Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: ProFesS_ - 26.09.2013, 19:36:14

Otsikko: Volvo 940 B230FK Bypass
Kirjoitti: ProFesS_ - 26.09.2013, 19:36:14
Mikä mahtaa olla vikana tässä? Kuvissa alipaine ohjaus ei ole kiinni. Kun ohjauksen laittaa kiinni tyhjäkäynti toimii vaikka kaasuttelisikin. Todellinen vika tulee kun lähtee liikkeelle ja päästää kaasusta niin moottori sammuu. Lähtee normaalisti käyntiin ja toimii kunnes jatkaa matkaa niin taas kone sammuu. Itselläni ei ymmärrys riitä mikä on vialla. Kuvia asennuksesta: http://imgur.com/a/mZDvo
En tiedä menikö oikeaan osioon kun ekaa kertaa tuli postattua
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FK Bypass
Kirjoitti: AtAi - 26.09.2013, 19:41:36
Sullahan on originelli pässi paikallaan ja vissiin käytössä vielä, liekkö vika siitä johtuva että 2pässiä sekottaas :DD

Ja miksi ylipäätään "parannella" sitä alkuperästä ratkaisua?
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FK Bypass
Kirjoitti: ProFesS_ - 26.09.2013, 19:45:35
Ostin auton viikko sitten eikä ole omia tekosia.. Fiksuin tapa luultavasti ottaa tuo jälki asennettu kokonaan pois.
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FK Bypass
Kirjoitti: AtAi - 26.09.2013, 19:50:47
Ostin auton viikko sitten eikä ole omia tekosia.. Fiksuin tapa luultavasti ottaa tuo jälki asennettu kokonaan pois.
:hg: Kyllä, helpompi etsiä vikoja kun ei ole ylimääräsiä ranetuksia sekoittamassa.
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FK Bypass
Kirjoitti: Xuppo - 26.09.2013, 20:18:17
Tuo jälkiasennettu pässi "ampuu" kierrättämänsä ilman vielä melkein suoraan ilmamassamittaria kohden kun se on liitetty niin lähelle sitä joten se voi sekoittaa mittaustulosta aikalailla.
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FK Bypass
Kirjoitti: miikel - 26.09.2013, 20:46:33
Väillä yksi pässikin voi pilata koko rojektin, niin miksi antaa kahden pässin soheltaa ;D En näe oikein järkeä tuossa rakennelmassa? Miksi laittaa pässejä kaksi, jotenkin vielä huom jotenkin ymmärrän jälkiasennus dumbin jolla saadaan suhina aikaiseksi. Et saavuta mitään hyötyä rakennelmalla. Veikkaan kanssa tuota samaa, että immu menee sekaisin tästä.
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FK Bypass
Kirjoitti: 740tbo - 20.05.2015, 21:52:02
Minulla on sama vika mutta bypassia ei ole tuohon ahtimeen saannut mikä on kiinni
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FK Bypass
Kirjoitti: 740tbo - 20.05.2015, 21:52:24
osaisko joku kertoa mitä tehdä
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FK Bypass
Kirjoitti: Acke - 20.05.2015, 22:20:31
Laita erillinen bypass. Pääasia, että se ilma kiertää ahtimen ja IMM väliseen putkeen.
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FK Bypass
Kirjoitti: Chall - 21.05.2015, 11:45:42
Laita erillinen bypass. Pääasia, että se ilma kiertää ahtimen ja IMM väliseen putkeen.

Kunhan ilma pysyy ennen immua niin kaikki hyvin, mutta tietenkin bässiltä tuleva letku oltava ennen ahdinta
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FK Bypass
Kirjoitti: 7kanelkeet - 11.06.2015, 07:56:56
Jälkiasennuspässit toimii hyvin jos orginaalia saa laitettua esim. isomman ahtimen takia. Jälkiasennus pässin ilmaletkun ku sijoittaa mahdollisimman lähelle ahdinta ja että ampuu ahtimeen päin nii toimii hyvin.