Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: FinnDRZ - 14.10.2013, 18:12:01
-
Tervehdys tännekkin.. eka viesti ja heti kyselemässä..
Kyseessä 2010 mallin V50 1.6 driveE, johon pitäisi vaihtaa hiukkaspönttö. Onko sama pytty vanhemmissa malleissa, kun tuntuu olevan vaan -07 saakka malleihin varaosakaupoissa.
Tai jos ideoita mistä kohtuuhintaan moista kannattaa metsästää.
Nyt mittarissa 213tkm, ja alkoi herjaamaan P2585, eli lisäaine loppu, vanhan pytyn vaihdoin käytettyyn jossain 180tkm tienoilla, nyt alkaa vi....maan jo tuo savutus kun yrittää polttaa tyhjää pönttöä tyhjäksi :) meinasin siis pistää kuntoon enkä kikkailla minkään softan tai ihmeviritysten kanssa.
-
Jos kohtuuhintaisuus on kriteeri, niin kääntäisin kyllä katseeni softauksen suuntaan, vaikka itse muuta sanoitkin. :)
-
Originaalilla oli muistaakseni hintaa jotain 420€, mikä on kohtuuhinta? Ennen toi oli lähellä tai yli tonnin.
-
No tuo reilu 400 ei ole enää kohtuuton. aiemmin se oli tosiaan melkein tonnin, ja silloin ei kyllä tullut mieleenkään laittaa moista rahakasaa johonkin pakoputkenpätkään :)
Ei varmaan softamuutoskaan alle 300 löydy?
-
Oho, onpas noiden hinnat tulleet alas. Vedän edellisen lausuntoni takaisin. :)
-
Oho, onpas noiden hinnat tulleet alas. Vedän edellisen lausuntoni takaisin. :)
Niitä taitaa mennä aika lailla. Kun paljon myydään voidaan hintaa laskea... :D
-
Niitä taitaa mennä aika lailla. Kun paljon myydään voidaan hintaa laskea... :D
Siitä tuli vaihto-osa, joten ainakin sen takia hinta laski... niin ja onhan sen vaihto tosiaan 120tkm välein, niin suht usein niitä meneekin.
-
Siitä tuli vaihto-osa, joten ainakin sen takia hinta laski...
Tämä selittää asian! :)
-
Tänään syttyi S40 1.6D kojetauluun punainen kolmio ja vikakoodin P2585 antoi lukija. Voiko tuolla autolla ajella huoletta, koska viikonloppuisin heikkoa päästä huoltoon ?
-
Tänään syttyi S40 1.6D kojetauluun punainen kolmio ja vikakoodin P2585 antoi lukija. Voiko tuolla autolla ajella huoletta, koska viikonloppuisin heikkoa päästä huoltoon ?
Punainen varoitusvalon on kehoitus pysäyttää auto turvalliseen paikkaan ja autolla ei saa ajaa. (Näin käyttöohjekirjassa neuvotaan)
Joten huoletta sillä ei tokikaan voi ajaa, ennen kuin syy vikakoodin ja vikavalon syttymiselle on selvitetty.
Vikakoodi viitannee hiukkassuodattimen lisäainejärjestelmään, lisäaineen avulla hiukkassuodatin saa poltettua hiukkaset, mutta ilman lisäainetta hiukkaset jää palamatta ja suodatin tukkeutuu nopeammin.
-
Punainen varoitusvalon on kehoitus pysäyttää auto turvalliseen paikkaan ja autolla ei saa ajaa. (Näin käyttöohjekirjassa neuvotaan)
Joten huoletta sillä ei tokikaan voi ajaa, ennen kuin syy vikakoodin ja vikavalon syttymiselle on selvitetty.
Vikakoodi viitannee hiukkassuodattimen lisäainejärjestelmään, lisäaineen avulla hiukkassuodatin saa poltettua hiukkaset, mutta ilman lisäainetta hiukkaset jää palamatta ja suodatin tukkeutuu nopeammin.
Tää on kyllä jännä juttu, jos esim. keskelle erämaata pitää pysähtyä lisäaineen loputtua... Luulisi punaisten kolmioden syttyvän vaan "oikeasta" viasta...
-
Tää on kyllä jännä juttu, jos esim. keskelle erämaata pitää pysähtyä lisäaineen loputtua... Luulisi punaisten kolmioden syttyvän vaan "oikeasta" viasta...
Eikö ole parempi olla varoivaisempi, kuin rikkoa moottori?
Hinausautoja on maailma täynnä :)
-
Eikö ole parempi olla varoivaisempi, kuin rikkoa moottori?
Hinausautoja on maailma täynnä :)
Toki toki :) En vaan äkkiseltään keksi mitä vahinkoa voi tapahtua jos polttoa ei tehdä vaikka 1000km aikana... No maanantaina huoltoon täytölle!
-
Toki toki :) En vaan äkkiseltään keksi mitä vahinkoa voi tapahtua jos polttoa ei tehdä vaikka 1000km aikana... No maanantaina huoltoon täytölle!
Uskoisin, että noi ilmoitusten laadut liittyy päästönormien täyttämiseen.
-
Eikö ole parempi olla varoivaisempi, kuin rikkoa moottori?
Hinausautoja on maailma täynnä :)
Ei tuosta moottori riku vai ajaisi kunnes meno loppuu eli pönttö täynnä!
Suodattimen ollessa kunnossa ylläpitopoltto tapahtuu n. 800km välein ja jos yksi poltto jää välistä niin ei ole oikeastaan merkitystä eli 1600km pitäisi pystyä ajeleen normaalisti. Vikatila loppujen lopuksi suojelee moottoria.
-
Ei tuosta moottori riku vai ajaisi kunnes meno loppuu eli pönttö täynnä!
Suodattimen ollessa kunnossa ylläpitopoltto tapahtuu n. 800km välein ja jos yksi poltto jää välistä niin ei ole oikeastaan merkitystä eli 1600km pitäisi pystyä ajeleen normaalisti. Vikatila loppujen lopuksi suojelee moottoria.
Eli vikavalo päällä saa antaa mennä vaan :)
Tai siis, ettäkö sun mielestä saa autolla päästellä menemään siihen saakka, kun se vielä eteenpäin kulkee.
-
Eli vikavalo päällä saa antaa mennä vaan :)
Tai siis, ettäkö sun mielestä saa autolla päästellä menemään siihen saakka, kun se vielä eteenpäin kulkee.
Kyllä, koska kysyjä puhui viikonlopusta kun silloin ei saa lisäainetta tankattua! Tuskin viikonlopun aikana ajaa niin paljon, että pönttö on totaalisen täynnä eli noin 3000km. Maalaisjärkeä saa käyttää, heti kun vikavalo palaa ei tarkoita ajokieltoa ja varsinkin kyseessä on lisäaine mikä EI ole loppu vaan loppumassa.
-
Toki noinkin, jos tuo 2585 koodi nyt lisäaineesta tulee, se oli pikaisen googletuksen ja sieltä tulleen otsikon lukemisen tulos.
Vastuu kuitenkin on auton kuljettajalla, enkä itse aio kehottaa tekemään ohjeiden vastaisesti, liika varovaisuus on parempi, kuin että antaa mennä vaan ja katsoa, että mitä sitten tapahtuu.
-
Toki noinkin, jos tuo 2585 koodi nyt lisäaineesta tulee, se oli pikaisen googletuksen ja sieltä tulleen otsikon lukemisen tulos.
Vastuu kuitenkin on auton kuljettajalla, enkä itse aio kehottaa tekemään ohjeiden vastaisesti, liika varovaisuus on parempi, kuin että antaa mennä vaan ja katsoa, että mitä sitten tapahtuu.
Jos nyt jollain muullakin tulee samainen vika niin, P2585 korjattu lisä-aine lisäämällä ja ECU-resetoimalla, Volvolla 150e.