Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: pupponen - 25.03.2011, 16:06:28

Otsikko: c70 t5 240 hv kaasuläppäkotelo
Kirjoitti: pupponen - 25.03.2011, 16:06:28
Kannattaako itse puhdistaa ja miten se tulisi tehdä, onko erilainen juttu kun esim. v70 170 hv? Neuvoja / ohjeita kelläkään? Kiitos jo etukäteen :)
Otsikko: Vs: c70 t5 240 hv kaasuläppäkotelo
Kirjoitti: pupponen - 25.03.2011, 16:15:31
Unohtui vuosimalli, se on 2000.
Otsikko: Vs: c70 t5 240 hv kaasuläppäkotelo
Kirjoitti: HTK - 25.03.2011, 18:00:05
Tuossahan on sähköllä ohjattava kaasuläppä, kannattaa huomioida jos meinaa puhdistella. Millaisessa kunnossa on coolerista läpälle tuleva putki sisältä?
Otsikko: Vs: c70 t5 240 hv kaasuläppäkotelo
Kirjoitti: Justus - 25.03.2011, 18:24:24
haulla pitäis löytyä ohjeet täältä ja museosta. On ollut juttua paljon.
Otsikko: Vs: c70 t5 240 hv kaasuläppäkotelo
Kirjoitti: Jorma - 25.03.2011, 18:28:23
Lienee samanlainen kuin vaimon C70 2.0T.ssä, 2001. .
Paikkahan on kohtuu hankala. Imusarjan alla aika ahtaasti. Itse tein niin, että otin välijäähyn pois ja sitten alakautta kaasuläppäkotelo pois. Mitään rakettitekniikkaa ei tarvita, kärsivällisyyttä ja vähän sorminäppäryyttä.
Tiiviste kannattaa varmaan hankkia etukäteen, ei paljon maksa mutta itse ainakin vaihdoin. Putsaaminen onnistuu esim. jarrukliinerillä ,liottamalla läpän ja imukanavan kosketuspintaa ja jollakin hinkkaamalla. Itse hioin sitä ns. muovisella karhunkielellä. Tiukassa oli jokin musta mönjä. Putkea putsasin samalla tavalla ja jollakin rätillä ja kliinerillä "hoonasin" puhtaaksi.
Positiivista oli että tyhjäkäynnin soutaminen lähti saman tien eikä ole ainakaan vielä palannut, noin kymppitonni ajettu.