Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: FASTDOHC - 27.10.2013, 13:49:48
-
Juu elikkäs isän volvoa ropailtiin ja irroitettiin keskikonsoli pois, kun vaihdettiin automaatti kaavioon lamppu. Nyt kun laitettiin virrat päälle niin ei syty kojelautaan ainuttakaan valoa ja mikään autossa ei toimi. Ainoastaan sisävalot toimii ja kun virrat laittaa päälle niin bensapumppu huutaa mut mitään muuta ei tapahdu???!
Onko tuolla mitään väliä kun keskikonsoli oli irti ja kokeiltiin että se valo syttyy tuossa kaaviossa, ja siinä huomattiin että mitään ei tapahdu? Eihån tuola keskikonsolissa ole muuta kuin joku timer relay. Joka oli siinä vaiheessa irti, häoliko sill vaikutusta? Ja mitä ton releen pitäisi tehdä?
Toivon mukaan nyt joku osaisi jelppiä että saadaan auyo käyntiin.
Niin joo, auto on -97 170hv bensavapari automaatilla.
-
Vikaa ei varsinaisesti löydetty, mutta otettiin akun miinusnapa pois 15min. ja sitten renkutin avainta n. 4 kertaa ja sit löyty virrat ja auto lähti käymään :idiot2: . Nyt toimii taas.
-
Nyt taas sama ongelma! Otettiin kedkikonsoli pois ja nyt taas homman jälkeen teki tsipin. Eikä auta mikään vaikka heiluttelee avainta virta lukossa. Miten toi ajonesto otetaan pois päältä!?!?
-
tuskin virtalukonpohja oireilee? :idiot2:
-
En usko. Kun ongelma tulee aina silloin kun keskkonsolin irroittaa ja sieltä ottaa kolme liitintä pois, sielä on pari relettä. Yks oli joku timer relay ja siinä oli vielä lukema 12 ???
-
Keskikonsolissa kyynärnojan vaiheilla on lämmitettävän takapenkin aikarele. Muuta relettä en muista keskikonsolissa nähneeni ja ainakaan sen irrotuksella ei ole käyntiinlähdön kanssa tekemistä.
-
On siä pari relettä. Sitä toista en muista minkä niminen on. Mutta se mikä on jännin homma et vika on tullut jo kaksi kertaa ja aina silloin kun keskikonsolin on irroittanut. Itse irroitin kans joskus omastani V70 keskikonsolin, mutta siihen ei tälläistä vikaa tullut :idiot2: .
Tässä huono video starttaus yrityksestä: https://www.youtube.com/watch?v=NSZE5yMp_dQ
Akku on kiinni ja päärele + bensapumppu surisee, mut virrat hukassa muuten kaiksesta :buck2:
-
Kokeilitko toisella avaimella? Näissä ajonesto poistuu päältä niin, että virtalukon ympärillä on rengas, joka lukee avaimessa olevan sirun ja vasta sen jälkeen antaa luvan käynnistää.
-
Selvennykseksi nyt kysyn.
Eikö siinä edes mittaristolle tule virtaa? Mielestäni viisareissa ei ollu mitään eloa. Eikä siä tankki voi olla noin kuiva.
Keskikonsolia kun purkkaa niin eikös ole mahdollista että pnp katkaisijan kans tulis ongelmia?
Kokeileppas nyt kuitenkin startatessa heuluttaa vaihdekeppiä tai laita se N asentoon. Jos vaidekepukka ei ole P tai N asennossa niin ei kyllä varmana starttaa.
-
Ei tule minkäälaista virtaa, jonka näkee videosta. Kojelautaan ei tule mitään eloa kun avaimesta kääntää. Ja toista avainta ei ole :/
-
Eikö kukaan osaisi jelppiä? Auto vieläkin stopissa eikä syytä ole löytynyt. Kaikki kojelaudan liittimet teskattu, samoin sulakkeet ja maadoitus tehty uusiks. Eikä vieläkään virtoja löydy.
Voisiko joku tulla kattoon jolla olis vaikka läppärissä ohjelma millä pääsis käsiks ton sielunelämään, veikkaan että vika on sielä. Olisin enemmän kuin kiitollinen että saisi tuohon virrat löytymään.
-
Onko akussa virtaa?
Virran vähyys ja huonot maadotukset aiheuttaa mitä ihmeellisimpiä ongelmia.
Vaihtasin virtalukon pohjan jos akku on kunnossa, tuskin siinä muuta vikaa on.
-
HUOH. Ei vieläkään ole paikallistettu vikaa :'( .
Eli virrat on vieläkin hävöksissä, ja tälleen vielä toistan samaa vanhaa että:
Virrat tulee ainoastaan:
Bensapumppu + rele
Stereoiden Anti-theft valo vilkkuu, muuten mykkä.
Ovivalot + muut sisävalot
Parkkivalot ja jarruvalot
Keskuslukot, myös kaukkarilla toimii.
Mittariston kello.
Muuten ihan mykkä!!?! Eli ei mitenkään muuten auto vastaa mitenkään vaikka mitä tekisi ja kääntelisi avainta.
Ei ole virtalukon pohja, maadoitus tsekattu ja kaikki mitä tähän mennessä on mietitty ja ehdoteltu, siis kiitoksia niistä vihjeistä, mutta tähän mennessä ovat olleet vääriä veikkauksia :-\ .
Veikkaan et ajonesto on pahemman kerran jökissä kun obd pistokkeen johtoliitintä räpellettiin konsolin poisottamisen yhteydessä, MUTTA, tässä se ongelma tuleekin, ei ole vehjettä/laitetta kurkata obd portista että mikä autoo vaivaa ja eikä ole resursseja hinata autoa mihinkään korjaamolle tutkituttavaksi :'( .
Ei vaan käsitä, lakkasi toimimasta kun keskikonsolia käytettiin irti, nyt mykkä :buck2:
HJÄLP!
-
onko moottorin ja rungon välinen maadoitus kunnossa ?? helppo kokeilla esim. käynistin kaapelilla.
-
Jossei autoa saa töpselin päähän, ei oikein ole muuta, kuin alkaa osa osalta vaihtelemaan.
Ja itse kyllä aloittaisin siitä virtalukon pohjasta.
Sekun on vikaherkkä muutenkin näissä ja aiheuttaa mitä ihmeellisempiä oireita.
Jossei muuta, niin ostaa toimivan käytetyn ens alkuun.
esim. löytyy kaksin kappalein multa.
-
Lähtisin kanssa tuosta virtalukon pohjasta liikkeelle. Voihan lukkoa tosin koittaa aseöljyllä voidella, mutta uusi ei ole kallis.
Mahdollisuus on myös tietty, että avaimen ajonestosiru on hajonnut sattumalta remontin aikana.
Oliko remontin aikana akun kaapeli irti?
-
Akun kaapeli oli irti remontin aikana. Ja tehtiin tuo tarkastus remontti loppukesästä ekan kerran, ja teki saman homman. Mutta alkoi itsestään toimia yli 2h avaimen renkuttelun jälkeen ja toimi 1kk moitteita. Sitten otettiin taas keskikonsoli pois, ja taas teki saman. Mutta nyt ei ole alkanut toimimaan.
Tämän keskikonsoli remontin jälkeen kun tämä tsippasi, niin 1 asento, eli ns. radio asento, toimi normaalisti, pyyhkimet liikahti ja humppa alkoi soimaan ja samassa käänsin 2 asennolle ja........ siittä lähtien pimeä??????????? :o :buck2: :idiot2: :(
PS: Ne jotka haluaa ja uskaltaa/viitsii tulla ylöjärvelle autoa tutkimaan lämpimään talliin, vaikka ihan vaan mielenkiinnosta, niin tervetuloa :)
-
Keskikonsolia kun purkkaa niin eikös ole mahdollista että pnp katkaisijan kans tulis ongelmia?
PNP-kytkin on konehuoneessa vaihdelaatikon päällä... ;D
-
PNP-kytkin on konehuoneessa vaihdelaatikon päällä... ;D
Onko noin?? :o Mitä sille pitäis tehä??
-
Onko noin?? :o Mitä sille pitäis tehä??
Tarkoitin tällä lähinnä sitä, että ei sitä PNP:tä keskikonsolista löydä. Ei mulla muuta tähän aiheeseen. ;)
-
Juu juu, tajusin. Mutta jos tuo pnp kytkin on vikatilassa, niin mitä sille pitää tehä?
-
Jooh.. tänään taas oltiin autonkimpussa ja kävin taas kerran sulakkeita läpitte, niin siinä sitten tapahtui ihme *taavih-> . Mulla oli tälläkertaa jäänyt avain 1 asentoon virtalukossa ja siinä sitten nostin sulakkeita vuorotellen ylös, ja tulin sulakkeen (ignition) kohdalle ja nostin sen ylös tarkastaakseni sen olevan ehjä, laskin sen takaisin ja kaikki alkoi toimimaan :uglystupid2: . Nyt sammuteltu ja käynnistelty monta kertaa ja toimii!! 8)
MUTTA, auto kun seisoi monta kuukautta, niin laatikon nuolivalo vilkkuu, eli laatikko vikatilassa >:( . Hmmm... mietityttää vaan se että mikä laatikon on hajottanut kun sillä ei ole edes ajettu :idiot2: .
Vai vitt*ileeko se pnp kytkin nyt vai mikä? Laatikko kuitenkin toimii nyt normaalisti, huoh.
-
Josko joku noista aiheuttaa oireita http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=43393.0;topicseen