Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: volvo 929 - 13.10.2013, 19:59:57
-
Eli vaihdoin vuoden 74 242 volvoon iskaritornit 90-luvun 240 volvosta ja nyt töyssyssä kuuluu aika ikävä kolahdus ja renkaassa on klappia. Onko nuissa sitten erilaiset iskaritornit vai olisiko iskari sökö? vai voiko olla asennusvirhe?
-
renkaassa klappia?pyöränlaakeri?
-
Se ero tolpissa, että -80 pieni pyöränlaakeri, 80- 93 iso.
Jos vaihtaa koko tolpan jousineen iskareineen, niin olisi arvokasta tietää vaikka edellisen leiman heilahdusarvot. Jos kolahtaa monttuun, niin iskari entinen. Toki voi kokeilla leimalle rengaspaineita 1.5/4. Leima saattaa tulla, mutta iskari pitää vaihtaa. Rengasta kun ottaa ylä reunasta kiinni ja ravistaa, niin selviää onko tarvetta kiriä laakeria. Epätodennäköinen, mutta mahdollinen vika (sattunut kerran omalle kohdalle), iskarin kiristys mutteri jäänyt auki.
-
renkaan ylärenusta kun ravistaa niin klappaa. töyssyyn ajettaessa kuulu kolahdus. kun aukaisee konepellin ja ottaa iskarin "suojakupin" irti (se muovinen kuppi niitten 3x 8mm muttereitten keskellä) niin sen sisällä oleva mutteri + iskarinpää nousee auton keulaa painettaessa jolloin kuluu kolahdus. mutteri on kiritty mutta tuntuu että kierteet loppuu eikä sitä saa niin tiukkaan että klappaus loppuisi. voiko vika johtua van iskareista?
-
Iskarin suojakumissa on semmonen 2mm metalliprikka, jonka ansiosta mutteri ei pohjaa.