Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: sähkäri - 29.09.2013, 12:41:15

Otsikko: xc60 2011 kaasupoljin
Kirjoitti: sähkäri - 29.09.2013, 12:41:15
Onko kellään ollut tämmöstä onkelmaa.Kun painaa ajaessa kaasupoljinta yli 2000 kierosta niin kierokset palautuu ensinä noin 1200kierosta siitä hetkenpäästä alle 1000 kierosta? kun polkee kaasua paikalla niin onkelmaa ei ole?
Otsikko: Vs: xc60 2011 kaasupoljin
Kirjoitti: (Miksu) - 29.09.2013, 12:47:54
Jos nyt oikein ymmärsin, niin eikö tuo ole normaalia, että vaihteen vaihtamista varten kierroksia ei lasketakkaan tyhjäkäynnille saakka kun kytkimen painaa pohjaan, kytkimen uudelleen nostaminen on siten vähemmän "nytkäyttävää" jos ei esim. enää painakkaan kaasua tai kun painaa kaasua liian vähän, eli ei tule heti niin voimakasta moottorijarrutusta..  jos nyt ymmärsit, mitä yritän selittää..
Otsikko: Vs: xc60 2011 kaasupoljin
Kirjoitti: JanMac - 19.12.2013, 18:57:48
Jos kyseessä on "kaasun kantaminen"  saattapi olla Volvojen ominaisuus, ainakin 850 T5 ihmettelin samaa hidasta kierrosten laskua. Voisi liittyä päästöjen pudottamiseen kun kierroksilla polttaa paremmin eikä pumppaushäviöt pääse aivan niin korkeiksi ?