Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: volvo 929 - 18.10.2013, 10:10:52
-
onko tuossa kova homma ottaa mittaristo irti ja vaihtaa valot? onko kellään kokemuksia? mistä on kiinni ja onko vaijeri kuinka tiukalla?
-
Rattiakselin päällysmuovi irti. Mittariston alareunasta 2 ruuvia irti. Ja vetää mittariston pois. Rattia ei tarvitse irrottaa. Mittariston takana olevat muutamat johdot vaan vetää irti. Vaijerin muovi kuorta kun kääntää (esim alta jalkatilan kautta), niin lähtee irti (monasti jo valmiiksi irti). Mittariston valaisin valot löytyvät mittariston päältä kojelaudan takaa. Merkkivalot lähtevät auki ihan kantaa kääntämällä.
-
Jos on välineet kunnossa niin ratin irrottaminen helpottaa kummasti toimenpidettä. Pitkä 25mm hylsy tarvitaan. Tota vaijerin kiinnitystä on muistaakseni kahta eri mallia. Joko se muovinen joka hajoo aina tai sitten metallinen versio joka on ihan kierteillä kiinni. Ite ottasin ratin veke niin saa enemmän tilaa. Enemmän työtä siinä on mut voi säästää hermoja kummasti. Ei se oo kauheen kiva kolhia päätään rattiin kun kurkkii sielä jalkotilassa vaikka se onkin pehmee kapistus.
-
Ei se oo kauheen kiva kolhia päätään rattiin kun kurkkii sielä jalkotilassa vaikka se onkin pehmee kapistus.
Ja 74-75 mallia iso, ohut ja kova.
-
Ja 74-75 mallia iso, ohut ja kova.
Joo eli peruja 100 sarjasta. Pieni vinkki topicin alottajalle et laita se auton vuosimalli esille niin ei tarvi arvailla vastausten kanssa.
-
Jos on välineet kunnossa niin ratin irrottaminen helpottaa kummasti toimenpidettä. Pitkä 25mm hylsy tarvitaan. Tota vaijerin kiinnitystä on muistaakseni kahta eri mallia. Joko se muovinen joka hajoo aina tai sitten metallinen versio joka on ihan kierteillä kiinni. Ite ottasin ratin veke niin saa enemmän tilaa. Enemmän työtä siinä on mut voi säästää hermoja kummasti. Ei se oo kauheen kiva kolhia päätään rattiin kun kurkkii sielä jalkotilassa vaikka se onkin pehmee kapistus.
Se ratin mutteri on 27mm
-
Se ratin mutteri on 27mm
Kerkesit ensin. Mistä tulikin mieleen että kannattaa kans kiristää se mutteri kunnolla, mikä ei onnistu lyhkäsellä hylsyllä.
-
hemmetti muistin väärin :-\