Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Hompppa_ - 17.10.2013, 11:32:46
-
Kuskin puolen jalkatila on ollu märkänä jo pitemmän aikaa, jostaki vuotaa sadevettä sisälle. Jäähdytysnestettä ei katoa, eikä se haise sille.
Myös peräkontin ne reunasyvennykset on märkänä. Tulisko takavaloista vettä? ???
-
Takavalojen tiiviste ei ainakaan toimi, mikäli vesi seisoo ja veden valumareitit on todennäköisesti täynnä multaa ja muuta ryönää. Eli valot pois, jos suosilla lähtee ja huolellinen puhdistus.
Samalla kannattaa tutkia se konttia kiertävä tiiviste ja vesikouru.
Lisäksi kylmillä keleillä konttiin kondensoituu aika paljon vettä ja sille ei oikein mitään voi :-\
-
Tuulilasin ympärys kannattaa myös tarkistaa, jos tulee ylänurkasta niin voi vuotaa a-pilarin kautta lattialle huomaamatta. Vettä kuskin puolella edessä ja takana kun oli toi vika ex ysissä.
-
Itsellä vedet tuli kuskin jalkotilaan reumaluukun peitelätkän välistä. Ilmastoiduissa on peitelätkä ja ilman ilmastointia niin siellä on "reumaluukku" mistä tulee
raitistailmaa sisään. Yhtälailla sielläkin pitää rännitykset olla kunnossa jotta ei tule vesi sisään.
Peitelätkällisen pysty korjaamaan sisäpuolelta; a-pilarin alamuovi jalkotilasta pois ja sieltä se luukku löytyy. Itse tiivistin sen sikaliimalla. En tiiä sitten miten autoissa
jossa ei ole ilmastointia onnistuuko samaa kautta?
Ainakin nuista peitelätkistä murtuu ajanmyötä kiinnitysklipsit ja vesi pääsee sisään.
-
Omassa seiskassa ainakin vuotaa kontin tiiviste jostain välistä, kun aina pesun ja sateen jäliltä on märkää just niissä syvennyksissä ja tavarat on vähän märät.
Tietääkös joku et saako tuota tiivistettä vielä siniseltä? Paikallisessa varaosaliikkeessä sanovat viime kesänä että heiltä ei sellasta saa ja ei tekis mieli käyttää ruokatuntia turhaan käyntiin marmorille.
-
Taitaa nää vanhat seiskat olla ku puulaivat että aina tulloo vähän jostain vettä ;D
-
Siinä konttia kiertävässä kourussakin on kahden pellin sauma molemmilla reunoilla, voi olla hyvän näköinen ulospäin, mutta päästää silti vettä sisään. Alapuolella usein onkin ainakin vähän ruostetta.
Lisäksi se pelti, jossa tiiviste on kiinni, on aika pehmeää ja tiivisteeseen nojaamalla saa sen helposti mutkalle ja vuotamaan.
Ja ne syvennykset on aina märkänä kylmillä keleillä kondenssiveden takia, koska huovan ja pellin välissä ei ole ilmatilaa ja vesi imeytyy verhoiluun.
-
Omassa seiskassa ainakin vuotaa kontin tiiviste jostain välistä, kun aina pesun ja sateen jäliltä on märkää just niissä syvennyksissä ja tavarat on vähän märät.
takavalojen tiivisteet saattaa vuotaa tai kumitulpan reiät tukossa sieltä. ???
-
Tuulilasin kulmista voi vettä tulla muuten uskomattoman paljon. Kattoluukullisissa autoissa kannattaa tarkistaa, että luukun kaukalon kulmien poistoletkut vetävät. Poistojen ulostulotiet ovat helmassa eturenkaiden takana ja toiset takarenkaiden edessä.
Mistähän vesi tulee tippuessaan kojelaudan "sisältä" keskelle etulattioita? Muovien purkamisen jälkeenkään ei näy... Olisko tuulilasin alareuna?
-
omasta ysisatkusta tuli kans vettä kuskin jalka tilaan.
syyks selvisi vuotava tuulilasi ja huono läpivienti tulipellistä, edellinen omista oli vetäny ahtomittarin piuhan raakasti läpi, tiivistämättä sitä :2funny:
lakkas vuotamasta, oli muute useempi lämppäri puhaltamas et sai ne matot kuiviks :D
-
Ex seiskassa oli myös kuskin jalkatilassa pientä kosteutta syksyllä havaittavissa. Takaluukkuun vuosi takavalojen tiivisteiden välistä, vaikka koitti tiivistääkkin paremmin. Taitaa nämä seiskan facelift takavalot vuotaa vettä herkemmin sisälle mitä vanhemman tiilikeulan takavalot. ???
-
Täytyy sen verran vielä noihin vuotaviin takavaloihin, itellä MYÖS ne vuotaa, mutta niistä menee norot sinne reunasyvennyksiin, eihän niistä kuitenkaan vettä kontin perälle asti pitäis päästä tulemaan vai tuleeko?
-
Juu sinne reunasyvennyksiin valuu ja sieltä pitäisi valua ulos.
-
Valuu minkä matto antaa ulos, pari kertaa pitäny putsailla kesän aikana niitä valumatulppia, kun oli jo melkei sentti vettä pesun jälkeen vasemmalla puolella, nyt uskon entistä enemmän, että kontin tiivistekkin vuotaa. Vettä löytyy melkein ympäri konttia. Vähän ikävää ottaa talvella jotai kontista ku joutuu melkein vasaraa käyttämää, jos kovempi pakkane ja pitempää ollu koskemattomana.
-
Juu sama putsailu oli myös aina välillä. Täällä tuli myös sekin huomattua kun painepesurilla päästi sopivasti niin oli ruiskinut vettä pitkin konttia. Toisessa ex seiskassa oli edellinen omistaja liimannut jotain tiivistenauhaa takaluukun tiivisteen päälle lisäksi ja se taisi vähän estää veten menoa tiivisteen välistä.
-
Itsellä vedet tuli kuskin jalkotilaan reumaluukun peitelätkän välistä. Ilmastoiduissa on peitelätkä ja ilman ilmastointia niin siellä on "reumaluukku" mistä tulee
raitistailmaa sisään. Yhtälailla sielläkin pitää rännitykset olla kunnossa jotta ei tule vesi sisään.
Peitelätkällisen pysty korjaamaan sisäpuolelta; a-pilarin alamuovi jalkotilasta pois ja sieltä se luukku löytyy. Itse tiivistin sen sikaliimalla. En tiiä sitten miten autoissa
jossa ei ole ilmastointia onnistuuko samaa kautta?
Ainakin nuista peitelätkistä murtuu ajanmyötä kiinnitysklipsit ja vesi pääsee sisään.
Olisko mitään vinkkiä milläs saisi reumaluukun kautta tulevan veden pysäytettyä. Ei siis tule varsinaisesti luukusta, vaan siitä luukun alareunasta "tiivisteen" alta.
Tai näin ainakin uskoisin. Sadekelillä kun on ajellut verhoilut purettuna, niin vettä tuntuu tulevan juurikin reumaluukun alareunasta, eikä esimerkiksi "a-pilarin" nurkkaa pitkin tai suoraa tulipellin läpi.
Kai siellä reumaluukun ilmarööreissä jotkut rännit jossain on tukkeessa tai jotain, mistäköhän kannattaisi tutkailla?
-
Oman seiskan reumaluukun reunoihin pistin ihan reilulla kädellä sikamassaa ja tuntui pysyvän lattia kuivana.
Vanhat liimaukset/tiivisteet olivat ajan saatossa hapertuneet ja koko luukku pudonnut paikaltaan.