Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Jelpert - 29.10.2013, 21:00:10
-
mjooh alkanu sillo tällö haamuilemaan tuo turbo vikavalo mittaristossa...
mitäs tuo tarkoittaa?
pari kertaa kesken ajamista syttyny hetkeks ja sit sammunu.
sillon tällön kun kylmänä laittaa käyntiin niin syttyy vähäksi aikaa, sekä joskus palaa jo kun kääntää edes virrat päälle.
-
mjooh alkanu sillo tällö haamuilemaan tuo turbo vikavalo mittaristossa...
mitäs tuo tarkoittaa?
pari kertaa kesken ajamista syttyny hetkeks ja sit sammunu.
sillon tällön kun kylmänä laittaa käyntiin niin syttyy vähäksi aikaa, sekä joskus palaa jo kun kääntää edes virrat päälle.
Kakssatasissa turbo -merkkivalohan ilmoitti liian isosta ahtopaineesta. Tosin jos palailee ihan miten sattuun niin johdotus vika, maavika tms mystistä.
-
Sekoilenko vai sytyttääkö uudemmissa td volvoissa myös nesteen vähyys ton turbovalon? Voin kyllä muistaa väärinkin.
-
Mulla 940:Ssä sytty turbo valo ku ahdot nous 1.3bar yli ::)
nesteen vähyydelle oli oma valo
-
Mulla 940:Ssä sytty turbo valo ku ahdot nous 1.3bar yli ::)
nesteen vähyydelle oli oma valo
Sama havainto täällä. Ahtimen kellolta katkesi letku aikoinaan, josta syystä alkoi ahdot piikittää 1.8 baaria, niin alkoi juurikin tuo valo palaa liian korkeilla paineilla.
-
ahtopaine mittari kyl löytyy kapiinista ja säädetty johki 0.9.
onko siis tuolle joku anturi jossain päin konehuonetta että mistähän alkais paikallistamaan?
-
Se anturi on siinä imusarjan etupäässä olevassa häkkyrässä ei sihen taida muita johtoja mennäkkään.
-
Turbon vikavalo? Minkähän näköinen tämä on :o
-
Turbon vikavalo? Minkähän näköinen tämä on :o
Punainen valo jossa lukee "TURBO", sijaitsee mittariston aivan oikeassa reunassa. Dieselissä ainakin palaa aina kun virrat kääntää päälle, ja sammuu kun auto on käynnistynyt :)
-
mjoo selvis vika :D
anturin piuha oli deactivoitu ja ilmeisesti välillä ottaa vähän häikkää...