Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: frost - 02.10.2013, 19:18:14
-
Moi
Viikko sitten kesken ajon huomasin että 850 tdi ottaa kierroksia varsin laiskasti eikä moottori enää vedä kuten pitää. Tuntuu aivan siltä kuin käsijarru olisi päällä kokoajan. Kylmänä savuttaa runsaasti valkoista savua jos painaa kaasua, tyhjäkäynnillä ok. Lämmettyään ei enää savuta, mutta ei ole kyllä vetojakaan.
Irroitin ilmamassamittarin liittimen ja koeajoin => ei vaikuttanut mitään. Hankin purkuosana "uuden" immun ja vaihdoin sen => ei mitään vaikutusta.
Seuraavaksi epäilin että immun päällä oleva ahtopainetta ohjaava solenoidiventtiili temppuilee. Irroitin venttiilin liittimen ja koeajoin => ei mitään vaikutusta. Seuraavaksi irroitin hukkaportin kellolle menevän letkun ja koeajoin => ei vaikutusta.
Voiko tuo olla jossain vikatilassa vaikkapa rikkoutuneen immun takia? Vai mikä sitä vaivaa?!
Käyntiin sen lähtee kylmänä ja kuumana kuten pitää.
-
antaako vikakoodeja?
-
Pumpun ajoitus?
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=4327.msg100187;topicseen#msg100187
Tukkoinen polttoainefiltteri?
-
Ahtopaineanturin letkun liitäntä tukossa imusarjan oikeassa päässä?
-
Onko 850:ssä mahdollisuus samaan vaivaan kuin uudemmissa, eli se huohottimen lämmitysvastuksen kärähtäminen ja saman sulakkeen takana hukkaportin ohjaus??
Olis meinaan oireet aika hyvin siihen sopivat, ei kierrä kunnolla ja kulkupuoli heikkoa. Meillä ei sytyttänyt vikavaloakaan.
-
Onko 850:ssä mahdollisuus samaan vaivaan kuin uudemmissa, eli se huohottimen lämmitysvastuksen kärähtäminen ja saman sulakkeen takana hukkaportin ohjaus??
Olis meinaan oireet aika hyvin siihen sopivat, ei kierrä kunnolla ja kulkupuoli heikkoa. Meillä ei sytyttänyt vikavaloakaan.
On mahdollista. Mulla käynyt noin.
Mutta saman sulakkeen takana on ahtopaineen ja egr:n ohjaus ainakin 15.8 järjestelmässä. Ja mulla sytty vikavalokin mutta niinhän se syttyykin tuossa jos egr ei toimi. 15.7 en tiedä.
Keltaisella nuolella merkitty liitin irti ja kokeilee. Ei ala välttämättä heti vetään jos ei nollaa koodeja.
(http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/Volvo/DSCF0304.jpg)
Ja osahan itsessään on tuossa putkessa missä on tuo letkun pätkä.. Saa Volvolta, hintaa jotain n.130€.
(http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/Volvo/DSCF0384.jpg)