Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: Volemasa - 05.10.2013, 12:26:19
-
Terve! nyt tarkoituksena hakea tuommonen 245 diisseli. Onkoha hyvä talviauto? tarkeneeko? kone remppa on tehty n.30tkm sitten eli luultavasti tekniikka pitäisi olla kunnossa, vaihteistona on m46 jossa on semmoista vikaa että ei aina välttämättä napista mene päälle viitonen mutta kun vaihde on nelosella ja vaihdekeppiä vääntää sivusuunnassa menee viitos vaihde päälle, mistä kannattaa lähtiä vikaa etsimään?
-
Tarkeneehan sillä kun termari on kunnossa ja kenno puhdas.
Ylivaihteen vikaa alkaisin etsimään johdoista kepin juuresta kun kerran liikuttelulla on vaikutusta.
-
Joo pittääpä tarkastella ne johot siitä sitte ko saapi sen kässiin. mitä öljyä koneeseen paljon tilavuus ja miten tuossa laatikossa tilavuus ja mikä öljy?
-
Ei tuo kyllä kauheesti lämpöö pukkaa koppiin. Itellä ollu kaks tuollasta. Laatikko öljyt nyt kannattaa ainakin ekana vaihtaa tai ainakin tarkastaa. Tuo vaihdevika vois viitata myös sähkövikaan.
Tuo vanha diiseli ei tuota lämpöö niinkun bensakoneet talven pakkasilla.
Itellä kun oli noi pari vekotinta niin oli pakettiautoks rekisteröity niin olihan se halpaa ajoo. Kulutus noin 6-8L satasella, ihan sama missä ajo, D vero noin 60e vuodessa.
Se on hyvä et on remppaa koneeseen tehty. Koneen heikoin lenkki on kansi ja nokka-akseli. Kannet on melkein järjestään haljennu vanhemmissa koneissa ja pahimmassa tapauksessa on menny nokka poikki.
-
Ei tuo kyllä kauheesti lämpöö pukkaa koppiin. Itellä ollu kaks tuollasta. Laatikko öljyt nyt kannattaa ainakin ekana vaihtaa tai ainakin tarkastaa. Tuo vaihdevika vois viitata myös sähkövikaan.
Tuo vanha diiseli ei tuota lämpöö niinkun bensakoneet talven pakkasilla.
Itellä kun oli noi pari vekotinta niin oli pakettiautoks rekisteröity niin olihan se halpaa ajoo. Kulutus noin 6-8L satasella, ihan sama missä ajo, D vero noin 60e vuodessa.
Se on hyvä et on remppaa koneeseen tehty. Koneen heikoin lenkki on kansi ja nokka-akseli. Kannet on melkein järjestään haljennu vanhemmissa koneissa ja pahimmassa tapauksessa on menny nokka poikki.
No sitten ne sun autos ei oo olleet kunnossa, tuo mainitsemasi kansivika on yksi hyvä sotkemaan virtauksia ;)
Tiedän että tuollainen dieselikin kunnossa ollessaan on todella lämmin.
-
Toi laatikon vika on nelosen "haistelija", löytyy varaosana volvon tiskiltä nimellä ylivaihteen kosketin, makso joskus aikanaan 30e tiskillä. Eio tosin kaiken hauskin vaihtaa, tarvii laskea askia alaspäi nimpaljo kun kone tulee kun hihnapyörät ottaa tulipeltiin (eli käytännössä myös pakoputki auki jostaki kohtia, lootapalkkia irti jne).
Vapari-D24 lämpeneekin nopeahkosti dieseliks, eli jos termostaatti ja lämmityslaite on kunnossa niin kyllä siellä tarkenee.
-
Piuhat mulla ainaki oli kepin juuresta murtunu ja teki tota samaa.Piuhat kondiksee ni taas pelas niinku pitää.
-
Joo täytynee varmaa ensimmäisenä aloittaa johdoista ja siitä lähtiä sitte ettiskelemään vikaa.