Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: jupe_e - 28.03.2011, 08:46:35
-
Vaimolle ostettiin tossa reilu viikko sitten otsikon mukainen auto. Nyt kun ajettiin eka pidempi reissu tuli huomattua, et pitemmän siivun ajettua, kun auton jättää tyhjäkäynnille kuuluu melkoinen kalkatus konehuoneesta. Ääni loppuu kun kytkimen painaa pohjaan tai kun nostaa kierroksia. Samaten sammuttaessa kytkin ylhäällä kolisee, mut kytkin painettuna ei. Eli mun mielestä kuulostais aika selvästi tiensä päähän tulevalta vauhtipyörältä. Vaimo käytti aamulla autoa Volvon huollossa (sama liike josta ostettiin), niin korjaamopäällikkö tuumas et kyseinen ääni kuuluu autoon!! Eikä aiheuta toimenpiteitä. Jotenkin haiskahtais kusetukselta. Äänikin on niin kova, et kaupan pihassa ei ilkee jälkikäyttää autoa ilman et kytkin on pohjassa.
-
Eikä muuten kuulu autoon tollanen kuvailemasti raklatus. Merkit viittaavat juurikin kaksoismassapyörään.
Voisithan tietysti käyttää jossain muualla arvioitavana että mitä diagnoosia tarjoavat, vaikkakin kaksoismassapyörältä se ikävä kyllä kuulostaa.
Kovana vaan liikkeen puolelle, niin näistä on ennenkin selvitty!
-
omassa(S 60 D5 -02) on nyt uusi kytkin, niin ei todellakaan kuulu mitään ylimmääräisiä ääniä. ennen vaihtoa raklatusta kuului, 268tkm oli takana.
omassa oli kytkinlevy paineasetelman samoin kuin vauhtipyörän kitkapinnat hyvässä kunnossa mutta kaksoismassa piti ääntä.
en olisi kytkimelle tehnyt vielä mitään, mutta koneen hajottua päätin samassa remontissa vaihtaa myös kytkimen osat.
teidän kannattaa pitää huolta että liike kantaa oman vastuun, ennenkuin vastuu aika umpeutuu. kun on arvokkaasta remontista kyse.
-
kyseessä on ns. tyyppivika. itellä kans joskus kuuluu raklatusta mutta ei ole häirittevä.
mutta tietty se kannattee vaihattaa jos siihen tulee mahollisuus. hintaa kuitenki pelkälle vauhtipyörälle tulee n,800€
-
Ite kun teetin kytkin+vauhtipyöräremontin autoasi korjaamolla niin makso 1800€ josta kaksoismassan osuus oli 900€.... Ihanan kallista..... Toisen korjaamon tarjous oli 2200€, ne olis tehny rempan alkuperäsillä osilla...
-
varaosa.fi myy täydellistä LUK kytkin pakettia 990,-, palvelua voin kehua ja tavaran sain nopeasti.
alkuperäinen on myös LUK.
kun kytkin on irrallaan kannattaa samalla varmistaa onko syytä vaihtaa stefa kampiakselin päästä, ja se kannattaa hakea Volvolta.