Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: NordicR - 05.10.2013, 13:36:55

Otsikko: Turbo-ongelma Mitsun 15G:n kanssa
Kirjoitti: NordicR - 05.10.2013, 13:36:55
 Elikkäs alkaa oleen vahva epäilys että pöhisin ois halki. Alko pikkuhiljaa ahtopaineet katoamaan sieltä 1,2 barista nykyiseen 0,5bar. Ajossa kuuluu melkonen suhina jostain konehuoneesta, mutta ei vaan kulje eikä ahda. Ei savuta sinistä ja ei vie yhtään öljyä kuitenkaan, turbo alapuolelta hieman kostea öljystä, päällä ei mitään. Oon tarkastanu mielestäni aivan kaikki letkut, eilen vaihoin pässin kalvon (turhaan), kellon kalvo imemiskokeen perusteella ainaki ehjä, kellon tangon säätö ei vaikuta juuri mitään, kokeiltu kahella elektronisella säätimellä ja mekaanisella äsken, suhisee vaan enemmän, mutta ei liiku ei sitten mihinkään. Välijäähyäkin mietin, mutta tuntuu kun suhina tulisi jostain turbon läheltä eikä keulalta. Joku tukossa? Ideoita?
Otsikko: Vs: Turbo-ongelma Mitsun 15G:n kanssa
Kirjoitti: arska11 - 05.10.2013, 18:22:15
Oletkos koittanut ihan yksinkertaisesti puristaa ahtoletkusta ja sitten kokeilla antaako ottaa kaasua, jos ei ota kunnolla kierroksia, niin silloin ei ainakaan ole välijäähyssä tai ahtoputkissa vuotoja...viisaammat jatkakoon   ;)
Otsikko: Vs: Turbo-ongelma Mitsun 15G:n kanssa
Kirjoitti: NordicR - 06.10.2013, 14:48:00
täytyy koittaa jos sitä sais tarpeeks puristettua, ihan hyvä idea kylläkin  ;)
Otsikko: Vs: Turbo-ongelma Mitsun 15G:n kanssa
Kirjoitti: Merlin - 06.10.2013, 15:28:17
Samoin voisi yrittää kurkistella turbon alapuolelle, näkyykö mitään. Tiputtaako öljyä alleen?
Otsikko: Vs: Turbo-ongelma Mitsun 15G:n kanssa
Kirjoitti: NordicR - 07.10.2013, 00:07:56
Saattaa vähän tiputtaaki, ainakin märkä öljystä. Mutta ei tosiaan ainakaan toistaseks savuta sinistä eikä kuluta öljyä. Halki taitaa olla jostain kohtaa, tänään irrotin melkein jokasen letkun ja tarkistin liitoksia, ei pienintäkään häikkää missään ja välijäähykin ehjä. Pakko se on kai tilata vielä uus turbokin, niinku ei muuten ois menny rahaa kaikkiin osiin  ::)
Otsikko: Vs: Turbo-ongelma Mitsun 15G:n kanssa
Kirjoitti: NordicR - 07.10.2013, 00:09:22
Siitä tulikin mieleeni, että löytyykö G sarjalaisia isompana kuin 13g ja 15g, vai onko pakko olla T-sarjalainen? Ei riitä rahat eikä kiinnostus tekemään/hankkimaan uutta putkea.
Otsikko: Vs: Turbo-ongelma Mitsun 15G:n kanssa
Kirjoitti: arska11 - 07.10.2013, 07:40:37
Siitä tulikin mieleeni, että löytyykö G sarjalaisia isompana kuin 13g ja 15g, vai onko pakko olla T-sarjalainen? Ei riitä rahat eikä kiinnostus tekemään/hankkimaan uutta putkea.

Sikäli kun meikäläisen muisti ei petä, niin eiköhän mulla ollut yhdessä T5:ssa 16T ihan vakio kartiolähdöllä kiinni...Niin ja vakio pakosarja oli myös paikallaan.
Otsikko: Vs: Turbo-ongelma Mitsun 15G:n kanssa
Kirjoitti: Tonskulii - 08.10.2013, 01:00:20
Mulla on 15G:n pakopesä, loput on 16T. Muutenhan ne on T-sarjaa sit ne isommat, ja menee samaan syssyyn putkijumpaksikin.
Otsikko: Vs: Turbo-ongelma Mitsun 15G:n kanssa
Kirjoitti: NordicR - 08.10.2013, 11:00:12
Vinkkejä otetaan vastaan vielä. Hukkaportti uusintatarkistettu eilen ja ei ollut vikaa. Putkijumppa tässä vituttaakin, siksi mietin oisko ollu g-malleja isompina.
Otsikko: Vs: Turbo-ongelma Mitsun 15G:n kanssa
Kirjoitti: ViudeH - 08.10.2013, 11:47:54
Mulla oli t-5r:n kanssa kerran ihan samanlainen tilanne. Ahdot ei noussu millään konstilla, kiristin hukkiksen tankoo, vaihdoin manuaalisen ahtopaineen säätimen jne. Tuloksena ei ollu muutaku kauhee suhina vaan mutta vetoja ei sit yhtään, ahto sen 0,4 iha sama mitä teki. Ja loppujen lopuks oli yhessä ahtoputkessa reikä niin veemäisessä paikassa että ei huomannu sitä vasta kun kaikki letkut oli sylissä.
Otsikko: Vs: Turbo-ongelma Mitsun 15G:n kanssa
Kirjoitti: arska11 - 08.10.2013, 15:37:26
No nyt ei pitäis olla enään ongelmia kulku puolessa... ;)
Otsikko: Vs: Turbo-ongelma Mitsun 15G:n kanssa
Kirjoitti: NordicR - 08.10.2013, 18:16:57
 Kiitos arska11 avusta, oli kanssa juu se kaasuläpälle menevä kumiletku, josta lähtee pieni sivuhaara ni alapuolelta murtunu. Pillun kokonen reikä ja just eilen vielä kädellä tunnustelin enkä tuntenu mitään  ::) Nyt potkii pitkästä aikaa, oli mukava ku märkä tie ni suoralla sadan vauhdista kolmosella suti vaan kaasusta  :pomo: