Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Hyppönen - 27.09.2013, 14:43:20
-
Eli 740 ja 760 alustan ja jarrujen eroja pitäs tietää. Onko 760 2.8 v6 koneella saanu ilman abs-jarruja ja jäykällä taka-akselilla vuonna -86? Ja muita mahdollisia eroja joita koneenvaihdossa pitäs ottaa huomioon?
-
Multilink taka-akseli tuli vasta vuoden -88 tienoolla sedan malliin ja farkkuhan on aina jäykällä akselilla.
-
Multilink taka-akseli tuli vasta vuoden -88 tienoolla sedan malliin ja farkkuhan on aina jäykällä akselilla.
Lainaan tätä topikkia.
Onko 760 kartanon ja sedanin pohjalevy sama?
Toisinsanoen: Pystyykö multilinkin vaihtamaan jäykäksi sedanissa?
-
Sama pohjalevy mutta multilinkillisestä puuttuu panhard tangon korinpuoleinen kiinnityspiste mutta sen kyllä sinne näppärämpi kaveri hitsailee kiinni.
Eli onnistuu kyllä mutta en näe mitään järkeä muuttaa huonommaksi kun erillisjousituksella pysyy takapyörä ihan toisellalailla tiessä kiinni kuin jäykällä akselilla.
-
Sama pohjalevy mutta multilinkillisestä puuttuu panhard tangon korinpuoleinen kiinnityspiste mutta sen kyllä sinne näppärämpi kaveri hitsailee kiinni.
Eli onnistuu kyllä mutta en näe mitään järkeä muuttaa huonommaksi kun erillisjousituksella pysyy takapyörä ihan toisellalailla tiessä kiinni kuin jäykällä akselilla.
Itse en näe multilinkissä mitään hyvää. Eihän siihen saa edes kunnollisia lukkoja.
Turhaa painolastia.
Edit: Murrosnivelet kuuluu kynsivetoisiin.
-
Kiitos vastauksesta! Nyt vielä tuo abs mietityttää, että onko ollut -86 760 vakiovaruste? Entä onko keulassa jousituksessa tai jarruissa muuten eroa?
-
ihan samoja ovat jarrujen ja jousituksen osat 740/760.
Tuosta ABS hommasta epäilen että saattaa jopa ollakkin vakiovaruste mutta sehän ei vaikuta milläänlailla koneen vaihtoon koska sehän riittää kun jarrut on yhtätehokkaat kuin mallisarjan tehokkaimmassa.
-
Ainakin -88 760 pervossa on 23mm etukallistuksenvakaaja.