Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: KaksNeliKymppi - 20.10.2013, 22:50:36
-
Volvo 240 87' b200k pieniä ongelmia, kaasutinta epäilen. Pystyykö joku tunnistamaan kuvan kaasuttimen. Eikös näissä pitäisi olla solex cisac? Kaveri sai epäilemään. http://imgur.com/wF5Dboe
Ongelma on siis auton nykiminen kiihdyttäessä, etenkin jos kaasun painaa pohjaan. Ongelma tuntuisi korostuvan auton ollessa kylmä, mutta tätä tapahtuu siis koneen ollessa lämminkin. Parhaiten auton saa kiihtymään kun kierrättää mahdollisimman korkealle ennen seuraavan vaihteen vaihtamista, mutta hiljaa kaasua lisäten. Osaako joku auttaa?
Otsikkoa muokattu, Lankku.
-
Kokeile starttisprayllä, ettei imusarjan ja kaasarin välissä ole vuotoa. Menee laihalle ja nykii.
-
Kiitos vinkistä pitää kokeilla huomenna
-
Ei tuntuisi vuotavan mistään. Paras kai olisi purkaa ja putsata kaasutin kunnolla...
-
Mites sytkän osat? jakajan kansi, pyörijä, tulpat ja niiden johdot? Vanha Bensan suodatinkin aiheuttaa nykimistä. ??? ???
-
Kipinä tarkistettu ja tulpat vaihdettu
-
Toimiiko kiihdytyspumppu?
-
Kipinä tarkistettu ja tulpat vaihdettu
tein aikanaan samoin ja nykiminen loppui vasta kun vaihdoin pyöriän ja jakajankannen
-
Eilen vaihdettu velipojan 240:een virranjakajankansi, pyöriä ja yksi tulpanjohto. HC 700 ennen, nyt HC 100.
-
Eilen satoi lunta ja oli pakko päästä luisuttelemaan ;) Alkumatkasta nyki todella pahasti, koneen lämmettyä ei lähes ollenkaan. Muutaman tunnin kuluttua kotimatkalla, ajaessani 3(/4) vaihteella 40-50km/h tasaisella kaasulla auto yhtäkkiä sammui eikä enää käynnistynyt... :'( Kokeilen tänään ainakin sen bensansuodattimen vaihtoa kun näyttääkin niin kulahtaneelta...
-
2 kertaa on b200k jättänyt tielle. Toisella kerralla pyörijä palanut. Toisella meni bensapumppu. B23a:n tankki ajettiin liian tyhjäksi. 20km kulki tankkauksen jälkeen ja sammui. Paineilmaa kaasariin ja taas kulki.
-
Lempivastaukseni tähän ongelmaan: Höyrystin sökö.
Voihan se olla joku muukin.
-
Bensapuoli näyttäisi olevan kunnossa. Jakajan kansi raaputettu puhtaaksi, samoin pyörijä. Tarkistettiin tulpat ja ne oli aivan mustat. Enää ei tule kipinää. Kokeiltiin myös nissan sunnyn puolaa volvon oman tilalle... ei vaikutusta.
-
Uusi virranjakajankansi (huomaamaton halkeama) tilalle. Syttypääte ja johtosarjan liitokset yksi mahdollinen vika kohde. Semmonen mahdollisuus on, että joskus ollut imuvuotoa kaasarin ja imusarjan välistä. Päästömittauksessa ollut laihalla ja seosta rikastettu. Sitten vaihdettu tiivisteet ja bakeliitti ja nyt on sitten liian rikkaalla.
-
Volvo ei saa vieläkään kipunaa? Virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu, tulpat alle 1tkm ajetut. Puola testattu vaihtamalla sunnyn oma tilalle. Tulpajohdot ok. Alkaa mennä pikkuhiljaa sormi suuhun :/
-
Syttypääte ja liitosten tarkastus.
-
Syttypäätehän siellä ongelman takana oli! Lyhyen koeajon jälkeen vaikuttaa,ettei nykisi enää kunhan kone on lämmennyt. Ja tiedoksi muille joilla mahdollisesti sama ongelma, 740 syttypääte EI käy 200-sarjalaiseen. Kiitos kaikille neuvoista P>
-
hupsista.. empäs huomannu toista sivua.. ::)