Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: mikkoko - 28.10.2013, 01:42:52

Otsikko: Lämpö ja ahtomittari mykkänä
Kirjoitti: mikkoko - 28.10.2013, 01:42:52
Eli mikähän mahtaa vaivata vakio ahtomittaria ja moottorin lämpömittaria ku ei kumpikaan puhu mitään. ja autohan on 740 farmari vm90 ja koneena b230ft.
Lämpömittarin johtoaki koittanu nitkutella ja puhistaa muttei virkoa.
Mutta vielä ennen koneen poissa käyttöä se pelas normaalisti ???

Kiitän jo hyvistä neuvoista :)
Otsikko: Vs: Lämpö ja ahtomittari mykkänä
Kirjoitti: sekokupu - 28.10.2013, 17:44:39
Eli mikähän mahtaa vaivata vakio ahtomittaria ja moottorin lämpömittaria ku ei kumpikaan puhu mitään. ja autohan on 740 farmari vm90 ja koneena b230ft.
Lämpömittarin johtoaki koittanu nitkutella ja puhistaa muttei virkoa.
Mutta vielä ennen koneen poissa käyttöä se pelas normaalisti ???

Kiitän jo hyvistä neuvoista :)

Liitin huonosti/piuhat rikki sieltä anturin päästä? Ota huomioon että lämpöantureita on kaksi kannessa, toinen mittarille ja toinen ECU/ICU:lle.  Että varmana molemmat on kiinni. Ahtopainemittari on mekaaninen, joten sen ali/ylipainepaineletku on irti tai tukossa. Luultavasti joku alipaineletku irti imusarjasta/lähettyviltä jos kone on ollut irti.
Otsikko: Vs: Lämpö ja ahtomittari mykkänä
Kirjoitti: s73 - 28.10.2013, 17:59:56
Lämpömittarin anturikin voi olla hajalla. Jos mittaristo on käytetty irti,  ahtoletku voi olla irti/hajalla sieltä takaa.
Otsikko: Vs: Lämpö ja ahtomittari mykkänä
Kirjoitti: sekokupu - 28.10.2013, 18:52:49
Lämpömittarin anturikin voi olla hajalla. Jos mittaristo on käytetty irti,  ahtoletku voi olla irti/hajalla sieltä takaa.

Juu voi olla, mutta kuten alotuspostissa oli, niin toiminut ennen koneen irroitusta, niin oletettavaa että koneen päästä piuhaa/liitintä irti tai rikki.
Otsikko: Vs: Lämpö ja ahtomittari mykkänä
Kirjoitti: mikkoko - 28.10.2013, 21:28:30
Eikös se ole lämpömittarille jossa harmaa liitin jossa kaks pyöreätä napaa?? Pittääpä pian pätkästä johto ja laittaa vaikka abikot ja josko alkas toimiin sitte. Mistäs se mennee se letku sille ahtomittarille?? Se ei kyl toiminu ennen koneen irrotustakaan... Niin no eiköhän se tieten löydy ku ottaa mittariston pois ja puhaltaa paine ilmaa moottorin suuntaan??
Ja ilmeisesti se lähempänä tulipeltiä oleva on eculle ja on valkonen tai kellertävä 2napanen liitin joka lukittuu sillä metalli lukolla?
Mitenkäs on et kuinka kannattaa huolestua ku perä oli ilmassa ja käelä nitkutti edestakasi kardaania niin perässä tuntu olevan löysää et lonksahtelee?? Mistä edullinen lukko perään??
Otsikko: Vs: Lämpö ja ahtomittari mykkänä
Kirjoitti: s73 - 28.10.2013, 23:23:10
Selvitä se lämpömittarin vika ennen johtojen katkomista, abikoja ei tahdo saada kunnolla kiinni pyöreisiin liittimiin, abikot on isompia kun volvon omat liittimet.
Anturi on lähempänä jakopäätä.
Otsikko: Vs: Lämpö ja ahtomittari mykkänä
Kirjoitti: mikkoko - 29.10.2013, 16:52:22
Koitin liittimheer ruuskia jos minkälaista tököttiä nuttei hakua alkaa yhteiatyöhön... Minkäslaisia arvoja sen anturin pitäs ny näyttää jos kokkeilis mittoa sitä et onko vain sönderi se antura??
Otsikko: Vs: Lämpö ja ahtomittari mykkänä
Kirjoitti: mikkoko - 31.10.2013, 07:09:42
En tiä mikä oli mut nyt taas lämpömittari toimii.
Otsikko: Vs: Lämpö ja ahtomittari mykkänä
Kirjoitti: mikkoko - 04.11.2013, 08:38:28
Jaa ei sitä iloa kauaa kestäny et lämpömittari toimis...
Voisko se olla mittaristossa se vika??
Otsikko: Vs: Lämpö ja ahtomittari mykkänä sekä muut hassut ominaisuudet.
Kirjoitti: mikkoko - 04.11.2013, 08:51:49
Onko ominaisuus vai vika jossaki että vaikka avaimet poistaa virtalukosta niin pyyhkijät voi jättää pyyhkiin jo huvittaa  ;D eli pitää muistaa sammuttaa ne ettei jää pyyhkiin...
Otsikko: Vs: Lämpö ja ahtomittari mykkänä sekä muut hassut ominaisuudet.
Kirjoitti: SirBBa - 04.11.2013, 18:58:15
Onko ominaisuus vai vika jossaki että vaikka avaimet poistaa virtalukosta niin pyyhkijät voi jättää pyyhkiin jo huvittaa  ;D eli pitää muistaa sammuttaa ne ettei jää pyyhkiin...
Vika, mahollisesti virtalukon pohja?