Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Ribbe - 19.10.2013, 22:13:35
-
Auto käväs essential-huollossa ja aika tarkkaan tutkivat kun huomasivat että huohotinputki on poikki. Onko tuo oikeasti niin suuri töinen turboon vaihtaa kun Volvolla pelottelivat. Niillä vaihdettuna koko roska reilu 400€. Kuulema pitää imusarja ainakin ottaa tieltä pois. Pakko tuo on varmaan jossain vaihtaa kun vetää välistä ilmaa koneeseen, ei taida päästöille tehdä hyvää eikä kulutukselle.
-
menisköhän samalla tyylillä? https://www.youtube.com/watch?v=otzkZ_f3Y3s&feature=c4-overview-vl&list=PLEE54EE983CE8F25F
-
Omasta -05 2.5t:stä vaihdettiin poikkinainen huohotinputki n. kuukausi sitten ja samalla vaihdettiin säiliö. Operaatio menee juurikin noin kuin tuossa videossa (vaikka siinä onkin vanhempi malli). Eli putki menee imusarjan välistä ja on säiliöineen niin hyvin imusarjan alla piilossa, että sen joutuu purkamaan ja tämän vuoksi työkustannukset. Itsellä maksoi 290 osineen (putki, säiliö, imusarjan tiiviste) ja samalla putsasivat kaasuläppäkotelon varmuuden vuoksi.. kyseessä pienempi korjaamo.
-
Näyttää semmoiselta hommalta että ei viitsi ihan parkkipaikalla tehdä :). Voipi olla että tilaan Volvolle ajan, tarvin kuitenkin sen sijaisauton myös että pääsee töihinkin. Ei ole niin kallislisä että sama laittaa samaan konkurssiin :)
-
Aika tilattu. Kustannusarvio putkelle oli 480€ vaihdettuna. Samalla tekee vähän muutakin niin saa varata 650€ maanantaiksi.
-
:o Huh huh !!
Mainitsin tässä aiemmin tuolla huoltoja topikissa ko. aiheesta .
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=5324.120
Mutta , mutta ! Oli ihan pakko tarkistaa tuo minun laskuni ja kyllä , piti paikkansa mitä aiemmin mainitsin . Vaihtotyö 108.93 e ja letku itsessään 24,81 e yhteensä 133,74 e .
Ja kyseessä -06 mallinen V70 2.5 T ja samanlailla menee imusarjan läpi alas öljyloukkuun .
Tässä yhteydessä tehtiin myös muuta eli iskareiden yläpäät vaihdettiin mutta kysyin tämän hinnan ensin ja myös arvio oli 140 e luokkaa . Kyseessä siis Turussa Keskusautohallin merkkihuolto .
PS. Voin skannata ja lähettää yv:nä sinulle laskun jos tahdot .
-
Näyttää semmoiselta hommalta että ei viitsi ihan parkkipaikalla tehdä :). Voipi olla että tilaan Volvolle ajan, tarvin kuitenkin sen sijaisauton myös että pääsee töihinkin. Ei ole niin kallislisä että sama laittaa samaan konkurssiin :)
Eikös sulla ole monta jalkovälikonetta tuohon liikkumiseen ::) Oli ihan pakko , ku sä vaan poljet vaikka olis kuinka kurja keli ;)
-
Eikös sulla ole monta jalkovälikonetta tuohon liikkumiseen ::) Oli ihan pakko , ku sä vaan poljet vaikka olis kuinka kurja keli ;)
On mutta ei viitsi raijata varusteita aamulla mukana Wetterille. Pitäisi kuitenkin ottaa mukaan työvaatteet ja pyöräilykamat.
:o Huh huh !!
Mainitsin tässä aiemmin tuolla huoltoja topikissa ko. aiheesta .
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=5324.120
Mutta , mutta ! Oli ihan pakko tarkistaa tuo minun laskuni ja kyllä , piti paikkansa mitä aiemmin mainitsin . Vaihtotyö 108.93 e ja letku itsessään 24,81 e yhteensä 133,74 e .
Ja kyseessä -06 mallinen V70 2.5 T ja samanlailla menee imusarjan läpi alas öljyloukkuun .
Tässä yhteydessä tehtiin myös muuta eli iskareiden yläpäät vaihdettiin mutta kysyin tämän hinnan ensin ja myös arvio oli 140 e luokkaa . Kyseessä siis Turussa Keskusautohallin merkkihuolto .
PS. Voin skannata ja lähettää yv:nä sinulle laskun jos tahdot .
Katsoo mikä on lopullinen lasku ja mitä kaikkea vaihtavat. En kysynyt pelkän letkun hintaa, mutta jäi kuva että vaihtavat samalla kaikki hilut sinne imusarjan tiivisteistä lähtien. Saa skannata laskun jos haluaa :)
-
Katsoo mikä on lopullinen lasku ja mitä kaikkea vaihtavat. En kysynyt pelkän letkun hintaa, mutta jäi kuva että vaihtavat samalla kaikki hilut sinne imusarjan tiivisteistä lähtien. Saa skannata laskun jos haluaa :)
Korjaus tehty. Huohotin remppa ei ollutkaan kuin reilu 400€. Pelkästään työ oli 300€. Osia oli vaihdettu mukava kasa itse putki, säiliö (virallista nimeä en muista) ja imusarjan tiiviste. Olivat siis vaihdon lisäksi puhdistaneet muut systeemin osat, eli ei ollut ihan perus osien vaihto. Auto oli työnalla reilu 2h.
-
Säiliön nimi on öljyloukku ;) Kyllä tossa äkkiä se pari-kolme tuntia menee jos vähänkin kokemattomampi kaveri tekee. Banjopultin kierteet menee herkästi imusarjan alta ja sain joskus imusarjastaki pari kierrettä korkkaamaan kun tinaa kaikki :buck2: ja aika ahtaita työskentelyvälejä kun koitat letkua nyppiä auki imusarjan alta. Ihan mielenkiinnosta kysyn, vaikuttiko mitenkään käyntiin/kulutukseen?
-
Säiliön nimi on öljyloukku ;) Kyllä tossa äkkiä se pari-kolme tuntia menee jos vähänkin kokemattomampi kaveri tekee. Banjopultin kierteet menee herkästi imusarjan alta ja sain joskus imusarjastaki pari kierrettä korkkaamaan kun tinaa kaikki :buck2: ja aika ahtaita työskentelyvälejä kun koitat letkua nyppiä auki imusarjan alta. Ihan mielenkiinnosta kysyn, vaikuttiko mitenkään käyntiin/kulutukseen?
Kulutuksesta vielä pahaa sanoa, mutta isohkko se on nyt aikaisemmin ollut. Sieltä tuli se oikea, en muistanut mitä kuitissa luki. Pelkkä putki ei ollut kallis, olisiko ollut n. 30€. Sen tarkemmin en ole käyntiä kuulostellut tai verrannut suorituskykyä. Ennen korjaustakin vilkutteli luistoneston valoa kokoajan :)
-
Wetteri osaa Oulussa kyllä rahastaa viimeisen päälle. Onneksi siellä on nykyään edulisempikin merkkihuolto saatavilla.
-
Wetteri osaa Oulussa kyllä rahastaa viimeisen päälle. Onneksi siellä on nykyään edulisempikin merkkihuolto saatavilla.
Omat kokemukset Suomen autohuollosta on että yhtä kallis se on kuin Wetterikin. Nimimerkillä yli 100€ laskuttivat raitisilmasuodattimesta. Wetterillä se ei ollut kuin 70€.
-
Omat kokemukset Suomen autohuollosta on että yhtä kallis se on kuin Wetterikin. Nimimerkillä yli 100€ laskuttivat raitisilmasuodattimesta. Wetterillä se ei ollut kuin 70€.
Itsellä juuri päivastaiset kokemukset. V70 jakopääremppa oli yli 100€ kalliimpi. Varaosista et Wetterillä saa mitään pois ja lähtö hinnat korkeammat(samoin BMW:N osat).
Hyvä myös tuo oma mekaanikko jolle voi suoraan soittaa ja varahuollon..
-
Omat kokemukset Suomen autohuollosta on että yhtä kallis se on kuin Wetterikin. Nimimerkillä yli 100€ laskuttivat raitisilmasuodattimesta. Wetterillä se ei ollut kuin 70€.
Joku ei nyt kyllä täsmää vai ymmärsinkö jotain väärin... ???
:D
-
Joku ei nyt kyllä täsmää vai ymmärsinkö jotain väärin... ???
:D
Kokonaissumma oli samaa luokkaa. :)
-
Juur soittelin wetteriltä huohotin putken hintaa ->28€ pelkkä putki ja säiliö ois ollu viitisen kymppiä. Imusarjan tiiviste vajaa 15€. Eli putki oli poikki ja kun sitä kattelin että "korjaan" sen putken paikollaan niin rapsahti alapäästäkin poikki. Aivan paperia koko roska. Kyselin vähä takasinkutsukampanjan perään samalla, kun kuitenkin materiaalikin muuttunu uuteen putkeen kun ei alkuperänen kestä. Mutta ei oo kuulemma nähty tarpeelliseksi. :idiot2: Noh, tietääpä taas mitä viikonloppuna tekee. Ei vissiin onnistu ujuttamalla vaihtamaan? Pakko se imusarja käyttää irti? alakautta?
-
Juur soittelin wetteriltä huohotin putken hintaa ->28€ pelkkä putki ja säiliö ois ollu viitisen kymppiä. Imusarjan tiiviste vajaa 15€. Eli putki oli poikki ja kun sitä kattelin että "korjaan" sen putken paikollaan niin rapsahti alapäästäkin poikki. Aivan paperia koko roska. Kyselin vähä takasinkutsukampanjan perään samalla, kun kuitenkin materiaalikin muuttunu uuteen putkeen kun ei alkuperänen kestä. Mutta ei oo kuulemma nähty tarpeelliseksi. :idiot2: Noh, tietääpä taas mitä viikonloppuna tekee. Ei vissiin onnistu ujuttamalla vaihtamaan? Pakko se imusarja käyttää irti? alakautta?
Ei mitään hajua miten tekivät, mutta omasta olivat Wetterillä käyttäneet imusarjan irti. Tai ainakin laskuttivat tiivisteestä ja työstä.
-
Juur soittelin wetteriltä huohotin putken hintaa ->28€ pelkkä putki ja säiliö ois ollu viitisen kymppiä. Imusarjan tiiviste vajaa 15€. Eli putki oli poikki ja kun sitä kattelin että "korjaan" sen putken paikollaan niin rapsahti alapäästäkin poikki. Aivan paperia koko roska. Kyselin vähä takasinkutsukampanjan perään samalla, kun kuitenkin materiaalikin muuttunu uuteen putkeen kun ei alkuperänen kestä. Mutta ei oo kuulemma nähty tarpeelliseksi. :idiot2: Noh, tietääpä taas mitä viikonloppuna tekee. Ei vissiin onnistu ujuttamalla vaihtamaan? Pakko se imusarja käyttää irti? alakautta?
Imusarja irroitettava, veemäinen homma irrottaa kaikki letkut sieltä alapuolelta. Onnistuu kotonakin, mutta kannattaa varata aikaa. Suosittelen ostamaan uuden säiliön (öljyloukku), vanha luultavasti aivan täynnä paskaa ja sotkunen homma putsata. Ja imusarjan alla oleva banjopultti kannattaa putsata tarkasti työn yhteydessä.
-
Noniin, putki vaihdettu ja ilman imusarjan irrotusta, tilaa on hyvin. Säiliö vaikutti tyhjältä kun työnsin kirkkaan letkun sinne ja pohjaan meni, eikä tullu imemällä mitään. Tulpat vaihdoin samalla, niin jo yhden tulpan irrotus oli isompi työ ku tuon putken vaihto. Jotain kertoo vaativuudesta. :D Rahastusta sanon minä. Tekee vaikka parkkiksella, voiskohan tuota verrata vaikka vanhemman auton polttimon vaihtoon. Eli käytännössä homma menee näin.
1. turbon putki, joka menee koneen yli, kiinnityspultit irti imusarjasta ja klemmarin löysää matkustamon puolelta. Kääntää sivuun.
2. suojamuovi irti jakopäästä, kannesta ja suuttimien päältä.
3. klemmarit irti huohotin putkesta. Alapäähän pääsee käsiksi kuskin puolelta imusarjan alta. Näkee hyvin kun kattoo lampulla imusarjan välistä, samasta mistä putkikin menee.
4. Putki pois ja uusi tilalle. Ite laitoin alapään avattavalla letkuklemmarilla ja yläpään metallisella nippusiteellä (klemmari ei sovi olemaan)
5. Suojamuovit paikolleen ja turbon putki myös.
aika-arvio tuolle n 15min. ::)
-
Noniin, putki vaihdettu ja ilman imusarjan irrotusta, tilaa on hyvin. Säiliö vaikutti tyhjältä kun työnsin kirkkaan letkun sinne ja pohjaan meni, eikä tullu imemällä mitään. Tulpat vaihdoin samalla, niin jo yhden tulpan irrotus oli isompi työ ku tuon putken vaihto. Jotain kertoo vaativuudesta. :D Rahastusta sanon minä. Tekee vaikka parkkiksella, voiskohan tuota verrata vaikka vanhemman auton polttimon vaihtoon. Eli käytännössä homma menee näin.
1. turbon putki, joka menee koneen yli, kiinnityspultit irti imusarjasta ja klemmarin löysää matkustamon puolelta. Kääntää sivuun.
2. suojamuovi irti jakopäästä, kannesta ja suuttimien päältä.
3. klemmarit irti huohotin putkesta. Alapäähän pääsee käsiksi kuskin puolelta imusarjan alta. Näkee hyvin kun kattoo lampulla imusarjan välistä, samasta mistä putkikin menee.
4. Putki pois ja uusi tilalle. Ite laitoin alapään avattavalla letkuklemmarilla ja yläpään metallisella nippusiteellä (klemmari ei sovi olemaan)
5. Suojamuovit paikolleen ja turbon putki myös.
aika-arvio tuolle n 15min. ::)
Hyvä, että onnistuit noinki helpolla ;) Yleensä vaan on aika paljon kamaa öljyloukussakin, sekä tosiaan banjopultti tukkiutuu helposti, jolloin on fiksua putsata kaikki kerralla huolella, eikä vaan vaihtaa yhtä putkea *kahvia->
-
Oma V70 2.5T kävi tänään huollossa, jossa vaihdettiin kaikki huohotusletkut öljyloukkoineen sekä puhdistettiin paikat. Oli kuulemma "öljytöhnää" oikein kunnolla ja letkut tukossa. Samalla vaihtui uudet öljyt koneeseen. Ihmettelen vaan kun auto on kuin olisi saanut jonkun piristysruiskeen kun vastaa kaasuun paremmin ja kulkeekin ihan eri tavalla?!
-
Jebbis. Auto on XC90 2,5T -04 ja alkoi pukkaamaan öljyä koneesta pihalle. Vuoto on paikallistettu kampiakselin jakopään puoleiseen stefaan, kyllä, vuoto on sotkenut koko kotelon sisällön. Miten todennäköisenä raati pitää tätä huohotuksen ja öljyloukun tukkeumaa?
Ahtimelta välijäähdyttimelle menevässä putkessa on öljyä, yksi liitos on tihkuttanut jonkin aikaa.
Onko tässä sama kone kuin V70:sessä?
-
Minulla on vastaava ongelma. S60 2.5T vuotaa öljyä jakopäästä. Auto on menossa 7päivä tutkittavaksi.
Täytyykin sanoa että katsoovat onko huohotus normaali vai onko tukkoa jossain
-
Sen verran viisastunut edellisestä viestistä, eli näissä 60 70 ja 90:sessä on tämä sama 2.5T kone. B5254T2
Itse arvelin ottaa härkää sarvista ja vaihtaa sen pöntön, kun vain tietäisi mistä (muualta kuin biliasta) niitä saa!
Varmaan niitä saa sieltä täältä, mutta ei ole vielä varmuutta letkujen kunnosta.
-
Nyt on imusarja irti :hello: Tämä banjopultti josta olikin puhetta, oli aivan täynnä sitä itseään, liuottelin bensassa ja paineilmaa perään niin kas, sehän onkin jonkinlainen venttiili. sisällä on kuula. Ne jotka tähän purkuhommaan aikoo ryhtyä, kannattaa irrottaa ohjaustehostimen pumppu tieltä, helpottaa imusarjan alle pääsyä 8) Nyt vaan uusi säiliö ja putkien puhdistus.
-
Nyt kun oli aikaa ja uteliaisuutta päätin ottaa selvää mitä tämä mystinen öljyloukku pitää sisällään.
https://plus.google.com/photos/117174677058413123144/albums/6010651096521806337?authkey=CPOqv4jX9qPKfg (https://plus.google.com/photos/117174677058413123144/albums/6010651096521806337?authkey=CPOqv4jX9qPKfg)
Mitään liikkuvaa osaa tästä ei siis löydy. Tämä on 260000 km ajetusta moottorista ja siis aivan tukossa. Sinisillä leimoilla huollettu, eli on ollut hyvät öljytkin, niin sen verran vielä kuvista, tämä on ns. karkea puhdistettu :o Kun tempasin sen irti, se oli ja tuntuikin siltä painonsa suhteen, täynnä tavaraa.
-
Auto kävi pajalla, jakopään stefa vuoti öljyä. Sanoin että katsoovat samalla että huohotus on normaali ja että ei ole letkuja tukossa.
Stefa maksoi 6.8€ mutta vaihto + jakopään osien vaihto kun vanhat oli öljyssä (olihan niillä ikää jo 6kk ja ajettukin 4tkm >:() niin koko lystille tuli hintaa 492€ 4tuntia oli mennyt työhön aikaa
-
No huh huh, itsellä olisi ollut jakopää remontti muutenkin edessä, joten ei sinänsä kirpaise mutta vasta vaihdetulla saattaisi ahdistaa :-\
-
Tuli tutustuttua huohotinputken paskaan materiaaliin.
Kun hieman taivutin putkea niin se katkesi. Samalla huomasin että se oli alempaa poikki jo entuudestaan.
Paikallinen korjaamo jossa olen käyttänyt autoa ennenkin totesi että heillä ei ole kyseistä putkea mutta jos hankin putken he kyllä vaihtaavat sen. Asentaja katseli ja totesi että kun ottaa turbon putken edestä niin uskoo saavansa uuden putken kiinni imusarjaa irroittamatta. Arveli että maksimissaann tunti menee. Samalla vaihtaa öljyä tihkuvan imusarjan tiivisteen (toinen tunti tähän).
Huohotinputki piti hakea siniseltä tiskiltä, ihmekyllä putki löytyi suoraan hyllystä.
Kysyin että mitä ilkeää veloittaa siitä että minä korjaan tehtaan virheitä, koska huono kuminlaatu on huomattu tehtaallakin ja uusi putki on erilaista kumia sanoin että minunhan pitäisi saada putki ilmaiseksi ja heidän jopa vaihtaa se :)
Mutta 25€halusi rahaa
Kyseessä siis tälläinen putki joka menee imusarjan läpi ~30cm alaspäin öljynkeruu purkkiin
(http://i57.photobucket.com/albums/g240/markokinanen/20140528_221423_zpsc810c039.jpg) (http://s57.photobucket.com/user/markokinanen/media/20140528_221423_zpsc810c039.jpg.html)
-
Niin, imusarjan tiivisteen vaihtoa vartenhan imusarja on irroitettava ;)
-
Tullut näköjään ajatuskatkos kirjoittaessa tänne. Siis tarkoitus on vaihtaa venttiilikopan tiiviste ei imusarjan
-
Tullut näköjään ajatuskatkos kirjoittaessa tänne. Siis tarkoitus on vaihtaa venttiilikopan tiiviste ei imusarjan
Oliko näin että näissä ei ole tiivistettä vaan tiivisteliima. Jos näin on niin eivät tee tunnissa sitä. Kannattaa ensin kurkata sinne koteloon missä on tulpatkin että onko huohotin vuotanut öljyä sinne. Jos on niin kunnollinen putsaus korjauksen jälkeen ja katsoa vuotaako oikeesti venttiilikopan välistä. Tämä vinkki tuli 850 t5 mallista mutta liekkö eroa sitten uudempaan malliin.
-
Tullut näköjään ajatuskatkos kirjoittaessa tänne. Siis tarkoitus on vaihtaa venttiilikopan tiiviste ei imusarjan
Kuten kaffe kuppi tossa sanoi, niin vähänhän tuo venttiilikannen tiivistyksen korjaus on työläämpi juttu, kuin voisi ajatella venttiilikopan tiivisteen vaihdon olevan ja tasotivisteliimallahan se on tiivistetty + tulpan-syvänteiden ympärillä o-renkaat.
Siinä kannessahan on kiinteänä myös nokka-akselien ylemmät laakeripukit ja kun sen kannen nostaa pois, niin nokka-askelit pomppaa sieltä vähän ylös.
Eli venttiilikoppa ei ole pelkkä venttiilikoppa.
-
No voi hitto, minä ajattelin että se on kuten muissakin autoissa. Koppa irti ja uusi tiiviste paikalleen.
Kun vien auton pajalle niin täyty asentajan kanssa pohtia mitä tehdään.
Kiitoksia tiedosta
-
kun se putki on ollut noin haperoa, se on voinut myös olla juuresta halki. Siitä mistä se tulee kanteen kiinni. Siitä sitten hiljalleen vuotanut.
Tai jos tilanne on se että huohotin on tukossa, niin öljyntäyttökorkin tiivisteestä :(
-
Siinä olis tollate:
http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Volvo-5-Cylinder-Turbo-PCV-Oil-Trap-Kit-/321392990689?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4ad483d9e1
-
kun se putki on ollut noin haperoa, se on voinut myös olla juuresta halki. Siitä mistä se tulee kanteen kiinni. Siitä sitten hiljalleen vuotanut.
Tai jos tilanne on se että huohotin on tukossa, niin öljyntäyttökorkin tiivisteestä :(
Vaikka huohotin olisikin ollut tukossa niin eikait paine voi öljyntäyttökorkin kautta tulla. Tuo letku on alempaakin poikki, venttiilikopan mahdollinen painehan olisi sitä kautta päässyt pois
-
Nyt on vaihdettu huohottimeen uusi letku. 55€ oli letkun vaihto, eli vajaa tunti on mennyt aikaa kun veloittivat myös kahdesta klemmarista muutaman euron.
-
Nyt on vaihdettu huohottimeen uusi letku. 55€ oli letkun vaihto, eli vajaa tunti on mennyt aikaa kun veloittivat myös kahdesta klemmarista muutaman euron.
Sinisellä?
-
Letku oli siniseltä. Asennus tehtiin fixus korjaamolla
-
Auto kävi pajalla, jakopään stefa vuoti öljyä. Sanoin että katsoovat samalla että huohotus on normaali ja että ei ole letkuja tukossa.
Stefa maksoi 6.8€ mutta vaihto + jakopään osien vaihto kun vanhat oli öljyssä (olihan niillä ikää jo 6kk ja ajettukin 4tkm >:() niin koko lystille tuli hintaa 492€ 4tuntia oli mennyt työhön aikaa
Pitkäänhän se öljytön aika kestikin... Taas on konehuone jakopään ympäristöstä hyvin öljyttynä >:(
Huomenna tutkiivat mistä öljy tulee. Nyt tuntuu että on aika laittaa vahinko kiertoon ja hankkia jokin japsi auto tilalle
-
Vaihdettiinko kampiakselin stefa JA nokkaakselien stefat ? Siellähän se öljy lentää kivasti ympäriinsä
-
Vain kampiakselin, jos nyt selviää että nokka-akselien stefat vuotavat niin tapahtuu hirveitä :nohnoh
Korjaamolla jo totesivat että osallistuvat kuluihin kun viimekerralla ei tullut kuntoon. Kunhan vika selviää niin katsotaan mitä kukakin maksaa
-
Terve! En muista olenko jo täällä ilmoitellut, mutta itselläni tuo huohotin ja sen tukkeutuminen ampaisi kampi-akselin SEKÄ pako-nokka akselin stefan irti. Onneksi huomasin ennenkuin uudet jakopaaän hilut kastui. Pirullinen homma kun lähtötilanteessa oli koko jakopää öljyssä, niin ei huomannut sitten sitä pakonokan vuotoa. Omassa se vielä valutti lohkossa kiinni olevan muovi-suojan takaa ja sieltä koneen takaosan kautta. Vaan kerkesipä tuo kasassa olla muutaman päivän. No nyt sitten perä vuotaa >:( Toyotosta ei palanut kuin ajovalon lamppuja 5k välein...
-
Tällä kertaa vaihtoivat kaksi nokka-akselin stefaa. Toinen vain oli vuotanut, korjaus maksoi 21€
Eli meni viimekerran takuuseen kun eivät vaihtaneet kerralla kaikkia...
Minullakin on pyörinyt pelkona että huohotus olisi tukossa ja siksi öljyt tulee ulos. Kun auto oli ensimmäisen kerran pajalla niin sanoin että tutkikaa että huohotus ei ole tukossa, tämä lukee myös kuitissa ja työmääräyksessä.
Eli jos huohotin on tukossa ja taas tulee jostain öljyt ulos tai tulee muuta tuhoa menen kuitin kanssa (taas) takaisin että miksi on yhä ongelmaa vaikka teidän on pitänyt tutkia että kaikki on ok.
Kuinka tuon huohotuksen toiminnan voisi itse tarkistaa?
-
Kuinka tuon huohotuksen toiminnan voisi itse tarkistaa?
Auto käyntiin. Öljyn täyttökorkki irti (ei roisku öljyä käynnissäkään sieltä). Kokeilet tavalla tai toisella, vallitseeko öljytilassa alipaine. Itse kokeilen ihan sillä korkilla niin, että kannattelen reiän yläpuolella ja katson imaiseeko se itsensä paikalleen kevyesti. Helpoin ehkä todeta vaikka pakastepussin avulla
Alipaineen pitäisi olla melko kevyt, mutta kuitenkin selvästi havaittava. Esim. öljykorkilla kokeilemalla sen tulisi aavistuksen vastustaa nostamista kunnes paine pääsee vuotamaan tiivistyspintojen välistä.
Jos kampikammiossa on ylipaine (tai ilmeisesti myös erittäin kova alipaine), niin huohotus on viallinen.
-
Avasin öljyntäyttökorkin moottorin ollessa käynnissä. En huomannut korkilla tai kädellä imua / puhallusta kumpaankaan suuntaan
-
Avasin öljyntäyttökorkin moottorin ollessa käynnissä. En huomannut korkilla tai kädellä imua / puhallusta kumpaankaan suuntaan
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=WTlak66gkL4#t=198
Tuohon tapaan siellä tulisi olla alipainetta. Jos se ei ime hansikasta tyhjäksi, niin systeemi on viallinen.
-
Autokaupoille pitää muistaa ottaa hanska mukaan ;)
-
Tervehdys
Törmäsin tähän huohotinputken paperisuuteen itsekin. Minussa ei valitettavasti tuota korjaajan vikaa ole yhtään ja huolettaa voiko autolla ajaa? Sylkeekö se tuosta tyvestä öljyt pihalle? Millä sen voi tukkia, vai aiheuttaako se jotain muita ongelmia? Huomasin pe iltana ongelman kun olin ensin aamulla lähtenyt töihin lämppärinjohto seinässä. Myös kotiin ajaessa varoitti öljyjen vähyydestä. Työnsin koneeseen 5W-40 longlife täyssynt, noin 7dl, nyt näyttää tikku taas puoltaväliä.
https://www.dropbox.com/sh/blkitcgm1ud2rb4/AACj4daZ25RZfeCIkZ0c3a-ia?dl=0
Anteeksi tyhmyyteni
T.Ilkka
edit: siistitty.
-
Tervehdys
Törmäsin tähän huohotinputken paperisuuteen itsekin. Minussa ei valitettavasti tuota korjaajan vikaa ole yhtään ja huolettaa voiko autolla ajaa? Sylkeekö se tuosta tyvestä öljyt pihalle? Millä sen voi tukkia, vai aiheuttaako se jotain muita ongelmia? Huomasin pe iltana ongelman kun olin ensin aamulla lähtenyt töihin lämppärinjohto seinässä. Myös kotiin ajaessa varoitti öljyjen vähyydestä. Työnsin koneeseen 5W-40 longlife täyssynt, noin 7dl, nyt näyttää tikku taas puoltaväliä.
https://www.dropbox.com/sh/blkitcgm1ud2rb4/AACj4daZ25RZfeCIkZ0c3a-ia?dl=0
Auto on V70 2.5T AWD 2005 aj. 190tkm
Anteeksi tyhmyyteni
T.Ilkka / Hamina
Suoraa lähimälle korjaamolle ja uus putki tilalle :)
-
Onko tää 2.5T koneiden ongelma vai onko 2.4 erilainen systeemi?