Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Spoileri - 28.03.2011, 15:38:58
-
Hmm... tuossa kun eilen läksin ajelemaan, oli ilmasto kovasti kylmentynyt sitten viime näkemän, kun Volvon ulkolämpömittari näytti alkuun -188C. Sitten jossain vaiheessa lukema oli -28 ja siitä sitten pikkuhiljaa pakkanen laski, oli kuitenkin keli pari astetta plussan puolella. Oisko mitään mielipidettä, kummasta päästä piuhaa vois vika löytyä, ennenkun meen ja ostan sen anturin?
-
Hmm... tuossa kun eilen läksin ajelemaan, oli ilmasto kovasti kylmentynyt sitten viime näkemän, kun Volvon ulkolämpömittari näytti alkuun -188C. Sitten jossain vaiheessa lukema oli -28 ja siitä sitten pikkuhiljaa pakkanen laski, oli kuitenkin keli pari astetta plussan puolella. Oisko mitään mielipidettä, kummasta päästä piuhaa vois vika löytyä, ennenkun meen ja ostan sen anturin?
Mittaamalla selviää.
-
Kyllä tuota lähtisin hakemaan anturin liittimestä, itellä teki tuota samaa talvella ennenko putsasin ja öljysin sen anturin liittimen. Logiikka sillä taitaa olla se, että kun anturitieto puuttuu, palaa kaikki viivat mitä näytössä on ???
-
Lähdemme sitten siitä. Eikös se anturi olekin se, mikä ei pysy kiinni omassa reiässään siinä etummaisessa pohjamuovissa. Ja minkähän suurusia lukuja siitä pitäs saada yleismittarilla kaiveltua?
-
Sama osa, mutta yleismittari on 4 kerrosta alempana enkä silmällä näe arvoja tuosta pöydällä olevasta anturista, ei nyt löydy mittausdataa tähän hätään...
-
anturin liitin ja johdot todennäköisesti hapettuneet. Mittaa anturin navoista ja lämmitä vaikka sormin anturia ni pitäis resistanssiarvon muuttua. En ny muista mitä pitäis näyttää, mut jotain k ohmin luokkaa saattaa olla näis lämmöissä,
-
Piuha sieltä on poikki, prkl. >:(
-
Onkos -98 940 lämpöanturi kanssa siellä pohjamuovissa? ...mulla näyttää kanssa -188°C
-
Jostain sieltäpäin pitäisi joo löytyä. -94 mallisessa se roikkui heti etupuskurin alaosan takana.
-
No, tiistaina nosturille takaiskarienvaihtoon, niin sitte samalla tutkii.
Jossain väitettiin, että sen anturin tyyppi on PT1000. Sen lämpötila-alue alkaa noin -200°C:sta, josta seuraa että jos näytössä on jotakuinkin ton verran niin anturi on irti tai naru poikki. :-\