Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: miko79 - 03.10.2013, 18:44:48
-
Apua apua volvoon iski vamaa valittaa et moottori vaatii huollon ja päästojä saa liikkaa vika koodit ilmoitti et p0489 powertrain ja p0245 powertrin turbo/super charger wastegate solenoid "A" low mikä avuksi kaikki letkut olen käynyt läpi jne nyt tarviis pikasta apua e pääsis yöksi kotiin :-\
-
Oisko EGR vikaa, vaikuttas siltä?
-
kokeilin silleen et tulppasin egr venttiililtä letkut ja ei auttanu mitään :(
-
nyt on käyty kaikki ahtoputket, coolerin putket , alipaine letkut läpi ei vuotoja ja sit puhistettu kaikista öljyt +karstat pois sit egr venttiili oli tosi karstanen ei liikkunut kunnolla takerteli olisko siinä ollu vika sitten nooh mut huomenna selviää ku laitan palikat paikoilleen olisin tänne laittanu siitä egr venttiilistä kuvan mikä oli tosi paskanen mut en osaa kuvaa laittaa :(
-
Onko miten iso urakka ottaa työn alle tuo EGR siivous?
-
ei mikään mahdoton tehtävä pariin tuntiin puhdistaa ja pärjää hyvin torkseilla ja perus työ kaluilla ei tarvii ensin kun irroittaa ilman putsari kotelo kokonaan pois sitten coolerille menevät muovi putket imusarjalta ja toinen joka menee coolerille sitten takaa turbon kylestä kahdella 10mm pultilla oleva metalli putki toisesta päästä auki sitten sen samasen putken ylä puolelta kannen kylestä kaks olikohan 13mm pulttia auki sitten sieltä sytytys puolen päästä sen neliönmuotosesta pötköstä kaksi vesiletkua irti ja yksi 12mm pultti ja voi myös irroittaa samaisen pötkön päästä imusarjalle ja coolerille menevän kolmellä 10mm pultilla kiinni olevan haarottimen nii saa sen koko palikan helpommin pihalle ja sit vaan ruuvipenkissä torksit auki ja eikun purkamaan yksinkertanen purkaa ja kasata ei ainakaan minulla lennelly pihalle mitään ylinmääräsiä osia kun purin ;) sit eikun putsaus hommiin :D https://www.google.fi/search?q=egr+venttiili+volvo+v70+d5&newwindow=1&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=dUpSUtK0JMnY4QSrrYGICg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1600&bih=776&dpr=1#facrc=_&imgrc=d0lTpCo6cM5_GM%3A%3B7U8N0RiY6xUSEM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.varaosahaku.fi%252Fglobal%252Fimages%252Fimage.php%253Fsrc%253D%252Fmnt%252Fnewftp%252F811%252Ffibdb%252Fbild%252Flgnr%252F2079(1).jpg%2526width%253D370%2526height%253D%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.varaosahaku.fi%252F%253Flink%253Ditem%2526post_id%253D15775685%3B370%3B277 ( tässä kuvaa kyseisestä palikasta )
-
Kiitos tarkoista ohjeista, pitää tuossa ottaa tuo työnalle itekin jossain välissä.
-
Joko tämä toimii... olisin tullut ehdottamaan että se vnt:n ohajusventtiili olis särki. oli muistaakseni siinä imusarjan alla semmonen musta möykky... menee letku turbolle siitä..
-
kyllä tämä toimii nyt on imusarja kanssa vuoltu/puhisteltu karstasta pois ja vika löyty siitä kun oli ottanu yli ahtoja niin sulake rasialta oli polttanu pätkän piirilevyä joudun ottamaan tinakolvin kauniiseen käteen ja tekemään pikku juotos hommia kiitos kaverin jolla on oma talli ja omaks iloks kaikki maholliset auton korjaus vehkeet niin auto datalla löyty sit oikee vika ja sähkö kaavio minkä mukaan pääsin sit tinailemaan ;)
-
ToniJH kannattaa samalla ottaa tuo imupuolen vermeet auki ja puhistella paikat sieltä mulla oli imupuolella sentin paksuinen kerros karstaa nyt ei oo enää josko se paremmin sais happee ;) tiiviste imusarjalle makso 8,90e ja imusarjan päälykopalla ku ei oo tiivistettä niin tiiviste massa tuubi makso 5.90e motonetissä eli ei kallis projekti puhistaa paikat ja varmaan kadonneita hepojakin näin pers tuntumalla tuli lisää :D :D :D
-
Miten se EGR:n poisto näissä D5 pannuissa. Olisko järkevää suorittaa heti kun mahdollista vai aina välillä puhdistella paikkoja?