylimääräiset" eteen, olihan nuo vähän eri näköiset kuin Motonetin perus tarvikkeet. Mutta tosiaan pidemmän ajan kokemusta ei ole.
-
Onko tietoa minkä valmistajan tekemät nuo orkkikset Volvon on?
Jossain oli puhe että ne ois Lemförder.
Meylen alapallonivel on pienen googlettelun mukaan susi, ainakin brittifoorumeilla haukuttu.
Aattelin jos vaihtas ainakin kaikki koiranluut + alapallonivel + etualatukivarteen uretaaniset puslat.
Ja moottorintukikumeja jos näyttää että huonot.
-
oli -06 xc70 d5 moottorin ala etu hela sökönä, siis se vaihdelaatikon ja rungon välinen nivelpusla hässäkkä.
Hain tarvikkeesta lemförderin ja heti laatikon avattuani pisti silmään se että osasta oli mirklattu "jotain" pois, se jotain oli volvon logo ;D Eli ainakin tuon kehtaa hyvin ostaa tarvikkeena :hello: