Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: joalti - 15.10.2013, 20:06:46

Otsikko: V40 T4 -98 Optimoinnista
Kirjoitti: joalti - 15.10.2013, 20:06:46
Ajatuksena olisi ohjelma laittaa josta se 30-40hv irtoaa, mutta samalla kiinnostaisi vapaavirtaussuodattimen vaihto K&N kartiomalliin. Onko suodattimen vaihdosta kokemuksia ja sen vaikutuksista/vaatimuksista? Täytyykö ohjelmoida jokatapauksessa uudestaan jos suodattimen vaihtaa? Eli onko parempi jos asennan suodatinpaketin eka ja suuntaan sitten optimointiin...?
Otsikko: Vs: V40 T4 -98 Optimoinnista
Kirjoitti: AtAi - 15.10.2013, 20:11:46
Kartiosta ei ole mitään hyötyä ilman lämpöpeltiä ja tuskin sen kanssakaan. Hommaa paneeliversio alkuperäiskoteloon.
Otsikko: Vs: V40 T4 -98 Optimoinnista
Kirjoitti: joalti - 15.10.2013, 20:13:43
Hommaa paneeliversio alkuperäiskoteloon.

Kiitos tiedosta. K&N paneeli on paikallaan alkuperäiskotelossa. Eli suoraan optimointiin siis...
Otsikko: Vs: V40 T4 -98 Optimoinnista
Kirjoitti: joalti - 15.10.2013, 20:33:51
Mites sitten näitten optimointien kanssa kun eri firmoilla tuntuu olevan suuriakin vaihteluita saavutettavien lukemien kanssa. Voimaa.com lupaa +34hv ja 60nm, OptimoiAutosi.fi lupaa +40hv ja 100nm. Onko kokemuksia?
Otsikko: Vs: V40 T4 -98 Optimoinnista
Kirjoitti: AtAi - 15.10.2013, 20:41:43
Minä en optimoisi missään mikä vetää bulkkiohjelmaa läppäriltä ilman penkkiä... kun nää laitteet on kuitenkin yksilöitä.
Otsikko: Vs: V40 T4 -98 Optimoinnista
Kirjoitti: mikkeki - 16.10.2013, 18:13:56
ph1 T4:ssa voi kyllä ihan suosiolla unohtaa nuo +40hp/ 100Nm tehonlisäykset.

Joku 230hp ja 360Nm on semmoinen yleensä toteutuva todellinen auton ollessa kunnossa kaikin puolin mekaanisesti ja 90% niistä ei ole enää siinä kunnossa.
Otsikko: Vs: V40 T4 -98 Optimoinnista
Kirjoitti: ipijee - 16.10.2013, 21:05:11
Joo onhan tästä aiheesta jauhettu jo paljon aiemminkin, mutta täältä myös ääni vauhtiputkalle joka mittaa tehot ennen ja jälkeen softauksen sekä ammattimaisesti varmistaa rullilla, ettei nakua ym. ilmene...
Softatulle (kunnossa olevalle) 1.9 tee-nepalle tosiaan nuo 230/360 on aika realistiset lukemat..  ;)
Kandee varmistaa ennen softamuutosta että hukkaportti toimii niinkuin kuuluukin, jolloin saa paineet nousemaan ja siten kaiken hyödyn virityksestä.