Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: AbbaSilli - 15.10.2013, 12:18:04
-
Uudempikoppasessa ohjaus on raskas ja vähän nypyttää käännettäessä keskialueella. Ohjaustehostimen öljyt on ylärajassa eikä vuotoja näyttöisi olevan.
Olisiko kyseessä kääntölaakerit, vai tehostajan pumppu?
-
Eikä öljy vaahtoa? Jossain (oisko ollut ihan ekoja tämmöisiä?) oli muistini mukaan vähän sitä vaivaa, että säiliössä oleva imusihti meni tukkoon.
Onko autossa muuten nopeuden mukaan tehostuva ohjaus?
-
Tähän löytyi niinkin yksinkertainen ratkaisu kun sinisen määräaikaishuollon yhteydessä Service 2.0 ohjelmistopäivitys. Tai mitä lie huollossa tehneet. Ohjaustuntuma jokatapauksessa paljon parempi kuin ennen huoltoa.
-
Mullakin samanlaista vikaa 2010 mallissa. Kymppitonni sitten merkkiliikkeessä huollettu, kai ne viimeisimmät ohjelmistopäivitykset sinne laittaa, vai pitäneekö erikseen pyytää?
-
automaattisesti joka huollossa päivitetään.yleensä toi tahmeus tai nypyttäminen on tullu kuluneesta pumpun lamelleista,joitain tapauksia on pelastettu vaihtamalla tehostin öljyt ja sekaan forten hoitoaine.
muistakaa sanoa huoltoon tuodessa jos auto on lastutettu,voipi lahteä lastu mäkeen päivityksessä..eivätkä ole velvollisisa korvaamaan yhtään mitään jos asiasta ei ole sanottu.
-
Ei mulla ainakaan mitään sähköjä mene pumppuun eikä hammastankoon, joten tuskin siihen mitkään päivitykset auttaa. Liekö nämä pumputkin vaan niin pas..a laatua, niinkun kaikki nykyään.
-
Voisko korjautua vaihtamalla tehostimen öljyt? Taikka sitten vuotoa jossakin.
-
Eipä näyttäis vuotoja olevan ja öljyjäkin on vaihdettu. Paikallaan rattia pyörittäessä ei pumppu kerkee mukaan, paitsi jos hitaasti kääntelee. Kaasua lisättäessä kevenee. Joo ja hihnatkin on uudet. Saaneeko näihin traktorin ja taunuksen ristisiitoksiin pumppuja muualta kun kalliilla merkkiliikkeen tiskiltä.