Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Ruusuja - 25.10.2013, 00:42:57
-
eli olen menossa Lauantaina hakemaan b230:stä en muista mikä kone malli mutta se matalapaine turbo kuitenkin eli 940stw -97 b30ft tai fk M90. mitä siitä kannattaa katsella ostaessa?
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=354.0
-
Terve.
Minulla ollut nyt käytössä tuollainen 940 2.3fk automaatti eli siis se matalapaine
turbo,vuosimalli-98,olen toinen omistaja ja olen ostanut 100 000km ajettuna
nyt mittarissa 290 000km.
-kaikki ohjauspään nivelet alkuperäisiä!
-vain normaaleja kulutusosia vaihdettu jarruihin
-iskarit alkuperäiset edelleen täysin toimivat
-kunnoolla huollettuna toimii kuin kello
-Jotkun valittaa pensankulutusta mutta se tulee takaisin olemattomista korjauskustannuksista.
Sitten ne mahdolliset vika kohdat
-Katso vuotaako moottorin etupää öljyä sinne pohjalevylle(minulla meni kampiakselin etupään stefa siinä 270 000km kohdalla)
-Katso onko mahdollisesti öljyä virranjakajan alla siellä koneen takapäässä
jos mahdollista avaa jakajan kansi (voi vuotaa jakajan sisään)mulla ei vielä ole ollut sitä vaivaa.
-Tarkasta vuotaako taka-akselin stefa sieltä kardaanin juuresta(minulla meni stefa uusiksi 265 000km paikkeilla)
Muita vikoja ei ainakaan minulla ole vielä tullut vastaan näillä kilometreillä,yksinkertainen laite pystyy tällainen tumpelokin korjaamaan eikä tarvi mitään tolkuttomia erikoistyökaluja jos ite korjailee.
Tietenkin jos auto jota kattelet on viritelty saattaa asiat olla ihan toisin ::)