Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: rallikuski - 16.10.2013, 11:22:33
-
Vika on siis seuraava: Ajat taajamassa normaalisti, valo ei pala. Kun siirryt isolle tielle ja ajat vaikka tasaista 80km/h niin muutaman (noin 2-10) kilometrin päästä valo syttyy palamaan, mutta sitten kun taas siirtyy tasaiseen taajama-ajoon niin valo sammuu??
Samoin valo syttyy jos seisoo pitkään tyhjäkäynnillä, mutta taas sammuu kun pyörii hetken keskustassa. Mystistä.
Vikakoodit on luettu, herjaa jarrupoljin anturia. En oikein usko että vika olisi siinä? Luulisi sen silloin palavan kokoajan tai silloin kun jarrua käyttää.
Mittasin poljin anturin, toimii muuten hyvin mutta yhdessä kohdassa se pätkäisee, eli on kulunut. Eikös vian/vikavalon silloin pitäisi syttyä vaan kun jarrua käytetään (eli vika tulee "päälle") eikä tasaisessa matka-ajossa jossa anturin antama tieto on oikea eikä sitä muuteta?
Voiko dynaaminen ajoitus tehdä sen että sytyttelee tuota vikavaloa vaikkei vikakoodia anna/jätä siitä muistiin?
Entäpä suutinanturi? Voiko se tehdä saman, ei jätä vikakoodia siitäkään...
Pikaisia apuja kaivataan.
Lisäyksenä vielä että tuo jarrupoljin anturi on ollut tiettävästi siitä asti rikki kun auto on minulla ollut, eikä kuitenkaan ensimmäiseen 1/2 vuoteen välkytellyt tuota vikavaloa.
-
Jos ajoitus on niin pahoin pielessä, että sytyttää vikavaloa, huomaat asian jo ajossa/käynnistyksissä. En usko että siihen liittyy.
Mikä se vikakoodi tarkalleen ottaen on ja millä laitteella olet koodit lukenut / luetuttanut? Mietin hieman sitä mahdollisuutta, että jospa käytetyllä laitteella ei saada ihan kaikkea tietoa pihalle.
-
Oiskohan ollu Autocomin testeri. Se ainakin antoi nollata vikakoodin (ei siis ollut muita vikakoodeja). Olen aikaisemmin lukenut vol-fcr (vai mikä se nyt oli) softalla ja sillä sama koodi(eikä muita koodeja), sain myös poistettua sen sillä myös.
Autocom antoi vikakoodiksi jarruvaloanturin(siis sen mikä mittaa polkimen liikettä), saman antoin myös tuo vol-fcr (oisko ollu brake pedal sensor vikakoodi tuolla)
Käynnistyvyydessä ei oo mitään vikaa, viime vuoden lopulla vaihtelin vauhtipyörän ja siinä samalla laittelin pumpun- ja jakohihnan sekä tarkastin/säädin pumpun mekaanisen ajoituksen. Lähtee hyvin käyntiin kuumana ja kylmänä ja siltä väliltä. Vedot tuntuu olevan tallessa, mitä nyt pikkusen työntää harmaata putkesta kun vedättää, saattaa rurbo kyllä sen verran valskata että työntää inan öljyä kompurakotelon kautta imusarjaan.
Voiskos egr tehdä tota samaa vikaa, vaikkei jättäis vikakoodia? Jos vaikka jumittaa pikkusen auki sitä ja jumii siihen, ettei siis sulkeudu/avaudu oikein.
-
MSA 15.7 ohjauksessa (joka sinullakin ilmeisesti on) ei EGR-venttiili aiheuta mitään koodeja tai lampun syttymisiä minnekään. Sen toimintaa kun ei moottorinohjaus seuraa. Nimim. "ilman reikää oleva tiiviste jo neljättä vuotta..." :)
-
Meillä kans polttelee satunnaisesti vikavaloa ja BSR herjaa jarrupoljinanturia. Yleensä syttyy jo käynnistyksen yhteydessä, ei vaikuta auton kulkuun muuten kuin sen että vakkari on valon palaessa toimimaton. Sammuu itekseen jokusen käynnistyksen jälkeen.
Just tuoreempi -99 jossa uudempi äly moottorinohjauksessa.
-
Täällä kans vastaavanlainen ongelma ??? Vaihdoin jo Imm:in, vaikutti parempaan suuntaan, muttei poistanut ongelmaa kokonaan.
Vol-fcr viittasi tuohon Imm:iin... Pitää lukasta vaihteeksi vikakoodit...
-
Tänään aattelin viritellä vastuksen poljinanturiin ja lukea/poistaa vikakoodit, saapahan sitten (kait) eliminoitua tuon anturin...
Ei tuossakaan mitään eroa huomaa tehoissa/kulussa siihen nähden että palaako valo vai ei.