Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: o-pp - 16.10.2013, 11:36:48

Otsikko: B5254T4 kiertokanget
Kirjoitti: o-pp - 16.10.2013, 11:36:48
Miten otsikon moottorin kiertokanget eroavat vanhemmista T5 ja R moottoreiden kiertokangista? Foorumeilla puhutaan yleensä tinamoottoreiden kiertokangista yleisesti, eikä vuosimallikohtaisia eroja mainita. En ainakaan ole löytänyt. Vuoden 2004 uutuuksia käsittelevässä Volvon tiedotteessa mainitaan:

B5254T4 (R-range engine)
- Based on B5254T2
....
- Stronger connection rods, forged with "cracked" caps.
- Both upper and lower bearings are lead-bronze alloy.
...

Haluaisin tietää konkreettisen eron verrattuna vaikkapa 2.3 litraisen T5-moottorin kiertokankeen verrattuna.
EDIT: muut erot kuin pituus.
Otsikko: Vs: B5254T4 kiertokanget
Kirjoitti: pukema - 16.10.2013, 16:16:03
http://pukema.com/kanget.htm
Otsikko: Vs: B5254T4 kiertokanget
Kirjoitti: o-pp - 16.10.2013, 22:07:09
Iso kiitos, pukema!