Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: komu - 09.10.2013, 20:07:37

Otsikko: Amazon+B30
Kirjoitti: komu - 09.10.2013, 20:07:37
Tiedossa olisi b30 kone ja tallissani on moottoriton -69 Ama, millasella työllä nämä mahtaisi saada naitettua yhteen? sopiikohan amazonin laatikko b30 perään? onko joku tällaisen onnistuneesti rakentanut?
Otsikko: Vs: Amazon+B30
Kirjoitti: Kulmamies - 09.10.2013, 20:23:30
Paljon on työtä.

-Laatikko ei sovi B30 moottoriin
-B30 moottori ei sovi Amazoniin
-Amazon B30 moottorilla ei sovi katsastuskonttorille

 :)
Otsikko: Vs: Amazon+B30
Kirjoitti: Kivinjuh - 09.10.2013, 20:23:48
Jos katsastaa aiot niin ei ole pykälien mukaan mahdollista. :-\
Eikä sinne kyllä niin pitkä moottori edes mahdu, syyläriä pitäisi viedä ainakin 20cm eteenpäin
ja vaatii melkoisesti muokkaamista. :idiot2: :idiot2:
Otsikko: Vs: Amazon+B30
Kirjoitti: Voimarauta - 09.10.2013, 20:50:25
Tuo on ainut Amazon B30:llä mikä on sattunut silmään http://www.garaget.org/?car=265159
Otsikko: Vs: Amazon+B30
Kirjoitti: luchadore - 10.10.2013, 00:59:26
Mahtaa olla villihevosia muutamat tuossa paketissa. Tuo kombinaatio itseäkin on aina himottanut :) Muttakun on tosiaan turha haave.

Vieläkö tänäpäivänä olisi mahdollista saada Roverin V8 papereihin?
Otsikko: Vs: Amazon+B30
Kirjoitti: komu - 10.10.2013, 19:06:09
Tällaista vähän epäilinkin, käyn hakemassa b30:sen talteen joka tapauksessa.
 Joku kone Amaan pitäisi hankkia, laittaisko  VW:n 1.9D kun sellainenkin olis nurkissa :)
Otsikko: Vs: Amazon+B30
Kirjoitti: Kivinjuh - 10.10.2013, 19:12:25
Tällaista vähän epäilinkin, käyn hakemassa b30:sen talteen joka tapauksessa.
 Joku kone Amaan pitäisi hankkia, laittaisko  VW:n 1.9D kun sellainenkin olis nurkissa :)
Miksei B20 tai B18 kelpaa? Niitä myydään täälläkin jatkuvasti. ???
Otsikko: Vs: Amazon+B30
Kirjoitti: mikkis83 - 10.10.2013, 21:13:39
Vieläkö tänäpäivänä olisi mahdollista saada Roverin V8 papereihin?

Oliko Tatran V8 ainut, minkä sais laittaa luvallisesti?

Kuopijossa on joskus taannoin ollunna kans amazon B30:llä silloin joskus. Ja huhujen mukaan myös ainakin yks duett...
Otsikko: Vs: Amazon+B30
Kirjoitti: kimisetä - 10.10.2013, 23:47:50
Oliko Tatran V8 ainut, minkä sais laittaa luvallisesti?

Olisi esson baarissa aika hiljaista, kun väännettäisiin kättä eksoottisista moottorinvaihdoista. Ilmajäähdytteinen hemikasi...
http://www.youtube.com/watch?v=UEglqDfGYM0

Taitaa tuo simcan lättäpääkin mahtua rajoihin...
http://www.youtube.com/watch?v=XgKIj-piwfE
Otsikko: Vs: Amazon+B30
Kirjoitti: komu - 12.10.2013, 11:01:35
B18/20 olis Tietysti helpoin mutta sellaista konetta ei mulla ole ja tästä autosta ei mitään alkuperästä  kannata edes haaveilla, hyvä kori mutta kaikki pisteosat vaihdettu huonompiin kun ollut varaosa-autona. 6 tai V8 kone olis poikaa  :)
Otsikko: Vs: Amazon+B30
Kirjoitti: mikkis83 - 13.10.2013, 13:53:52
No voortin V6 sitten?
Otsikko: Vs: Amazon+B30
Kirjoitti: luchadore - 13.10.2013, 22:13:51
Meneekö v6 leimasta läpi ?  ???
Otsikko: Vs: Amazon+B30
Kirjoitti: moikki - 13.10.2013, 22:59:24
Meneekö v6 leimasta läpi ?  ???

Jos tehoa, painoa ja tilavuutta ei ole liikaa niin menee.
Otsikko: Vs: Amazon+B30
Kirjoitti: luchadore - 14.10.2013, 01:12:59
Osaako/voisiko joku osaavampi (kuin minä) määritellä v6 koneen(speksit)  jollaisen saisi leimattua amazoniin ? Vm69, b20 on pellin alla, jos tiedolla väliä.
Otsikko: Vs: Amazon+B30
Kirjoitti: simojet - 14.10.2013, 07:34:16
Osaako/voisiko joku osaavampi (kuin minä) määritellä v6 koneen(speksit)  jollaisen saisi leimattua amazoniin ? Vm69, b20 on pellin alla, jos tiedolla väliä.
2.0 sakemanni 99-105 hv  painosta ei tietoo
2.3                108-112 hv
2.8                130-150 hv
3.0 essex       138 hv       automaatin kanssa 230kg
2,0 ja 2,3 taitas olla mahdollisia ,ovat myös pienenpiä ulkoisilta mitoiltaan mitä essex ,näihin pikku kutosiin voi vaihtaa pinton 2,8-2,9 kannet jos haluaa parantaa hengitystä ;)
Otsikko: Vs: Amazon+B30
Kirjoitti: Kupru - 14.10.2013, 10:37:26
Eikös 2,8 ole jo kuutiotilavuudeltaan liian iso?
2L x20%= 2,4L noin suunilleen.

Aivopieru: Jos laittais esim. 4L V8:n ja laittais sen toimimaan 4:llä sylinterillä, vastaisi 2litraista. :D
Otsikko: Vs: Amazon+B30
Kirjoitti: The_OttoB - 14.10.2013, 11:46:13
2.0 sakemanni 99-105 hv  painosta ei tietoo
2.3                108-112 hv
2.8                130-150 hv
3.0 essex       138 hv       automaatin kanssa 230kg
2,0 ja 2,3 taitas olla mahdollisia ,ovat myös pienenpiä ulkoisilta mitoiltaan mitä essex ,näihin pikku kutosiin voi vaihtaa pinton 2,8-2,9 kannet jos haluaa parantaa hengitystä ;)

Rationaalisesti ajatteleva ihminen pysyy erossa Fordin V6 moottoreista.
Otsikko: Vs: Amazon+B30
Kirjoitti: luchadore - 14.10.2013, 15:15:32
Rationaalisesti ajatteleva ihminen pysyy erossa Fordin V6 moottoreista.

Perustelut ? :p
Otsikko: Vs: Amazon+B30
Kirjoitti: Kupru - 14.10.2013, 15:54:39
Perustelut ? :p
Faija opetti: Piika ei ole ihminen, eikä Ford auto. ;D
Otsikko: Vs: Amazon+B30
Kirjoitti: kimisetä - 14.10.2013, 17:23:19
Faija opetti: Piika ei ole ihminen, eikä Ford auto. ;D

Mutta kokemus taas on opettanut, että kummaltakin saa varsin mukavat kyydit... ;)


Ei kai sellainen Cologne (Köln) V-6 ihan kuraa ole. Joskus viime vuosituhannen lopulla ajelin vuoden päivät 17m2000s fordilla jolla oli varmaan ajettu 3-400 000. Kummasti se kutonen vei paikasta A paikkaan B eikä edes juuri ruokaillut öljyä. Kori lahosi kyllä tekniikan ympäriltä tehokkaasti.
Otsikko: Vs: Amazon+B30
Kirjoitti: The_OttoB - 14.10.2013, 21:03:08
Perustelut ? :p

Yhdelle kaverille olin apuna kun 2,3 V6 oli levinnyt jakopäästä. Siinähän on sellainen B20 tyylinen fiiberijakopää. Akilleen kantapää noissa moottoreissa on yläkerran voitelu, ja kuluvat nokkalaakerit. Keskimmäinen laakeri kuluu, öljy ei pääse enään yläkertaan, keinuvivut ja akselit kuluu väljiksi. Niissä ei ole puslia joten menevät uusiksi. Imusarja on alumiinia ja ohutta valua, syöpyy puhki imukanavan ja vesikanavan välistä. Männän tapit on prässätty, ja kaiken saatanan paskan lisäksi koneessa on miljoona erilaista pientä valurautalärpäkettä jotka hajoo purettaessa tai kasattaessa. Se on halvalla tehty suursarjamoottori.
Otsikko: Vs: Amazon+B30
Kirjoitti: luchadore - 15.10.2013, 01:18:08
2.0 sakemanni 99-105 hv  painosta ei tietoo
2.3                108-112 hv
2.8                130-150 hv
3.0 essex       138 hv       automaatin kanssa 230kg
2,0 ja 2,3 taitas olla mahdollisia ,ovat myös pienenpiä ulkoisilta mitoiltaan mitä essex ,näihin pikku kutosiin voi vaihtaa pinton 2,8-2,9 kannet jos haluaa parantaa hengitystä ;)

Onhan noita sitten vielä 2.4 litranen v6 olemassa, juurikin tuo cologne taisi olla. Ainakin scorpiossa on ollut. Eikös tuo pitäisi vielä kelvata myös, ainakin tilavuuden puolesta ?
Otsikko: Vs: Amazon+B30
Kirjoitti: spike - 02.12.2013, 11:58:24
Daimler Hemi:

http://en.wikipedia.org/wiki/Daimler_V8_engines (http://en.wikipedia.org/wiki/Daimler_V8_engines)