Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: romu - 07.10.2013, 23:02:39
-
Vaihetin kyseiset hehkut uusiin ( ne 3 kpl kannen päässä ) ja toiveissa olis saaha nopiammin lämpöä kennolle.Vaan eipä tullu mitään eloa hehkuille kun mittasin jännitettä heti käynnistyksen jälkeen.Onko vielä liika lämpimät kelit eli kuuluuko systeemin toimia vasta pakkasen puolella?
-
Jotenkin muistelisin, että noissakin vaatii alle +5 nesteen lämpötilaksi ennen kuin lämpenee.
Jos nyt oikein muistan, noille on myös oma erillinen sulake konehuoneen oikealla reunalla siellä "tietokonelaatikon" lähistöllä. Korjatkaa joku jos muistan väärin.
-
Oikein muistelet sulakkeesta. Omassa oli sulake ihan ehjän näköinen, mutta kun koneelle päin lähtevään johtoon koskin, niin sehän jäi käteen. Oli vanha liitin hapettunut poikki ja vaihdoin siihen sitten ehjän rengasliittimen.
Lämmitystehosta en oikein osaa sanoa. Kyllä sieltä muutaman minuutin ajon jälkeen alkaa sellaista haaleaa ilmaa tulla nollakelien tienoilla, mutta nyt kahdeksan asteen tienoilla en ole siihen huomiota kiinnittänyt.
-
Kokemuksesta voi sanoa, että ei noilla kauheeta merkitystä käytännössä ole.
-
Kokemuksesta voi sanoa, että ei noilla kauheeta merkitystä käytännössä ole.
Näinhän se menee... Siis muutaman sadan watin verran lämmitystehoa lyhyen aikaa... Kärpäsen kusi tai mainosmiesten kikka. Käytännössä ei toimivuutta tai sen puutetta huomaa. Lämmityslaitteen teho on monta tuhatta wattia joten "hehkujen" antama teho on teoreettinen.