Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: komu - 09.10.2013, 20:07:37
-
Tiedossa olisi b30 kone ja tallissani on moottoriton -69 Ama, millasella työllä nämä mahtaisi saada naitettua yhteen? sopiikohan amazonin laatikko b30 perään? onko joku tällaisen onnistuneesti rakentanut?
-
Paljon on työtä.
-Laatikko ei sovi B30 moottoriin
-B30 moottori ei sovi Amazoniin
-Amazon B30 moottorilla ei sovi katsastuskonttorille
:)
-
Jos katsastaa aiot niin ei ole pykälien mukaan mahdollista. :-\
Eikä sinne kyllä niin pitkä moottori edes mahdu, syyläriä pitäisi viedä ainakin 20cm eteenpäin
ja vaatii melkoisesti muokkaamista. :idiot2: :idiot2:
-
Tuo on ainut Amazon B30:llä mikä on sattunut silmään http://www.garaget.org/?car=265159
-
Mahtaa olla villihevosia muutamat tuossa paketissa. Tuo kombinaatio itseäkin on aina himottanut :) Muttakun on tosiaan turha haave.
Vieläkö tänäpäivänä olisi mahdollista saada Roverin V8 papereihin?
-
Tällaista vähän epäilinkin, käyn hakemassa b30:sen talteen joka tapauksessa.
Joku kone Amaan pitäisi hankkia, laittaisko VW:n 1.9D kun sellainenkin olis nurkissa :)
-
Tällaista vähän epäilinkin, käyn hakemassa b30:sen talteen joka tapauksessa.
Joku kone Amaan pitäisi hankkia, laittaisko VW:n 1.9D kun sellainenkin olis nurkissa :)
Miksei B20 tai B18 kelpaa? Niitä myydään täälläkin jatkuvasti. ???
-
Vieläkö tänäpäivänä olisi mahdollista saada Roverin V8 papereihin?
Oliko Tatran V8 ainut, minkä sais laittaa luvallisesti?
Kuopijossa on joskus taannoin ollunna kans amazon B30:llä silloin joskus. Ja huhujen mukaan myös ainakin yks duett...
-
Oliko Tatran V8 ainut, minkä sais laittaa luvallisesti?
Olisi esson baarissa aika hiljaista, kun väännettäisiin kättä eksoottisista moottorinvaihdoista. Ilmajäähdytteinen hemikasi...
http://www.youtube.com/watch?v=UEglqDfGYM0
Taitaa tuo simcan lättäpääkin mahtua rajoihin...
http://www.youtube.com/watch?v=XgKIj-piwfE
-
B18/20 olis Tietysti helpoin mutta sellaista konetta ei mulla ole ja tästä autosta ei mitään alkuperästä kannata edes haaveilla, hyvä kori mutta kaikki pisteosat vaihdettu huonompiin kun ollut varaosa-autona. 6 tai V8 kone olis poikaa :)
-
No voortin V6 sitten?
-
Meneekö v6 leimasta läpi ? ???
-
Meneekö v6 leimasta läpi ? ???
Jos tehoa, painoa ja tilavuutta ei ole liikaa niin menee.
-
Osaako/voisiko joku osaavampi (kuin minä) määritellä v6 koneen(speksit) jollaisen saisi leimattua amazoniin ? Vm69, b20 on pellin alla, jos tiedolla väliä.
-
Osaako/voisiko joku osaavampi (kuin minä) määritellä v6 koneen(speksit) jollaisen saisi leimattua amazoniin ? Vm69, b20 on pellin alla, jos tiedolla väliä.
2.0 sakemanni 99-105 hv painosta ei tietoo
2.3 108-112 hv
2.8 130-150 hv
3.0 essex 138 hv automaatin kanssa 230kg
2,0 ja 2,3 taitas olla mahdollisia ,ovat myös pienenpiä ulkoisilta mitoiltaan mitä essex ,näihin pikku kutosiin voi vaihtaa pinton 2,8-2,9 kannet jos haluaa parantaa hengitystä ;)
-
Eikös 2,8 ole jo kuutiotilavuudeltaan liian iso?
2L x20%= 2,4L noin suunilleen.
Aivopieru: Jos laittais esim. 4L V8:n ja laittais sen toimimaan 4:llä sylinterillä, vastaisi 2litraista. :D
-
2.0 sakemanni 99-105 hv painosta ei tietoo
2.3 108-112 hv
2.8 130-150 hv
3.0 essex 138 hv automaatin kanssa 230kg
2,0 ja 2,3 taitas olla mahdollisia ,ovat myös pienenpiä ulkoisilta mitoiltaan mitä essex ,näihin pikku kutosiin voi vaihtaa pinton 2,8-2,9 kannet jos haluaa parantaa hengitystä ;)
Rationaalisesti ajatteleva ihminen pysyy erossa Fordin V6 moottoreista.
-
Rationaalisesti ajatteleva ihminen pysyy erossa Fordin V6 moottoreista.
Perustelut ? :p
-
Perustelut ? :p
Faija opetti: Piika ei ole ihminen, eikä Ford auto. ;D
-
Faija opetti: Piika ei ole ihminen, eikä Ford auto. ;D
Mutta kokemus taas on opettanut, että kummaltakin saa varsin mukavat kyydit... ;)
Ei kai sellainen Cologne (Köln) V-6 ihan kuraa ole. Joskus viime vuosituhannen lopulla ajelin vuoden päivät 17m2000s fordilla jolla oli varmaan ajettu 3-400 000. Kummasti se kutonen vei paikasta A paikkaan B eikä edes juuri ruokaillut öljyä. Kori lahosi kyllä tekniikan ympäriltä tehokkaasti.
-
Perustelut ? :p
Yhdelle kaverille olin apuna kun 2,3 V6 oli levinnyt jakopäästä. Siinähän on sellainen B20 tyylinen fiiberijakopää. Akilleen kantapää noissa moottoreissa on yläkerran voitelu, ja kuluvat nokkalaakerit. Keskimmäinen laakeri kuluu, öljy ei pääse enään yläkertaan, keinuvivut ja akselit kuluu väljiksi. Niissä ei ole puslia joten menevät uusiksi. Imusarja on alumiinia ja ohutta valua, syöpyy puhki imukanavan ja vesikanavan välistä. Männän tapit on prässätty, ja kaiken saatanan paskan lisäksi koneessa on miljoona erilaista pientä valurautalärpäkettä jotka hajoo purettaessa tai kasattaessa. Se on halvalla tehty suursarjamoottori.
-
2.0 sakemanni 99-105 hv painosta ei tietoo
2.3 108-112 hv
2.8 130-150 hv
3.0 essex 138 hv automaatin kanssa 230kg
2,0 ja 2,3 taitas olla mahdollisia ,ovat myös pienenpiä ulkoisilta mitoiltaan mitä essex ,näihin pikku kutosiin voi vaihtaa pinton 2,8-2,9 kannet jos haluaa parantaa hengitystä ;)
Onhan noita sitten vielä 2.4 litranen v6 olemassa, juurikin tuo cologne taisi olla. Ainakin scorpiossa on ollut. Eikös tuo pitäisi vielä kelvata myös, ainakin tilavuuden puolesta ?
-
Daimler Hemi:
http://en.wikipedia.org/wiki/Daimler_V8_engines (http://en.wikipedia.org/wiki/Daimler_V8_engines)