Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: Hegeh - 07.10.2013, 10:05:10
-
Heipä hei.
Eilen tuli haettua heräteostoksena otsikon mukainen kosla Mikkelin takaa Mäntyharjulta ruostumasta. Auto On seissyt navetan perukoilla myyjän mukaan arviolta vuodesta 82 asti. Ajettu reilu 340tkm ja täysin vakiokuntoinen, muutamaa paikkamaalausta lukuunottamatta. Moottorina löytyy vakio B30, joka on jumissa. Pohja vaikuttaa kovalta, mutta pohjatöitä saa tehdä suhteellisen paljon ja hitsattavaakin varmasti löytyy. Auton mukaan tuli aika kattava historiikki. Minua aiempi omistaja oli ostanut kuolinpesältä maatilan, jonka navetasta tämä auto oli löytynyt.
Autoon oli suunnitteilla rakentaa joku turbokattila.. Mutta aloin empimään kun multa sellainen jo löytyy toisesta autosta. Mietin myös, että olisi kiva kumartaa välillä Volvon suuntaan ja tehdä hieman perinteitä kunnioittavampi projekti ainakin ulkonäöllisesti.
Tänään sitten erehdyin selailemaan foorumia ja vastaan tuli vähän harvinaisempi moottori. Kyseessä siis Volvon B36.. V8. Oikein matalaviritteinen kone jota valmistettu vuosina -52-73. Käytetty muunmuassa kevytkuorma-auto L420:n(Snabben) keulalla ja Pentan perällä. Tarkoitus kutitella hieman enemmän kuin tuo 120hevosta ja 260nyyttöniä :) Ostoakti puhelimen välityksellä tapahtui melkein yhtä nopeasti kuin auton hankinnankin suhteen.
164:n papereissa nyt siis 160hevosvoimainen kolmen litran suora kutonen ja luulisin ettei pitäisi jäädä tilavuudesta tai tehoista siis kiinni muutoskatsastuksessa. 164:ssä löytyy myös takaa levyjarrut.
Sisustan suhteen homma selvä. Ihastuin tuohon kermaisen oranssiin sisustaan ja se saa säilyä. Kuskin penkki verhoiltava ja rotat ovat nakertaneet muutamaa kohtaa sisustasta.
Alusta paremmaksi. Auto tullaan ylimaalaamaan samalla värillä. Tuo on joku turkoosin sinisen vihreä.
Projekti tulee etenemään verkkaisesti, koska mikään kiire tällä ei ole. Pyrin kuitenkin pitämään elossa tätäkin päiväkirjaa säännöllisesti vaikka pääpaino säilyykin tälläerää 940:ssä. Ainiin ja se on mainittava, että tähän projektiin sain houkuteltua nimimerkki Lartsa:n eli veljeni. Tottakai myös Karvavakojen erikoinen joukkio tulee olemaan mukana projektissa ja meno tulee olemaan vähintäänkin yhtä sekavaa kuin toisen projektini kanssa ;)
Tässä muutama kuvatus lähtökohdasta :)
(http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0467_zps9cb5f3e4.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0467_zps9cb5f3e4.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0469_zps96137a69.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0469_zps96137a69.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0470_zpse999649b.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0470_zpse999649b.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0471_zps02b344c5.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0471_zps02b344c5.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0472_zpsddf5c276.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0472_zpsddf5c276.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0473_zps2aff93bb.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0473_zps2aff93bb.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0474_zps4f08e7dd.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0474_zps4f08e7dd.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0477_zps7cbd5064.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0477_zps7cbd5064.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0476_zpsf10680bf.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0476_zpsf10680bf.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0475_zpse931d253.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0475_zpse931d253.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0478_zpsde88d9df.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0478_zpsde88d9df.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0479_zpsdd0e9e20.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0479_zpsdd0e9e20.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0480_zps2bfa9af8.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0480_zps2bfa9af8.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0482_zps0bad2151.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0482_zps0bad2151.jpg.html)
Näillä mennään tällä erää :P
-
Oi oi taas S*
-
Jumankekka nuo turvapuskurit 164sessa on RUMAT :facepalm:
Hyvä tekniikkavalinta.
-
Ne puskurit o hienot, piä ehottomasti
-
Vähän pelkään, ettei ne puskurit pysy. Katsotaan nyt. Mutta pieniä parannuksia jokatapauksessa ulkonäköön tulee aikanaan vaikka samassa hengessä pysytään :)
Kiitos, kyllä tekniikka ainakin miellyttää ajatuksena :) Remmihän ois kiva apuri, jos sais laatikon kestämään. Sinne todennäköisesti jää tuo M40(?).
-
Eikös näissä ollut niitä vahvempia m400 laatikoita?
-
Eikös näissä ollut niitä vahvempia m400 laatikoita?
Onko semmosiakin? :o
-
No hitto, nappivalinta tekniikaksi. B36 on kyllä varsinainen löytö, noita kun ei ihan helposti löydy, edes ruotsista, mutta sä löysit 3kpl :o
http://www.youtube.com/watch?v=chlIX8DRWAg (http://www.youtube.com/watch?v=chlIX8DRWAg)
-
joskus samallaisesta paketista haaveillut...
tsemppiä projektiin. O0
-
No hitto, nappivalinta tekniikaksi. B36 on kyllä varsinainen löytö, noita kun ei ihan helposti löydy, edes ruotsista, mutta sä löysit 3kpl :o
http://www.youtube.com/watch?v=chlIX8DRWAg (http://www.youtube.com/watch?v=chlIX8DRWAg)
Kiitos vain :P Kolme joista yks on jumissa ja loput atomeina :D mutta eiköhän siitä toimiva saada :)
Paljonkohan tämmönen kestää tehoa. Meinaan ne veivit ei välttämättä hirveen lujat oo?
Tuo video katottu tänään sen sata kertaa :D
-
Onko semmosiakin? :o
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_M400_%26_M410_transmission (http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_M400_%26_M410_transmission)
-
joskus samallaisesta paketista haaveillut...
tsemppiä projektiin. O0
Kiitos, jospa tästä selvitään :)
-
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_M400_%26_M410_transmission (http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_M400_%26_M410_transmission)
Kiitos tästä! Nyt ainakin tiedetään, että laatikko kestää :P
-
Kiitos vain :P Kolme joista yks on jumissa ja loput atomeina :D mutta eiköhän siitä toimiva saada :)
Paljonkohan tämmönen kestää tehoa. Meinaan ne veivit ei välttämättä hirveen lujat oo?
Tuo video katottu tänään sen sata kertaa :D
Tuskin noista kandee mitään kauheita tehoja ulos ottaa, kun varaosat on varmaan melkoisen kortilla, kampiakselit ainakin.
Ajella vaan naatiskellen ja kuunnellen sitä kasin höpinää.
-
Tuskin noista kandee mitään kauheita tehoja ulos ottaa, kun varaosat on varmaan melkoisen kortilla, kampiakselit ainakin.
Ajella vaan naatiskellen ja kuunnellen sitä kasin höpinää.
Totta tämäkin, mutta vähäsen lisää. Ei se nyt naurata jos B18 tulee tuplaströmpillä edelle veekasista :D Esimerkiksi OMA ISÄ tuolla amazoonillaan ! :2funny:
-
Ne puskurit o hienot, piä ehottomasti
Komppaan. S*
-
Toisilta se homma näköjään käy vähä helpommin.
On tullut itsekin tuommosta b36:sta kateltua josko jostain löytyis. Mut eipä noita oo vastaan tullu vaikka on enemmänki nettiä selaillu. Ja säkö löysit ihan foorumilta sitten, onnittelut. :)
Mut tulee varmasti mahtava peli ja eipähän oo ihan jokapojalla tuota tekniikkaa.
Oikeen Volvon oma V8, ohan se ny jotain! O0
Tee sinne nätit peltisarjat ja 2kpl mitsun 13c mandariineja puhaltamaan eloa koneeseen...
Ja mega tai joku muu säädettävä moottorinohjaus tottakai.
-
Toisilta se homma näköjään käy vähä helpommin.
On tullut itsekin tuommosta b36:sta kateltua josko jostain löytyis. Mut eipä noita oo vastaan tullu vaikka on enemmänki nettiä selaillu. Ja säkö löysit ihan foorumilta sitten, onnittelut. :)
Mut tulee varmasti mahtava peli ja eipähän oo ihan jokapojalla tuota tekniikkaa.
Oikeen Volvon oma V8, ohan se ny jotain! O0
Tee sinne nätit peltisarjat ja 2kpl mitsun 13c mandariineja puhaltamaan eloa koneeseen...
Ja mega tai joku muu säädettävä moottorinohjaus tottakai.
Ja sitten ollaan samalla tiellä ku ysin kanssa, joka kuluttaa nosturia kokoajan :facepalm:
Moottori oli kyllä todella hyvä sattuma, juuri eilen oli myyntiin tullu :) Eikä paljo ollu hajua ennen tätä päivää tuommoisesta voimanlähteestä. Legendaa toki olin kuullut jonkin verran :)
Mutta asiaakin vähän:
Eli muutamia sivustoja tutkinut ja varsinkin ruotsinmaalta osia tuntuu yhä löytyvän sekä tulevaan moottoriin että koppaankin. Prioriteetti yksi tällähetkellä kuitenkin saada kori tikkiinsä! Nyt ennen talvea tyydytään vaan purkamaan sisustaa hieman, että pääsee lattia kuivamaan. Kosteutta päässyt sisälle, koska auto seissyt tämän kesän nurmikolla.
Talvella mahdollisesti pohjan läpikäyntiä, mutta hiontaa ei ainakaan sen turboprokkiksen takia hallissa toteuteta.
242 aihio jää nyt auttamatta käyttämättä. Ketä kiinnostaa niin privaa mulle.
-
Totta tämäkin, mutta vähäsen lisää. Ei se nyt naurata jos B18 tulee tuplaströmpillä edelle veekasista :D Esimerkiksi OMA ISÄ tuolla amazoonillaan ! :2funny:
Anna niitten kiireempien mennä ohi, opettelet olemaan provosoitumatta, sillä eihän semmoinen sovi tuommoiseen autoon. Hymyilet vaan vajaa pyttysten vingutuksille.
Ja muista, sen minkä ehken tehoissa menettää, sen äänissä voittaa monin kertaisesti.
Ihan niin kuin Justus kirjoitti.
-
laitoin yv ;)
-
Anna niitten kiireempien mennä ohi, opettelet olemaan provosoitumatta, sillä eihän semmoinen sovi tuommoiseen autoon. Hymyilet vaan vajaa pyttysten vingutuksille.
Ja muista, sen minkä ehken tehoissa menettää, sen äänissä voittaa monin kertaisesti.
Ihan niin kuin Justus kirjoitti.
Joo kyllä pietään jäitä hatuissa ja nau´utetaan ysiä ku se on sitä varten tehty :D
-
http://www.leopardmotor.com/Repair_manual_B36.pdf
-
http://www.leopardmotor.com/Repair_manual_B36.pdf
Uuh! kiitos tästä! Tätä vähän etsiskelinkin. Nyt vaan guuglekääntäjä esiin ja huomenna olen joko viisas tai väsynyt mies.
-
Piru että voi ihminen olla kateellinen :o Itelläkin märkinä unina ollut tuo b36 :idiot2: ehottomasti seurantaan tämäkin rojekti :)
-
Piru että voi ihminen olla kateellinen :o Itelläkin märkinä unina ollut tuo b36 :idiot2: ehottomasti seurantaan tämäkin rojekti :)
Kiitos ja anteeksi :D
-
Uuh! kiitos tästä! Tätä vähän etsiskelinkin. Nyt vaan guuglekääntäjä esiin ja huomenna olen joko viisas tai väsynyt mies.
Tai sitten molempia. O0
Mitäs sä oot tehnyt ruotsin tunneilla koulussa :D vai eikö niitä ole ollutkaan?
Helppoa se oli lukemaansa ymmärtää 40 vuotta sitten luetulla kouluruotsilla.
-
Tai sitten molempia. O0
Mitäs sä oot tehnyt ruotsin tunneilla koulussa :D vai eikö niitä ole ollutkaan?
Helppoa se oli lukemaansa ymmärtää 40 vuotta sitten luetulla kouluruotsilla.
Nukuin ruotsintunnit. :(
-
Nukuin ruotsintunnit. :(
Google-kääntäjä on persiistä jopa niinkin yksinkertasessa asiassa ku ruotsi-suomi-käännös. Ja mä en jaksa alkaa tuota suomentamaan, liikaa tekstiä.
Näyttäs olevan Carterin kaasari siinä mosassa, äkkiä jotain fiksumpaa tilalle.
-
Google-kääntäjä on persiistä jopa niinkin yksinkertasessa asiassa ku ruotsi-suomi-käännös. Ja mä en jaksa alkaa tuota suomentamaan, liikaa tekstiä.
Näyttäs olevan Carterin kaasari siinä mosassa, äkkiä jotain fiksumpaa tilalle.
Kääntää ensin englanniksi ja sitten sen suomeksi, niin menee paljon oikeammin.
Samalla tyylillä, kun kääntää muutkin kielet, niin toimii paljon paremmin.
Bingillä on myös kääntäjä.
http://www.bing.com/translator
Siitä en sitten tiedä miten se toimii, kun en ole sitä käyttänyt, mutta kandee kokeilla.
EDIT. taitaa muuten olla norjan kielinen tuo manuska ??
-
Joo kyllä tästä selvitään :) Alustavasti jotkut tuplakaasarit tai yks isompi kaasutin mielessä.. Mut kyllä kummittelee semmonen remmihommelikin pienillä paineilla.. :P
-
Joo kyllä tästä selvitään :) Alustavasti jotkut tuplakaasarit tai yks isompi kaasutin mielessä.. Mut kyllä kummittelee semmonen remmihommelikin pienillä paineilla.. :P
Asiaa sivuten toiselta foorumilta:
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?f=8&t=248216&hilit=b36
-
Joo kyllä tästä selvitään :) Alustavasti jotkut tuplakaasarit tai yks isompi kaasutin mielessä.. Mut kyllä kummittelee semmonen remmihommelikin pienillä paineilla.. :P
Strombergit ja SU:t unohdat sitten. :D Löytysköhän tuohon 4-kurkkuselle imusarjaa...
-
Olematta minkäänsortin ilonpilaaja, niin 164 konehuone on sitten ahdas. Leveyssuunnassa. Ja korkeussuunnassa. Simpukka tulee eteen. Ja kaikkee. B36 on iso vauhtipyörä ja kytkin joten tilaa tarvitaan sinnekkin. M400 kytkinkoppa toimii myös laatikon laakerikantena, joten kytkinkoppakaan ei ole ihan bolt-on.
-
Olematta minkäänsortin ilonpilaaja, niin 164 konehuone on sitten ahdas. Leveyssuunnassa. Ja korkeussuunnassa. Simpukka tulee eteen. Ja kaikkee. B36 on iso vauhtipyörä ja kytkin joten tilaa tarvitaan sinnekkin. M400 kytkinkoppa toimii myös laatikon laakerikantena, joten kytkinkoppakaan ei ole ihan bolt-on.
Joo nämä tiedossa. Pystysuuntahan ei ongelma.. Vauhtipyörä varmaan korvattavissa. Koria hieman muokattava jne kun sinne asti päästään.
Nyt on neljäs b36 tiedossa.. Haalia vähän. Runkolaakerointi, tietääkö kukaan onko huteraa tekoa?
Edit. Ainakin yksi koneista on pentassa käytetty. Onko se sillon 180hv vai onko niitäkin ollu tuolla räyheellä 120hv padalla?
-
Asiaa sivuten toiselta foorumilta:
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?f=8&t=248216&hilit=b36
Juu piti ihan lukasta läpi ja entistä enemmän houkuttelee nyt :P
Elk: Jos en ihan shaissee puhu niin muistelisin, että moottoreiden mukana tulis joku tuplille tarkoitettu imari (vissiin penta) :P
-
Joo nämä tiedossa. Pystysuuntahan ei ongelma.. Vauhtipyörä varmaan korvattavissa. Koria hieman muokattava jne kun sinne asti päästään.
Nyt on neljäs b36 tiedossa.. Haalia vähän. Runkolaakerointi, tietääkö kukaan onko huteraa tekoa?
Edit. Ainakin yksi koneista on pentassa käytetty. Onko se sillon 180hv vai onko niitäkin ollu tuolla räyheellä 120hv padalla?
Viitteitä tuohon 180hv:n pentaan on, mutta ei tiedossani ei ole, onko noita 120hv pentojakin sitten.
-
Viitteitä tuohon 180hv:n pentaan on, mutta ei tiedossani ei ole, onko noita 120hv pentojakin sitten.
Joo mut jos tulee varmuus että B36B kone niin silloin kyseessä käsittääkseni ainakin 180hv. Toisaalta mielellään sais ollakin 120hv versio jos sen persiille meinaa läiskiä remmillä vauhtia lisää :Pä
-
B36B = Penta AQ180
Nyt sulla on sitten käsissä kasa kunnon malmia:
http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110771633656&item=110771633656&lgeo=1&vectorid=229466 (http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110771633656&item=110771633656&lgeo=1&vectorid=229466)
-
Juu piti ihan lukasta läpi ja entistä enemmän houkuttelee nyt :P
Elk: Jos en ihan shaissee puhu niin muistelisin, että moottoreiden mukana tulis joku tuplille tarkoitettu imari (vissiin penta) :P
Juu, lueskelin taas lisää mosasta kun ei kipeenä muutakaan jaksa... Tosiaan, Pentassa oli tupla-Carterit ja mun muistin mukaan "joku" kakskurkkunen Holley oli samalla laipan pulttijaolla.
-
Juu, lueskelin taas lisää mosasta kun ei kipeenä muutakaan jaksa... Tosiaan, Pentassa oli tupla-Carterit ja mun muistin mukaan "joku" kakskurkkunen Holley oli samalla laipan pulttijaolla.
Joo näin tais myyjäkin sanoa Holleystä :P Voi nami
-
Asiallista! Tämä menee seurantaan :)
-
lyyäänkö veekasi tulille, lyyäänkö? :P
-
Mitä tuo v8 painaa vrt B30?
Tämän haluan nähdä valmiina!! :P
-
Mitä tuo v8 painaa vrt B30?
Tämän haluan nähdä valmiina!! :P
B36 painaa n. 235kg
http://www.leopardmotor.com/volvo_b_36_v8.htm
B30 painaa n. 200kg
http://www.164club.se/techdata.html
Tuolla mukavaa muuta luettavaa 164:stä
http://www.volvoclub.org.uk/roadtests/164RoadTestMay1969.pdf
-
Kiitos vain kommenteista :) Ja kaikki fakta on hyvä lyödä pöytään tässä vaiheessa kun vasta tutustutaan ko koneeseen :P Lauantaina näillä näkymin haetaan nuo kolme konetta ja neljäs hieman myöhemmin jos vielä tallessa ;)
Tämmösen löysin kanssa. Selvis ainakin isku ja puristussuhde :) Tuo 120hv versio aika matalapuristeinen, ahtaminen ei ongelma.
http://www.leopardmotor.com/volvo_b_36_v8.htm
Edit. Oho se olikin jo tuolla
Tuossa tutkailin konehuonetta ja joo onhan se ahdas. B36 moottorin muoto onneksi antaa hieman pelivaraa ja ehkä sen voi hitusen ylemmäs asentaa ja kairata tilaa kardaanitunneliin. Eiköhän se ole ihan toteutettavissa jos ne on amatsooniinkin laittaneet ruotsissa. Ruotsalaiset toki oma lukunsa :D
-
Täst ei voi tulla ku hyvä :o
-
Täst ei voi tulla ku hyvä :o
Eipä nuolasta ennenku tipahtaa :P Motivaatio hiipuu pirulainen ysiprojektin suhteen ku tämmönen suunnittelussa :D Taidampa talven aikana kuitenkin jo peruskoneen koittaa kasata valmiiksi vaikka kestää aika pitkä tovi korin suhteen :P Pakko vaan saada kuvaa ja videomatskua jos yhden saa tulille!
-
7.6:1... Tää on nyt tehty jo liian helpoksi. :D Kuitataan seurantaan kun näitä mosia ei kuitenkaan useesti auton keulille mene.
-
Ehdoton seuranta.
-
Seuraan. Luin viimeviikolla yhden numeron Tractor Poweria, ja siinä oli joku vanha Volvo BM, jossa oli kyseinen motti. Ennyt millään muista oliko se alunperin siellä vai oliko joku sen sinne laittanut mutta kuitenkin... hauska yhteensattuma lukea näin lyhyellä aikavälillä täältä näin harvinaisesta koneesta. :)
-
Hetkinen, suomensinko oikein itselleni tuosta korjauskäsikirjasta: takokampura? :o
-
Hetkinen, suomensinko oikein itselleni tuosta korjauskäsikirjasta: takokampura? :o
Poika, sä alat oppia. ;)
-
Poika, sä alat oppia. ;)
Joo en ois uskonu että vielä joudun ruotsia opettelemaan, se luo oman haasteensa tähän. Vaikka on kääntäjää ja vääntäjää olemassa niin silti aika päin helevettiä kääntävät.
Mutta kyllähän tämän vuoksi voi uhrautua:
http://www.youtube.com/watch?v=aKbamfeZf7E
Oisko se värikin siinä sitten ;)
-
Oijoi S* Viimesenpäälle mielenkiintonen projekti, jatkoon! :)
-
Hieno projekti! :) ehdottomasti seurantaan.
-
Tässä vähän osviittaa smallblockilla, mitä voimme sitten tulevaisuudessa odottaa.
http://www.youtube.com/watch?v=lSEtz8JnuAQ
Kyllä Hegeh:lle nyt paineita lykätään.
-
Tässä vähän osviittaa smallblockilla, mitä voimme sitten tulevaisuudessa odottaa.
http://www.youtube.com/watch?v=lSEtz8JnuAQ
Kyllä Hegeh:lle nyt paineita lykätään.
Mä mitään paineita ota, keppanaa korkeintaan. Mutta ajan kanssa, kiirettä ei pidetä.
-
Joo, oikein, laitat sen 9-satkun ensin iskuun kevääksi ja luppo aikoina sitten tätä.
Kiireellä ei tule kuin sutta ja sekundaa.
-
On muuten motissa soundia... http://www.youtube.com/watch?v=chlIX8DRWAg
-
Anna niitten kiireempien mennä ohi, opettelet olemaan provosoitumatta, sillä eihän semmoinen sovi tuommoiseen autoon. Hymyilet vaan vajaa pyttysten vingutuksille.
Ja muista, sen minkä ehken tehoissa menettää, sen äänissä voittaa monin kertaisesti.
Ihan niin kuin Justus kirjoitti.
Vahva komppaus, Ysiin Woimaa, 184:seen Fiilistä, ollappa vielä automaagi... :pomo:
ja ei, en ole lukenut topikkia LOPPUUNASTI, vielä, vaan heti tunsin suurta tarvetta kommentoida... :ristus
-
Onkyllä härskin näköinen kampe keulastapäin näin vakiona :D
-
Tälle toivon menestystä, on kyllä mitä parhain fiilistelylaite tulossa 8) Ei se teho, vaan äänet ja tunnelma, ei tällaisella saa kiire ollakaan.
-
Kiitosta vaan. Niin eihän se remeli tuotakaan ku ääntä ja lämpöä. :P mutta tyylillisesti se sopii tonne mielestäni parhaiten. Tiivisteet aika niukassa muuten. Joutuu varmaan ison kasan tekemään tai teetättämään.
-
Oijoi.. Nättiä! Ehdottomasti seurantaan !
-
:) hyvä kiinnostus ja kannustus porukalla päällänsä :)
Tuossa selvittelin, että kansipaffit on teetettävissä kun löytyy avaamaton kone niin saa mallit vanhoista tiivisteistä. Vanhat laakerit voi pinnoittaa ja ajavat ilmoitettuihin mittoihin. Tiivisteet ja stefat ku löytäs. Tietty muista moottoreista sovitettavissa sitä sun tätä :)
-
:) hyvä kiinnostus ja kannustus porukalla päällänsä :)
Tuossa selvittelin, että kansipaffit on teetettävissä kun löytyy avaamaton kone niin saa mallit vanhoista tiivisteistä. Vanhat laakerit voi pinnoittaa ja ajavat ilmoitettuihin mittoihin. Tiivisteet ja stefat ku löytäs. Tietty muista moottoreista sovitettavissa sitä sun tätä :)
Stefat saat varmaan saat mittojen mukaan
-
Stefat saat varmaan saat mittojen mukaan
totta :)
-
Kylllä kai nyt pientä piristystä pannu saa? :D Ei nyt kummoisia, mutta kyllä nyt enempi kuin tuosta kutosesta.
Ja V8+manuaali -yhdistelmää ei suorilla putkilla voita mikään. 8)
-
Kylllä kai nyt pientä piristystä pannu saa? :D Ei nyt kummoisia, mutta kyllä nyt enempi kuin tuosta kutosesta.
Ja V8+manuaali -yhdistelmää ei suorilla putkilla voita mikään. 8)
Kyllä kuten totesin tuossa jo kivasti, niin ylimääräinen hihna pyörittämään uutta "apulaitetta". Pitää tutkia tarkemmin, mutta jos mikäli oikein tajusin, niin runkolaakerointi aika onnettoman pieni. Mulle ei tässä iässä tule yhtään automaattia. :buck2:
Suorat putket tottakai :P
-
Kun tällä nyt mikään "ensikesäksihetiajoonperkele" -kiire lie ole (?), niin selvittele saako sinne teetetettyä mihin hintaan isompaa laakerointia/parempaa alakertaa.
Ja onhan nuita tehoja otettu onnettomistakin alakerroista. Mm. syöksysämpylä -rallisaab (tehoa, eh eh) V4 ei kestänyt tietyn kierrosalueen yli päästämistä ollenkaan, tuli heti kanki pihalle (kasvoi alakerran värinät niin kovaksi, että laakerointi petti). Ja sama homma lähes jokapuolella, huolellisella tasapainotuksella jne. kierrosten rajoittamisella paketti kyllä kestää.
Suoriin putkiin kannattaa joku pieni mutkapätkä/vaimennin hommata, ettei pää räjähdä siihen jumalattomaan höpinään. Sitten kun "antaa happea", niin kuuluu höpähdys.
Mutta varmaan yksi erikoisimmista ja täten hienoimmista moottorivaihtoehdoista! :hello:
-
Suoriin putkiin kannattaa joku pieni mutkapätkä/vaimennin hommata, ettei pää räjähdä siihen jumalattomaan höpinään. Sitten kun "antaa happea", niin kuuluu höpähdys.
Mutta varmaan yksi erikoisimmista ja täten hienoimmista moottorivaihtoehdoista! :hello:
Fordin (vakio)pikkulohkokasiin tuli muikeat äänet, kun lähelle putkien (2") päitä laittoi pienet simonsin läpivirtaavat vaimentimet ja putkisto oli ilman muita vaimentimia tai mitään tasaus/X-putkia.
Ajelukierroksilla kohtuuhiljainen mutta happea annettaessa lähti makoisat lätinät.
Hauskanoloinen projekti tuo. O0
-
Mulle ei tässä iässä tule yhtään automaattia.
totta, automaatti on vanhoille ukoille tai niin laiskoille ettei jaksa vaihdetta vaihtaa :nohnoh
-
totta, automaatti on vanhoille ukoille tai niin laiskoille ettei jaksa vaihdetta vaihtaa :nohnoh
Oote ihan väärässä, kasiin tomaatti sopii, kuin nemä päähän. :nuhtelu
Miksi sitä tikkua pitäisi käsin veivata, jos kone tekee sen puolestasi.Saa tomaattiin sitten shift kitin, niin taas pääsee käsin veivaamaan, jos se kerran niin kivaa on...
Itsekin olin nuorenmpana asian suhteen väärässä.
Mutta joo, turha tästä on sen enempää alkaa vääntään, hege tekee niinkuin tykkää ja uskon, että lopputulos on hieno.
-
totta, automaatti on vanhoille ukoille tai niin laiskoille ettei jaksa vaihdetta vaihtaa :nohnoh
Jännä homma vain että kumminkin esim. vartilla kaikki nopeimmat autot on automaatilla :o Kyllä tehokkaassakin autossa se automaatti on mukava kun on tosiaan joku ohjaus tai shift kit sille.
Esim. Peltolan drifteri mersussa on AMG:een automaatti. Ja on muuten pirun hyvä aski sellasella toteutuksella mihin vaan kampeeseen. Keppia napauttamalla eteen tai taakse niin menee isompaa/pienempää ja on jatkuva veto päällä. Ja vaihtaa todella terävästi ja nopeesti. Sitten on vielä kytkinpoljin varmuudenvuoksi (elektroninen kytkin joka huijjaa laatikon vapaalle) jos haluaa esim vähän herätellä kytkimen kanssa.. Eli yhdistettynä kaikki manuaalin ja automaatin parhaat ominaisuudet..
Toki tälläiseen nyt tuskin kannattaa laittaa 2000euron elektronisesti ohjattua laatikkoa mutta ei se automaatti huono vaihtoehtokaan ole. Ja ei nyt kumminkaan ehkä suoria putkia. Kuullostaa lähinnä aika surulliselta V8:ssa jos ei ole paljoa tehoa. Sitten kun on oikeasti hereä kasi isoilla puristuksilla,kireillä nokilla ja joka kiertää sen 8000-9000 niin sitten alkaa suoremmat huilut olemaan asiaa..
Mutta ei siinä, mielenkiintoinen homma ja tsemppiä prokkikseen :hello:
-
Luulempa, että oli laakerointi millainen tahansa niin originaali määrää tahdin. Eli en lähde edes kysymään koneistusta isommalle laakerille, koska varmaan tällöin kampiakseli uusiin puihin.
Mutta missään tapauksessa ei mitään räyhäpeliä olla tekemässä vaan vähän vääntävämpi kone ja mielellään sillä remmin ulinalla ;)
Hmm uudet työntötangot saadaan mittojen mukaan ja melko varmasti "sponssihinnoin".
Edit. Ei mitään väliä onko automaatti vai manuaali nopeampi. Kyse on siitä että lähestulkoon inhoan automaattilaatikoita. Tykkään vaan rouhia ja kurautella vaihteet ihan ite! :D On mulla tiedossa se varmaan 100kilonen alkuperäinen synkronoimaton aski tohon, niin saadaan "suorakytky", eikä ainakaan syncrot mene :D
-
Ehdottomasti mielenkiintoinen projekti! Tuo kori kun on mielestäni yksi hienoimmista ja mielenkiintoisimmista Volvoista ikinä ja kun siihen ollaan sovittamassa näinkin poikkeuksellista tekniikkaa eikä aina sitä samaa ahdettua vinokonetta, niin.... :)
Edit. Ei mitään väliä onko automaatti vai manuaali nopeampi. Kyse on siitä että lähestulkoon inhoan automaattilaatikoita. Tykkään vaan rouhia ja kurautella vaihteet ihan ite! :D
Ehdotan samalla näin moderaattorina, että jätetään automaatti/manuaalivääntö tähän, projektin tekijä on selkeästi mielipiteensä ilmaissut ja vain sillä on merkitystä. :)
-
Ehdottomasti mielenkiintoinen projekti! Tuo kori kun on mielestäni yksi hienoimmista ja mielenkiintoisimmista Volvoista ikinä ja kun siihen ollaan sovittamassa näinkin poikkeuksellista tekniikkaa eikä aina sitä samaa ahdettua vinokonetta, niin.... :)
Ehdotan samalla näin moderaattorina, että jätetään automaatti/manuaalivääntö tähän, projektin tekijä on selkeästi mielipiteensä ilmaissut ja vain sillä on merkitystä. :)
Aamen. Ja kiitos! :)
Edit klo 14:20: Kaupat lyöty lukkoon myös neljännestä B36sta! :P
-
:tykkää:
Kai tähän nyt 8x läppärunko tulee?
-
:tykkää:
Kai tähän nyt 8x läppärunko tulee?
tarkemmin lukee niin selviää tämänhetkinen suunnitelma.
-
Hyvä että joku tekee sen, mikä olisi pitänyt tehdä jo tehtaan toimesta
Tohon ahtamiseen: tämmöinen auto kaipaa roots,- tai ruuviahdinta.
Centrifugaali olisi helpoin ja järkevin ratkaisu mutta äänimaailma menee piloille
-
Aamen. Ja kiitos! :)
Edit klo 14:20: Kaupat lyöty lukkoon myös neljännestä B36sta! :P
Meinaatko sä jonkun farmin perustaa?
-
Meinaatko sä jonkun farmin perustaa?
Mullahan on jo tämmönen volvofarmi täällä :P Sitäpaitsi pysyikö kukaan laskuissa montako konetta ysi on syönyt? Eikö kasejakin pidä olla riittävästi tai ainakin samassa suhteessa? :D Nojoo. :nohnoh
Joo eikö tää kyseinen kone ollu alunalkaen suunnitteltu Amazonin keulalle vai onko ihan höpöhöpöä?
-
Mullahan on jo tämmönen volvofarmi täällä :P
Joo eikö tää kyseinen kone ollu alunalkaen suunnitteltu Amazonin keulalle vai onko ihan höpöhöpöä?
Eikös se ollut Philipin keulalle, mutta niitä ei tehty kuin 1kpl.
-
Eikös se ollut Philipin keulalle, mutta niitä ei tehty kuin 1kpl.
Aivan joo, henkilömalliin kuitenkin :)
-
Aivan joo, henkilömalliin kuitenkin :)
Motti otettiin sitten kuitenkin käyttöön Snabbessa ja Tryggessä.
TP21:eenkin niitä on istutettu, mutta ei tehtaan toimesta.
On noita sitten Terriereissäkin nähty, mutta ei tehdastekoisia.
Monasti huhutaan, että B36 on kehitetty B18 moottorista, mutta asia on ihan toisinpäin, eli B18 on jalostettu B36:sta.
Niissä ei ole loppujen lopuks paljonkaan samaa.
-
Fordin (vakio)pikkulohkokasiin tuli muikeat äänet, kun lähelle putkien (2") päitä laittoi pienet simonsin läpivirtaavat vaimentimet ja putkisto oli ilman muita vaimentimia tai mitään tasaus/X-putkia.
Ajelukierroksilla kohtuuhiljainen mutta happea annettaessa lähti makoisat lätinät.
Melkeen justiisa komppaan tätä, itellä ei vaan ollu mitään vaimentimia Ltd:ssä. Tasakaasulla yllättävän hiljainen ja ku polkasi niin tuli mukavaa meteliä S* http://www.youtube.com/watch?v=gypsbztmIJE
Laiskahan se oli vaan se fiilis S* S* S*
Ja sori offista :-[
-
Tämän projektin toivon todella onnistuvan, meinaan olis jotain uutta ja ennennäkemätöntä volvo foorumilla. -H-
-
Ensimmäisen kolmen lohkon myyjältä (nimimerkki cc57) utelin laakerimittoja ja rk-laakeri noin 62mm ja kk-laakeri 52,5mm. Huojentunut olo, sillä saattaa jopa kestää :)
-
Erittäin mielenkiintlinen projekti! Ehdottomasti seurantaan. :pomo:
-
Malttaakohan Hegeh ootella viikonloppuun mottien kanssa? Taitaa jo kohta tulla paineita foorumin suunnalta :D :D
Kaikkihan kestää, aikansa. Ja mikä ei kestä, hajoaa heikkouttaan...
-
Malttaakohan Hegeh ootella viikonloppuun mottien kanssa? Taitaa jo kohta tulla paineita foorumin suunnalta :D :D
Kaikkihan kestää, aikansa. Ja mikä ei kestä, hajoaa heikkouttaan...
Hah :D onneksi mulla on aina ollu karma puolellani! :P
-
hups... koitetaan uudestaan
http://www.youtube.com/watch?v=jRJckYjwyu4
oli jääny joku vanha taustalle kummitteleen...
-
En nyt mitenkään vihjaile, mutta... V:> Turbokonvertering av Volvo B36 V8 (http://www.youtube.com/watch?v=p3DoPHyzMbo)
-
En nyt mitenkään vihjaile, mutta... V:> Turbokonvertering av Volvo B36 V8 (http://www.youtube.com/watch?v=p3DoPHyzMbo)
:D
-
On se vaan hieno kone:
http://www.youtube.com/watch?v=AYWIMwg4oS4
-
Kevennyksiä :P
(http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0467_zps78a67861.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0467_zps78a67861.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0468_zps12d80ffd.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0468_zps12d80ffd.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0470_zpsd25d06fa.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0470_zpsd25d06fa.jpg.html)
Missähän lie tämä surullinen Volvon 5syl kokeilu on kun on ostokuittikin? :D
(http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/b1df8b92-5f42-4256-868c-f54284648614_zps8b93124c.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/b1df8b92-5f42-4256-868c-f54284648614_zps8b93124c.jpg.html)
cc57 tietää varsin hyvin, että myö otetaan tää jos se on siinä kunnossa kuin sanottu. Joten tässä olkaatte hyvätte vähän ennakkoon :P
(http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DyersBlower_zps8294cee6.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DyersBlower_zps8294cee6.jpg.html)
-
Kunnossa pumppu on...
Ei muuta kun hakemaan, laitan kaffet tippumaan :hello:
-
Kunnossa pumppu on...
Ei muuta kun hakemaan, laitan kaffet tippumaan :hello:
Asia hyvin pitkälti selvä, huomenna sinne saapuu rapulaisia ihmisiä :P Kylmän talven varalle on kuitenkin hyvä olla jemmassa tuommonen ilmalämpöpumppu :P
-
Asia hyvin pitkälti selvä, huomenna sinne saapuu rapulaisia ihmisiä :P Kylmän talven varalle on kuitenkin hyvä olla jemmassa tuommonen ilmalämpöpumppu :P
Aika kuvaava tuo ilmalämpöpumppu tuolle laitteelle... mutta uskosin että saavutettu hyöty ei tuossa laitteessa ole se oleellinen vaan asenne ja äänimaailma... putoo muuten monelta eskimopuikko suusta kun 164:n pellin läpi pilkistää kaks nelikurkkusta holleytä ja perkeleellinen skooppi.
-
Tästähän tulee varsin mielenkiintosta ;)
Oon joissain topiceissa jo vihjannukkin, että voi hyödyntää ammattikouluja. Jos vaikka tarvii joku laippa tehdä kaasareille. Voi jopa saada parilla kympillä noita koneistushommia teettettyä.
Eikös noissa jenkkikaasareissa ole kuitenkin sama pulttijako? Oli sitten Carter, Holley tai mikä vaan. Viisaammat jatkaa tästä.
-
Tästähän tulee varsin mielenkiintosta ;)
Oon joissain topiceissa jo vihjannukkin, että voi hyödyntää ammattikouluja. Jos vaikka tarvii joku laippa tehdä kaasareille. Voi jopa saada parilla kympillä noita koneistushommia teettettyä.
Eikös noissa jenkkikaasareissa ole kuitenkin sama pulttijako? Oli sitten Carter, Holley tai mikä vaan. Viisaammat jatkaa tästä.
Joo perkeleellinen sovitushan siellä on edessä jokatapauksessa. Njoo ja varmaan jonku verran tehoa vaatii jo tuo ahdin pyöriäkseen.
-
Ei kyllä tule mieleen mitään ihan niin miehekästä kuin vanha volvo jonka konepellistä pilkistää isokokoinen puhallin ulos :D
Ehdottomasti seurantaan, tässä projektissa on jotain eeppisyyttä jo pelkästään suunnitelmien perusteella.
-
Ei kyllä tule mieleen mitään ihan niin miehekästä kuin vanha volvo jonka konepellistä pilkistää isokokoinen puhallin ulos :D
Ehdottomasti seurantaan, tässä projektissa on jotain eeppisyyttä jo pelkästään suunnitelmien perusteella.
Tosiaan miehekästä, naisia näillä ei edelleenkään saa :D
-
Ite jättäisin tuon pumpun tavalla tai toisella pellin alle.
Konepellistä läpituleva kaasari-pumppu yhdistelmä antaa ymmärtää enemmän mitä B36 ymmärtää antaa
-
Ite jättäisin tuon pumpun tavalla tai toisella pellin alle.
Konepellistä läpituleva kaasari-pumppu yhdistelmä antaa ymmärtää enemmän mitä B36 ymmärtää antaa
Onhan se aika raffi kyllä jos punppu tulee pellin läpi.. Ei kovin kliini herrasmiesautossa jossa ei tosiaan mitään tuhansia heppoja ole tehoa.. "jumalavite veekasi ja ahdin. Paljon täs on pauhuu"
"Satakaheksäkyt heppaa" :buck2: :D
Mutta toi on sen tyyppinen ahdin että vähän vaikea varmaan saada kokonaan pellin alle ellei kone ole _todella_ matalalla?
-
Onhan se aika raffi kyllä jos punppu tulee pellin läpi.. Ei kovin kliini herrasmiesautossa jossa ei tosiaan mitään tuhansia heppoja ole tehoa.. "jumalavite veekasi ja ahdin. Paljon täs on pauhuu"
"Satakaheksäkyt heppaa" :buck2: :D
Mutta toi on sen tyyppinen ahdin että vähän vaikea varmaan saada kokonaan pellin alle ellei kone ole _todella_ matalalla?
Ei sitä sinne saa muutenkaan mahtumaan :P jotainhan sieltä konehuoneesta tulee tavalla tai toisella pihalle :P
Kone ei ole vasta kuin suunnitteluasteella ja jo kritiikkiä tehoista ;D otetaan tämä yllytyksenä..
Ainiin kiva kun kerrankin leimasetä näyttää vihreää valoa suunnitelmien suhteen.
-
Ei mitään väkisin hengittävää vaan vanhan liiton meininkiä, neljä aitoo kiinaweberiä kansien väliin pystyyn ;)
-
Ei mitään väkisin hengittävää vaan vanhan liiton meininkiä, neljä aitoo kiinaweberiä kansien väliin pystyyn ;)
Eiku: (http://thejetboatproject.me.uk/images/engine/fuel/fuel01.JPG)
:2funny:
-
Eiku: (http://thejetboatproject.me.uk/images/engine/fuel/fuel01.JPG)
:2funny:
Nyt juokse! Yhtä juuttuvakurkkusta pahempi on vain tuplat juuttuvakurkkuset.
-
Tästä tulossa kyllä hieno rojekti! täytyy seurailla. ELK
-
Kait tähän tulee 2 kpl LH 2.4
-
164 volvossa on jo nähty 4juuttuvaa
http://www.youtube.com/watch?v=ygSOLZY0YrU
Pistä 8kpl
-
Niin sitkeästi pysyin älhoossa, että nyt on aika jo antaa periksi sen suhteen :D on siirrytty myös 16v aikakauteen :D kaasariremmari ja ihan just siks ku remmi vaan kuuluu kasiin kun ahtimista puhutaan, vaikka tehon suhteen ei fiksuin olekaan. Tehdään mielellään vääntävä viihtymisauto kun ysi pysyy epämukavana "raiskausleluna" :2funny:
-
Kait tähän tulee 2 kpl LH 2.4
Vähän kuin nokialaisten moottorissa?
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/saab-v8-motor.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/saab-v8-motor.jpg.html)
Hieno moottorivalinta, anna palaa!
-
Moottoreita hakemassa.. Tässä ajellessa sovittiin tärskyt vielä siitä neljännestä koneesta ja haun ajankohdasta. No ens viikonloppuna karvavakojen vauhkoontuneen sakin voi nähdä Porissa ;)
-
Ei sitä sinne saa muutenkaan mahtumaan :P jotainhan sieltä konehuoneesta tulee tavalla tai toisella pihalle :P
kanki? ::)
-
Kuvia moottoreista tässä ootellaan...
-
Kuvia moottoreista tässä ootellaan...
Innokkaimmat löytää niitä jo Facebookin vrcf:ltä :) illan mittaan ilmaantuu tännekin :P
-
Innokkaimmat löytää niitä jo Facebookin vrcf:ltä :) illan mittaan ilmaantuu tännekin :P
en käytä naamakirjaa, joten täytyy sit vaan odottaa.
-
Tästäpä se suunnittelu sitten alkaisikin :P Ensiviikonloppuna tosin vielä se reissu Poriin vielä yhden moottorin perässä. Ei muuta. :P
(http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0472j_zpsdd040145.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0472j_zpsdd040145.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0473g_zps6966adb9.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0473g_zps6966adb9.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0474f_zps0cc48523.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0474f_zps0cc48523.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/e_zps734fa187.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/e_zps734fa187.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/q_zps198c361c.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/q_zps198c361c.jpg.html)
Njet problem, tökkää vaan paikalleen vai mitenkä? :D
(http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/u_zpscd927155.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/u_zpscd927155.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/uuu_zpsafbc5dad.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/uuu_zpsafbc5dad.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/oooo_zpsc186db82.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/oooo_zpsc186db82.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/iu_zps6d988abb.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/iu_zps6d988abb.jpg.html)
Ei paha siihen nähden mitä odotin :P
(http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/nam_zpse640bf80.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/nam_zpse640bf80.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/oppp_zps763de16a.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/oppp_zps763de16a.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/4567890_zps4b111dd2.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/4567890_zps4b111dd2.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/hopp_zpsfaf4f039.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/hopp_zpsfaf4f039.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/tttt_zps54cb3bb0.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/tttt_zps54cb3bb0.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/123456_zps1717d735.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/123456_zps1717d735.jpg.html)
Tää on lohkoista ruosteisin, mutta kieroutunut ihmismieli pystyy ihmeisiin :)
(http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/ghfk_zps3461b8aa.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/ghfk_zps3461b8aa.jpg.html)
Täsmälleen oluttölkin halkaisija ilman laakeria siis :D
(http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/wertyuio_zpse831834f.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/wertyuio_zpse831834f.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/kmn_zps681c1cdb.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/kmn_zps681c1cdb.jpg.html)
Vahva visio jo tulevista muutoksista tässä vaiheessa, vaikka ei ole kuin joitamia päiviä koko projektin aloittamisesta :P
-
Sopiiko tuon B36 koneen perään mikään Volvon (tai muun merkin)henkilöauton laatikko suoraan, vai otatko kaavelin kuorma-auton askista?
-
Sopiiko tuon B36 koneen perään mikään Volvon (tai muun merkin)henkilöauton laatikko suoraan, vai otatko kaavelin kuorma-auton askista?
Veikkaan että ei. Suunnitelmana ottaa siitä omasta askistaan kaaveli kuten muotoilit. Porin moottorin persiissä on se laatikko sopivasti :P
-
Kylhämn velho noista vielä koneet taikoo. :nälkä:
-
Kylhämn velho noista vielä koneet taikoo. :nälkä:
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta :P Ompahan ihanan yksinkertaista tekniikkaa vaan :P Jonkun verran tuli mukaan uusia laakereita yms ja varaosia. Kaikki tiivisteet on kuitenkin tehtävä tai teetettävä.
-
Minkä kokoinen tuo pumppu on?
-
Minkä kokoinen tuo pumppu on?
Dyers blower (v)6-71
http://www.dyersblowers.com/1694.html
-
Huimaa meininkiä, seurantaan menee! Vinkkelikasin lotkotus on moottoriäänistä kaunein ja remmi vielä viimeistelee asian O0
-
Huimaa meininkiä, seurantaan menee! Vinkkelikasin lotkotus on moottoriäänistä kaunein ja remmi vielä viimeistelee asian O0
Kiitos :)
-
Tänään tuli imuroitua ja siivottua auto. Takalattiamatot ja eristeet purin pois, että pääsee kuivamaan ja autokin siirretty ulkoa lämpimiin tiloihin. Koppa on kova kun tutkittiin tarkemmin. Ruostetta siellä täällä ja kontin puolelta munapusseja hitsattu, mutta ei paha ollenkaan :)
Löytötavaroita: Melkein täys paketti kortsuja 80-luvulta, ehtoja jenkka- ja humppakasetteja mm. "Tanelin tuhmat tanssirallit" ja "Hanuriparaati", nykymuotiin taas tulleet pullonpohjalasit, vanhoja viina- ja kaljapulloja, uutta apulaiteremmiä, takajarrupaloja, käsijarruhihnoja ja pakosarjantiivisteitä yms :D
(http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0471_zpsb1b204ed.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0471_zpsb1b204ed.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0475_zpsec0bc960.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0475_zpsec0bc960.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0479_zpsec44cc3c.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0479_zpsec44cc3c.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0478_zps1be4c713.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0478_zps1be4c713.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0477_zps805694a8.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0477_zps805694a8.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0482_zps344a14f6.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0482_zps344a14f6.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0483_zps972315fe.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0483_zps972315fe.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0485_zps3a7f0e07.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0485_zps3a7f0e07.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0486_zps73b4029a.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0486_zps73b4029a.jpg.html)
Originaal lätkät kylkiin ja perään
(http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0488_zps250ed164.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0488_zps250ed164.jpg.html)
Parit kannet otin jo kaseista kyytiin, jos puhaltelis lasikuulalla ja tutkis huomenna että on ehyet :)
-
eikös siihen pitäs saada 184 lätkät kupeisiin ;)
-
eikös siihen pitäs saada 184 lätkät kupeisiin ;)
Näin oli suunnitelma :)
-
Olisiko Roverin 3,5 bensakasi ollut kuitenkin helpoin tie onneen ?
-
Olisiko Roverin 3,5 bensakasi ollut kuitenkin helpoin tie onneen ?
Varmasti helpoin, mutta en harrasta muita kuin Volvon tuotteita ;) Tähänhän oli tulossa perus vinokone turbolla ja 16v kannella, mutta koska näinkin harvinainen moottoriperhe sattui nenän eteen, ei paluuta enää ollut. Ja kiehtoo sinänsä ajatuksena sekin, ettei sieltä pellin alta löydy mitään tusinakamaa. Harvinainen auto saa harvinaisen moottorin.
-
Olisiko Roverin 3,5 bensakasi ollut kuitenkin helpoin tie onneen ?
Ei olisi 9 sivua juttua jos sellaisen valinnan olisi tehnyt, tavallisen tylsä ratkaisu ::)
-
Löytötavaroita: Melkein täys paketti kortsuja 80-luvulta...
Meinasitko hyötykäyttää? :2funny:
Nuista "löytötavaroista" saisi oivallisia retro-koristeita.
-
Meinasitko hyötykäyttää? :2funny:
Nuista "löytötavaroista" saisi oivallisia retro-koristeita.
Tais jäädä käyttämättä. Etovaa kun paketti ihan mähmässä :D Mutta ei siitä sen enempää sitten!
-
Edellinen omistaja on irtaimistosta päätellen ollut vanhakunnon panomies :2funny:
http://www.youtube.com/watch?v=19RwSlZaxxo
-
Edellinen omistaja on irtaimistosta päätellen ollut vanhakunnon panomies :2funny:
http://www.youtube.com/watch?v=19RwSlZaxxo
:D Voi vaan kuvitella ku se on pullonpohjalasit päässä, sikari huulessa päästelly kutosen murinoita ilmoille tytöt nähdessään :D Siellä on myös Pioneerin kasettipleijeri isketty kiinni + Pioneerin vahvistin :D Selvispä siis auton historiakin!
-
Tuli kyllä hyvin revettyä näin suoraan aamusta noille "menneisyyden muistoille" :D
Kasettimankka kiinni ja ei muuta kun huoltsikan pihalle laulattamaan noita vanhanliiton kappaleita :2funny:
-
Edellinen omistaja on irtaimistosta päätellen ollut vanhakunnon panomies :2funny:
http://www.youtube.com/watch?v=19RwSlZaxxo
Jos takapenkki olisi kuluneempi kuin kuskin jakkara, niin siitäkin voisi jo jotain päätellä.. ;D
-
Olisiko Roverin 3,5 bensakasi ollut kuitenkin helpoin tie onneen ?
Jos vertaa 60-luvun 8-koneita Rover ja Volvo niin Volvo vie takuulla pidemmän korren.
Volvon kone on varmasti kestävämpi ja valmistettu tiukemmilla toleransseilla
Roverin pannu on kevyempi ja sitä/siitä saa aina 5litraiseksi asti
-
Ne puskurit o hienot, piä ehottomasti
Ääni tälle, ehdottomasti. S*
-
Noin, ensimmäinen kansi melkein valmis ;) Keinut irti ja se huilu kiilloitettu. Keinut puhallan vielä. Kansi kokonaisuudessaan puhallettu ja tutkittu. Kunnossa on. Pakoistukat pyöräytin ja avarsin pullonkauloja vähän. Imupuolelle en välttämättä edes R-seetejä tee. Kolmikulma ajaa asiansa tuossa. Kanavia roppailen tosiaan vaan hieman, koska pääpiirteittäin hyvin fiksunoloiset. Vielä taso vetäistä tuosta ja uudet venttiilit paikalleen kun saan ne ostettua. Jousiksi turbovinokoneen ohuemmat jouset. Näyttivät olevan suunilleen samoilla mitoilla ja liian jäykkiä noille keinuille ei uskalla laittaa :) Yksi ohjain meni vaihtoon, koska imuventtiili oli jumahtanut niin tiukkaan, että pois lyödessä ohjain halkesi yläpäästään. Onneks on ihan normimatskua ja saa muista merkeistä sovitettua.
Tässä muutama kuvatus tämänpäiväisestä työstä:
(http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0499_zps69d16098.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0499_zps69d16098.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0493_zps60d3169a.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0493_zps60d3169a.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0494_zpsddb17f0a.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0494_zpsddb17f0a.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0496_zpse6468832.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0496_zpse6468832.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0498_zps054f0ce5.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0498_zps054f0ce5.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0501_zpsff30fe52.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0501_zpsff30fe52.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0504_zpsda43c045.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0504_zpsda43c045.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0505_zpsd9002bf3.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0505_zpsd9002bf3.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0503_zps609a0a33.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0503_zps609a0a33.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0506_zps29931c2c.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0506_zps29931c2c.jpg.html)
-
Värkkääkkö tuohon kanteen ne "venttiilinalusrenkulat" jotta voi ajella huolettomasti lyijyttömällä ilman lisäaineita ?
-
Värkkääkkö tuohon kanteen ne "venttiilinalusrenkulat" jotta voi ajella huolettomasti lyijyttömällä ilman lisäaineita ?
Jos tarkoitat istukkarenkaita niin en. Lisäaineella mennään ja peruspensalla :)
-
Joko purit sen jumissa olevan? Mikäs siinä oli?
Pumpusta jäi talliin se "mutterisuoja", joka tulee kaasarin alle. Lähettelen sen vaikka postissa...
-
hieno peli :)takana ökylistaat tallessa vielä ,kato että ne kulmapalat on kiinni ei o helppo löytää .
Ihmeen hyvässä kunnosa takapenkki yleensä saumoista revenny
-
Joko purit sen jumissa olevan? Mikäs siinä oli?
Pumpusta jäi talliin se "mutterisuoja", joka tulee kaasarin alle. Lähettelen sen vaikka postissa...
En oo perehtyny niihin vielä, tää on toinen niistä irtokansista :) Joo no hyvä ku ilmoitit, pistän yyveenä osoitteen!
-
hieno peli :)takana ökylistaat tallessa vielä ,kato että ne kulmapalat on kiinni ei o helppo löytää .
Ihmeen hyvässä kunnosa takapenkki yleensä saumoista revenny
Joo kiitti vinkistä :) Menee noi kaikki penkit kyllä loppujenlopuksi kuitenkin verhoilijalle kun sen aika. Hiiret lounastaneet penkkeihin reikiä :(
-
äkkiseltään kun kattoo tätä topiccia vaikuttaa että menee vaan paskanjauhannaksi eikä rojekti etene yhtään :D kuvat kuitenkin kertoo muuta. varmasti mielenkiintoisimpia projuja mitä foorumilta löytyy, tsemppiä !
-
äkkiseltään kun kattoo tätä topiccia vaikuttaa että menee vaan paskanjauhannaksi eikä rojekti etene yhtään :D kuvat kuitenkin kertoo muuta. varmasti mielenkiintoisimpia projuja mitä foorumilta löytyy, tsemppiä !
Etene yhtään? Hevetti paljonko sitä pitäisi harrastepohjalta viikossa saada aikaan?
E: tähän jotain hymiöö... :o Kirjoitettuna ei kuulosta yhtään niin hyvältä kuin mitä se päässä näytti..
-
sanoinkin että kuvat kertoo muuta. :)
-
Vaikka toistaiseksi näyttääkin etenevän suunniteltua nopeammin, niin tosiasia on että tää tahti ei tule pysymään tällaisena. Ysin on määrä olla ajossa taas ens kesänä ja tällä ujeltajalla ei ole sen tarkempaa deadlinea. Mutta kiitos kannustuksesta, tämä pitää tahtia tällähetkellä yllä ;)
-
Projekti näyttää hetki hetkeltä lupaavammalta :D Hauska tietää mimmoisessa käytössä auto on aikanaan "ollut" vai onko pappa vaan kaivanut kaiken menneisyydestä jota olisi tullut käyttää muttei koskaan käyttänyt ja heittänyt volvoon? :D
Mutta oot kyllä saanu melkosen kasan kolmekuutosia kerättyä, hatunnosto moisesta saavutuksesta
-
Projekti näyttää hetki hetkeltä lupaavammalta :D Hauska tietää mimmoisessa käytössä auto on aikanaan "ollut" vai onko pappa vaan kaivanut kaiken menneisyydestä jota olisi tullut käyttää muttei koskaan käyttänyt ja heittänyt volvoon? :D
Mutta oot kyllä saanu melkosen kasan kolmekuutosia kerättyä, hatunnosto moisesta saavutuksesta
Joo, jonkun verran selvisi perintöselvityksestä. Perillisiä on sitten ollut monia. Periytynyt aina seuraavalle perijälle sitä mukaa kun henki lähtenyt omistajilta. Lopulta koko maatila tullut kuolinpesän haltuun ja siitä myyntiin. Tilan ostaja sitten möi mulle ja veljelleni. Kukaan ei ole saanut liikenteeseen yli 25vuoteen.
Joo vielä ku löytäs tarvittavat osat :) mutta kiitos!
-
Molemmat "varakannet" puhallettu. Nakitin yhden karvavaon puhaltelemaan, niin sain itse keskityttyä saman vesselin Supran kanteen :)
Huomenna alkaa ristiretki Poriin! ;)
Tiivistesarjojen osalta saatiin kaivettua yhden ihmisen nimi selville, muttei numeroa. Kidutettava menehtyi saamiinsa vammoihin juuri kun olimme saamassa numeron selville :( No joo, mutta melkein näin. Tätä tasoa tuntuu olevan osien saanti ko koneeseen :D Jos joku tietää, ei kerro ja jos jollain on.. niin ei varmasti kerro! :D
-
Laittelin YV:tä. Oletko muuten käväissyt vetkun sivuilla? Kuormismoottorihan tuo kuitenkin on.
-
Laittelin YV:tä. Oletko muuten käväissyt vetkun sivuilla? Kuormismoottorihan tuo kuitenkin on.
Joo pitää lukasta :) en oo käyny. On sekä kuormuria että pentaa.
-
Käy jossain venepuljussa joilla on Penta edustus/huolto. AQ180 -tyypillä löytyy chrysleristä volvoon lainattu lohko joita tehty muutamana vuonna 60-luvun alussa. Saatavilla edelleen kaikkia tiivisteitä.
-
Käy jossain venepuljussa joilla on Penta edustus/huolto. AQ180 -tyypillä löytyy chrysleristä volvoon lainattu lohko joita tehty muutamana vuonna 60-luvun alussa. Saatavilla edelleen kaikkia tiivisteitä.
Soitin yhteen Pentan osia jälleenmyyvään liikkeeseen niin nauroivat niin kovasti, että jouduin sulkemaan puhelimen, ettei häiskä tukehdu hengiltä. Kovin nihkeää, mutta tämä oli jo tiedossa. Pitää ensiviikolla soitella vielä ympäriinsä.
-
Jämsässä on eräällä yksityishenkilöllä mittava kokoelma uutta vanhaa volvo osaa.
En nyt saa nimeä mieleen mutta eiköhän se viikonlopun aikaan ala muistumaan
Onkos siinä koneessa kannentiivisteiden lisäksi jotain niin erikoisia tiivisteitä joita ei voi soveltaa jostain muualta tai tehdä itse?
-
Jämsässä on eräällä yksityishenkilöllä mittava kokoelma uutta vanhaa volvo osaa.
En nyt saa nimeä mieleen mutta eiköhän se viikonlopun aikaan ala muistumaan
Onkos siinä koneessa kannentiivisteiden lisäksi jotain niin erikoisia tiivisteitä joita ei voi soveltaa jostain muualta tai tehdä itse?
Joo ilmota ihmeessä jos mieleen tulee :) saattaa löytyä joitakin erikoisia lisäks. Aina parempi tottakai mitä enemmän saa valmiina.
-
Viimeksi kun halmeella kävin öljyt vaihattaa (noin 7vk sitten) Sielä oli töissä joku nuori ukko, kulkee sellasella tuoreella tuninki seatilla...
Hän vain puhu miulle ukistaan jolla on vanhoja volvoja sekä jostain huutokaupasta läjä päin kaikkia vanhoja volvon osia alkuperäisissä paketeissa jne. Paikka jossa nämä ovat oli muistaakseni säyneisissä. Jos kiinnostaa niin kannattaa pyörähtää kysäsemässä, jos yhtään oli todenperää jutuissa niin ois monelle mm projekti aineksia ;)
-
Jämsässä on eräällä yksityishenkilöllä mittava kokoelma uutta vanhaa volvo osaa.
En nyt saa nimeä mieleen mutta eiköhän se viikonlopun aikaan ala muistumaan
Onkos siinä koneessa kannentiivisteiden lisäksi jotain niin erikoisia tiivisteitä joita ei voi soveltaa jostain muualta tai tehdä itse?
Ethän sitä purkaamoa tarkoita? Mulla on joku 30 kilsaa sinne ja porukat Hegeh:in huudeilla niin voisin toimia melkein kuljetus firmana :D
-
Joo selvis, että meillä on juurikin ko kaverin nimi tiedossa :)
Edit. Saavuttiin juuri Poriin. Huomenna moottorin ja laatikon haku, tänään tutkitaan vähä Porin yöelämää ;)
-
Komiasti edistyy vaikka tämähän olikin ei kiirellinen :)
-
Komiasti edistyy vaikka tämähän olikin ei kiirellinen :)
Kiitos, vaikka eihän tälle nyt juurikaan olla tehty vielä mitään :)
-
Mittatilaus-kannentiiviste, tasotiiviste yms... asioissa tämä on varsin oiva pulju ja hinnat eivät olleet älyttömiä.
http://www.konetiiviste.com/
-
Tai jos haluaa jotain modernimpaa niin tietysti Cometic tekee myös sellaisen tiivisteen kuin haluaa, tarvitsevat kyllä jonkunlaisen CAD-kuvan varmaan.
http://www.cometic.com/custom-gaskets.aspx
-
Jos nuo tiivisteet Cad-kuvista kiinni jää, niin pankaa vaan mitaten pinnat ja laitelkaa mitat vaikka mulle, niin voin joutessani niistä kuvat tehdä. Komia on projekti :)
-
Vau, kiitoksia vinkeistä jo tähän mennessä! :) Joo katsellaanhan kun saadaan taas potkittua lisää vauhtia näihin projekteihin. Tää päivä meni töissä ja nukkuessa. Ihan loppu Porin visiitistä vieläkin. Koitan saada kuvat tänne illalla :)
-
Mahtuskohan tuo puhallin moottorin kupeelle, niin sais nätisti piiloon? Taitaa tulla kyllä aika ahdasta...
Veikee projekti kyllä.
Lurvio
-
Ei millään ja vaikka mahtuis muualle niin tuohon näkyviin se halutaan :) elekee huoliko, tähän on suunnitteilla ne veikeät läppätsydeemit :P
-
Tässäpä kuvat, jotka jo lupasin aiemmin.
(http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0515_zps04a5e83f.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0515_zps04a5e83f.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0516_zps871e5fca.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0516_zps871e5fca.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0518_zps7a5eec8b.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0518_zps7a5eec8b.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0517_zps9cab206e.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0517_zps9cab206e.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0519_zps7c221240.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0519_zps7c221240.jpg.html) (http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/DSC_0522_zps06cec270.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/DSC_0522_zps06cec270.jpg.html)
Siinä löytökunnossa :) Tosiaan oksennellu öljyä päälleen paljon, mutta eipä oo ruosteessa. Laatikko perässä jäätävän pituisen kepin kanssa. Lartsa kovasti yrittää ylipuhua, että laitettas tuo oma synkronoimaton laatikkonsa sinne.. Empä tiedä. Helpoin tie tottakai. Siinä ois ulosotto ja kaikkee laatikon kyljessä :D Erityismainintana kuitenkin se, että kone ei ole jumissa!
-
Tässäpä kuvat, jotka jo lupasin aiemmin.
Siinä löytökunnossa :) Tosiaan oksennellu öljyä päälleen paljon, mutta eipä oo ruosteessa. Laatikko perässä jäätävän pituisen kepin kanssa. Lartsa kovasti yrittää ylipuhua, että laitettas tuo oma synkronoimaton laatikkonsa sinne.. Empä tiedä. Helpoin tie tottakai. Siinä ois ulosotto ja kaikkee laatikon kyljessä :D Erityismainintana kuitenkin se, että kone ei ole jumissa!
lupailevan näköinen... ::)
-
ootko muuten kattonu mikä kykinkoppa tohon käy
-
ootko muuten kattonu mikä kykinkoppa tohon käy
En oo kerennyt perehtyä kyllä suoraansanoen juurikaan noihin. Ainakin se omansa :P
-
No nyt ei ainkaan aihioista ole pulaa O0
Lähtikö sopivaan hintaan?
-
Mulla on sellainen kutina että tuo kytkin kopan laippa on ihan joku yleinen/standardin mukainen.
Veneilijöillä voisi olla parempaa tietoa
Ei sattuisi M400 aski käymään suoraan?
-
Joo lähti niin halvalla että piti käydä kapakassa ettei tullu reissu liian halvaksi :D
Joo senhän näkee kun saa 164 purettua ja kokeiltua askia ;)
-
Kai sää kokeilet käyntiin tuota?
-
Kai sää kokeilet käyntiin tuota?
Ei kokeilla. On niin paljon imenyt pölyä ja muuta töynää keuhkoihin, että saadaan helposti vaan vaurioita aikaan.
-
Itseltä puhti pois, mutta Lartsa jaksoi ukon kanssa rehkiä omalla lomallaan yhden kompuran ja siistimmän hallin verran :pomo: propsit niille :)
(http://i1092.photobucket.com/albums/i401/Herkko_Toivanen/20131031_193134_zps788f2dc6.jpg) (http://s1092.photobucket.com/user/Herkko_Toivanen/media/20131031_193134_zps788f2dc6.jpg.html)
-
Tossa on nyt joku koira haudattuna ! :nohnoh
Helvetinmoinen möhkäle tossa tellingillä ja tuoli alla. Kenelle on suunnattu pienimuotonen "tapaturma" tapahtuvaksi? :D
-
Tossa on nyt joku koira haudattuna ! :nohnoh
Helvetinmoinen möhkäle tossa tellingillä ja tuoli alla. Kenelle on suunnattu pienimuotonen "tapaturma" tapahtuvaksi? :D
Elä huoli ne ei oo minun hitsaamia ne saumat ;) Sitäpaitsi se ei paina ku sen 500kg :2funny:
edit: joo tuo tuoli! :D
-
Epäilisin että tuoli edustaa kuvassa työturvallisuus seuran hyväksymäätm työskentelytasoa.
-
toinen jätkä seisoi tuolin päällä pitäen kompuraa ilmassa ja toinen pulttas seinään? ;D
-
toinen jätkä seisoi tuolin päällä pitäen kompuraa ilmassa ja toinen pulttas seinään? ;D
No se on sitä työturvallisuutta. Vaarallista olis ollut jos olisi yksi mies pidellyt toisella kädellä sitä ilmassa ja toisella kädellä koittanut hostua ruuvia seinään. :juhau:
-
Joo kaikki numerot soiteltu läpi. Mitään ei löydy keltään noista. Sano, jotta ovat urakalla paalanneet noita varaosia yms muuta b36seen liittyvää roipetta kun olettivat ettei kellään enää ole :(
Teetetään kaikki sitten stna..
-
Joo kaikki numerot soiteltu läpi. Mitään ei löydy keltään noista. Sano, jotta ovat urakalla paalanneet noita varaosia yms muuta b36seen liittyvää roipetta kun olettivat ettei kellään enää ole :(
Teetetään kaikki sitten stna..
Mulla oli kanssa tuo sama suunnitelma vielä keväällä tehdä tuo oma kulkine samaisella B36 koneella mutta juuri tuo varaosien heikko saatavuus "pakotti" valitsemaan tuon perus B30:n mihin löytää osaa helposti.
Piristetään sitä sitten joskus jollain mukavalla tapaa.
-
Mulla oli kanssa tuo sama suunnitelma vielä keväällä tehdä tuo oma kulkine samaisella B36 koneella mutta juuri tuo varaosien heikko saatavuus "pakotti" valitsemaan tuon perus B30:n mihin löytää osaa helposti.
Piristetään sitä sitten joskus jollain mukavalla tapaa.
Joo on kyllä oikeesti köyhä tarjonta. Haastetta, haastetta... Ihan niinku ei muuten ois :D
-
Kysys tuolta: Altyco Parts AB Sweden
May be the one and only extrem professional swedish dealer for new old parts is ALTYCO. Unfortunately no website. You have to phone or to mail and have to know the part numbers no make it more easy.
ALTYCO PARTS AB
Stefan Tylner
Lissma Sjöväg 11
S-141 91 HUDDINGE
SWEDEN
E-Mail: altyco@telia.com
Tel.+4687079045 8.00-16,00
or +46705279045 7.00-18.00 ( Stefan)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=43455
Saku:
http://www.verhaelen.de/
kandeiskohan lähettää Swenssonille kyselyä:
http://www.youtube.com/watch?v=AYWIMwg4oS4
Tommosestakin kandeis ehkä kysellä:
http://www.voluparts.com/oldvolvomodels.html
-
No perhana, oon kyllä jo ruotsista kyselly, mut en noista. Kiitti :)
-
Altycolla ei ole enää paljoa mitään noihin koneisiin.
-
En tiedä joko on sattunut silmään, mutta tuolla (http://www.tp21.org/b36_motor.htm) on jotain ihan hyvää tietoa.
Sivuilta löytyy Tryggen varaosakataloogi (http://www.tp21.org/pdf-filer/L420-425-430-435_spare_part_catalog.pdf), jossa osanumerot ja joitain mittoja myös B36 koneelle.
Myös Marine-version manuska (http://www.tp21.org/pdf-filer/MB36B.pdf).
Ilmeisesti tuosta koneesta on ollut ainakin kolmea versitota veneissä. MB36A, MB36B ja AQ180.
Kaveri on päivittänyt sivujaan viimeksi keväällä, eli on varmaan edelleen tavoitettaviss. Voisi kannattaa kysäistä osia. Sähköpostihan oli morten(tässä ät-merkki)tp21.org
-
En tiedä joko on sattunut silmään, mutta tuolla (http://www.tp21.org/b36_motor.htm) on jotain ihan hyvää tietoa.
Sivuilta löytyy Tryggen varaosakataloogi (http://www.tp21.org/pdf-filer/L420-425-430-435_spare_part_catalog.pdf), jossa osanumerot ja joitain mittoja myös B36 koneelle.
Myös Marine-version manuska (http://www.tp21.org/pdf-filer/MB36B.pdf).
Kaveri on päivittänyt sivujaan viimeksi keväällä, eli on varmaan edelleen tavoitettaviss. Voisi kannattaa kysäistä osia. Sähköpostihan oli morten(tässä ät-merkki)tp21.org
Iso kiitos!
-
Seurantaan ehdootomasti! Alko itelle kanssa nousee tätälukiessa pieni 164 kuume.. :P
Tsemiä rojektiin!
-
Seurantaan ehdootomasti! Alko itelle kanssa nousee tätälukiessa pieni 164 kuume.. :P
Tsemiä rojektiin!
Kiitoksia vaan :)
-
vanha kunnon "lukasempa nopeesti pari sivua tätä ja lähen sitten tallille tekemää omaa volvoa" -kikka ei toiminu tän rojektin kohalla. luin sitte koko jutun ja lähen vasta nyt tallille :uglystupid2: mut on kyllä nii kiinnostava rojekti et pakko seurata :) onnea tän kanssa! :hello:
-
Kiitoksia ja niin kovin tuttua tuo :D
-
Vaikuttaa varsin lupaavalta. :)
Varsinkin Volvon kasikone, ja se että 164 on meikäläisen lempi Volvo. S*
-
Miltäs täällä näyttää?
-
Miltäs täällä näyttää?
Toistaseks ei edisty, kuten tuossa taannoin oli puhettakin, niin pääpaino tänä talvena ysineliskantissa. Ei ole ajallisesti eikä rahallisesti mahdollista edistyä merkittävästi ja yhtaikaisesti molempien saralla. Tai muutoin molemmat makaa ensi kesän. Auto makaa tallissa kuten moottoritkin. Kannet toki valmiit.
-
Aikaa on vierähtänyt eikä mitään merkittävää ole tapahtunut. Projekti ollut toisten projektien takia jäässä. B30-kone myytiin jokin aika sitten eteenpäin ja saatiin haalittua 23tkm ajettu samanlainen moottori armeijalta tilalle. Tällä koneella siis tarkoitus käyttää leimalla ja tehdä ehkäpä muutama reissu. M400-laatikko saattas olla kaupan, koska ajateltiin vähän järeämpää tilalle. Eipä tässä tämän enempää, jatkuu taas kun kerkiää.
//Hege
-
Teetitkö tiivisteet, vai löysitkö jostain?
Tuli haalittua kanssa B36, amazoniin tarkotus tuupata :pomo:
E: Selvä! Pitääkin soitella tuonne aiemmin linkattuun firmaan, jos tekisi tiivisteet..
-
Teetitkö tiivisteet, vai löysitkö jostain?
Tuli haalittua kanssa B36, amazoniin tarkotus tuupata :pomo:
Ei näihin löydy valmiina enää mitään, joten älä hävitä mitään! Laakeritkin voi pinnoittaa uudelleen.
-
:hello:
Masinistipalstalla on lisää myytäviä b36- moottoreita. ... jos vielä tarviit niitä lisää...
-
:hello:
Masinistipalstalla on lisää myytäviä b36- moottoreita. ... jos vielä tarviit niitä lisää...
"Kerää ne kaikki" :D Eiköhän nää toistaiseksi riitä.
-
"Kerää ne kaikki" :D Eiköhän nää toistaiseksi riitä.
Ei riitä, "se voittaa, jolla on kuollessaan eniten leluja" ;)
-
Ei riitä, "se voittaa, jolla on kuollessaan eniten leluja" ;)
Juuri näin. Ihmisarvo mitataan materian määrällä :) Eikä noita motteja varmaa liikaa ole liikkeellä ;)
-
Juuri näin. Ihmisarvo mitataan materian määrällä :)
Eikäpäs vaan laadulla. Siksi noilla B36 mosilla saisi paljon pisteitä.
-
Ei sattuisi olemaan ylimääräistä kytkinkoppaa,vaikka palasina olevankin kelpaisi?
-
Siis b36 seen ::)
-
Ei sattuisi olemaan ylimääräistä kytkinkoppaa,vaikka palasina olevankin kelpaisi?
Tässä vaiheessa ei ole vielä mitään ylimääräistä tarjolla, kun ei ole selvää mitä tarvitaan itse ja mitä ei.
-
Pientä eloa tänne. Itse auto siirtyi enempi veljen projektiksi, jossa itse auttelen ja tänne hänen puolestaan päivittelen.
Auton keulalta siis aiemmin myytiin pois jumissa ollut B30-moottori. Tilalle armeijan käytössä ollut samanmoinen noin 40tkm ajettu. Uusi kone siis jo paikoillaan. Ideana tässä oli se, että saadaan auto omiin nimiin ja samalla vikalaput. Autohan ei ole ollut yli kahteenkymmeneen vuoteen puheiden mukaan ajossa ja kun konttorilla käytiin aiemmin yrittämässä omiin nimiin, niin totesivat, että jollei autoa ole katsastettu 2007 jälkeen pitää se katsastaa ennen omistajanvaihtoa.
Tästä jatkuu.
-
Onko mitään uutta tapahtunut?
-
Onko mitään uutta tapahtunut?
Ei kyllä oikein mitään. Kardaanin tukihässäkkä kadonnut jossakin vaiheessa. Muuten oikeastaan olisi ajokunnossa. Sitä saisikin kaupitella jos jollakin löytyisi. :)