Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Jomppe55 - 25.09.2013, 21:41:11

Otsikko: 960 kaasuvaijerin sensori
Kirjoitti: Jomppe55 - 25.09.2013, 21:41:11
Sain taas tuhoja aikaan. Kun puhdistin kampiakselin asentotunnistimen liittimiä moottorin päällä makoillen, niin kaasuvaijerin tulipellin läpimenohdasta kuului napsaus. Perrk.. taas hajosi jotain. Kun käynnistin auton niin tyhjäkäynti ei tasaantunut alle tuhannen kierroksen.
Käykääpäs konepellin alla tsekkaamassa. Mulla toi kiinnikehärpäke, jolla kaasuvaijeri kiinnittyy tuliseinään heiluu hervottomana. Kun sen painaa tiukasti kiinni tulipeltiin, niin kierrokset laskee normaaliin. ks kuva tästä linkistä: http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=2&t=39379
Miten tuo osa kiinnittyy palopeltiin? Lähistöllä ei ole toista auto, josta katsoa.

Jotain positiivista. Silloin tällöin vaivanneet käynnistymisongelmat poistuivat... ainakin toistaiseksi. Joten liittimien puhdistus kannattaa, jos sinulla on samoja oireita. Kannattaa muuten mitata kampiakselin asentotunnistimen vastus napojen välillä, ennen kuin lähtee ostamaan uutta. Vastuksen pitäisi olla 200 - 500 ohm.
Otsikko: Vs: 960 kaasuvaijerin sensori
Kirjoitti: TVS - 26.09.2013, 13:35:50
Toi on laatikon kicddown-"anturi" eli on/off kytkin. Rakennat sen jollakin sydeemillä jumiin semmoseen asentoon kun tykkäät, otat liittimen irti ja säädät kaasuvaijerin rullan tyköä sopivasti. Uutta osaa voit kysellä, itse en viittinyt edes kysyä koko höskän hintaa vaan annoin olla. Antaahan se laatikolle vikakoodin, mutta ei riittäny motivaatio tehdä jotakin geneeristä rajakytkintä kaasurullan tykö täyskaasutunnistimeksi...