Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: Hannipal - 19.10.2013, 15:43:07
-
Alkuun tietämättömyys myönnettäköön etten ole varma kumpi värkki moottorin pohjassa möllöttää tavallinen lohko vaiko nykypäivän säteily?
Otsikon mukainen ongelma kuitenkin lämmittimen tyypistä riippumatta.
Aamusta käytin roikan nokassa alta tunnin verran ja lammikkohan siitä synty vänkärin puolen keulaan. Pellin aukastessa nestesäiliössä pottujen keitto menossa ja korkista pukkas ulos tavaraa.
Isoimmat paineet päästelin korkista ja auto käyntiin muttei moottorin lämmöt ollenkaan noussu tällä kiehuttamisen määrällä.
Articin kans lämmitys pelaa kuten pitääkin eikä kiehumista/painetta säiliössä havaittavissa. Mutta näillä kevyillä pakkasilla tekis mieli hyödyksi käyttää taloyhtiön sähköä kun dieseliä palaa aivan riittävästi kaupunkirallissa.
Omat epäilykset painuu jonkinmoisen kiertohäiriön puoleen kerran noin nopeasti alkaa pukkaan ulos korkista.
Mitäs on forumin väki mieltä?
-
Säteilylämmitin on ainakin niin onneton teholtaan, että se ei saa tuollaista aikaan. Normaalia lohkolämmitintä ei ole saatavilla D5:seen, joten olisiko siellä letkulämmitin? Jos letkulämmitin on asennettu väärään asentoon, tai väärään kohtaan, niin se saattaa kiehuttaa nestettä. Yleisohje on, että letkulämmitinelementti tulee olla pystyasennossa.
Tämä siis tulisi ekana mieleen :)
-
Säteilylämmitin on ainakin niin onneton teholtaan, että se ei saa tuollaista aikaan. Normaalia lohkolämmitintä ei ole saatavilla D5:seen, joten olisiko siellä letkulämmitin? Jos letkulämmitin on asennettu väärään asentoon, tai väärään kohtaan, niin se saattaa kiehuttaa nestettä. Yleisohje on, että letkulämmitinelementti tulee olla pystyasennossa.
Tämä siis tulisi ekana mieleen :)
Mulla tuli kanssa mieleen että jos on letkulämmitin kyseessä niin se on asennettu letkuun joka vie paisuntasäiliöön.
Itse opin Golfin kohdalla useamman palaneen vastuksen kautta että letkulämmitin on äärimmäisen tarkka letkuista (tässä tapauksessa 19mm sisähalkaisija) jotta vesi kiertää riittävästi niin ettei vastus ylikuumene ja sitä kautta pala poikki.
-
Ja sen varmaan tiedättekin että kun laittaa letkulämppärin niin myös vesitila tulee ilmattua hyvin ettei jää ilmakuplia.
-
Ja sen varmaan tiedättekin että kun laittaa letkulämppärin niin myös vesitila tulee ilmattua hyvin ettei jää ilmakuplia.
Juu. Se, että lähteekö sieltä kaikki ilma, riippuu autosta ja on kyllä hyvin pitkälti herran hallussa. :P
-
Loppuviikosta koittaa keretä talliin raivata tilaa ja alkaa tutkiin tarkemmin, josko jotain onnistuis tekeen. Pitänee räpsiä samalla muutama kuva nii jos niistä pystyy asennosta yms tarkemmin sanomaa mikä päin puuta mahdollisesti. Kiitos vinkeistä tähän mennessä.