Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Volvoracer86 - 31.10.2013, 13:38:19
-
V70 tdi:stä meni kytkin paketti vaihtoon, kun alkoi vauhtipyörä ääntämään. Niin haluaisin tietää, että kumpi paketti siihen kannattaa laittaa se kaksoismassa vauhtipyörä/kytkin paketti vai se joku kova vauhtipyörä/kytkin paketti? Onko näillä joitakin käytännön eroja kestävyyden ja toimivuuden kannalta? Ja auto on optimoitu 180hv ja 370nm tuonkin asian vuoksi kiinnostaa, että onko toinen nuista paketeista kestävämpi ja parempi valinta suuremman tehon kannalta. :arkkupakastin:
-
Mitä tiedustelin asiaa niin tuohon ei saa kuulemma muuta, kuin sitä kaksoismassa pakettia hintaan 1200€ + työt päälle. Mutta se lähinnä ihmetyttää kun verstas mihin auton vein korjuulle niin väittää että vika ei välttämättä ole kytkimessä ja vauhtipyörässä vaan vaihdelaatikossa. Vikaääni on siis ajoittainen peltinen räminä tyhjäkäynnillä ja kun painaa kytkimen pohjaan niin se ääni loppuu.
-
Jos joku sattuu tietämään paikan josta sen kytkin/vauhtipyörä paketin saa sitä 1200 euroa halvemmalla, niin saa ilmoitella asiasta. :hello:
-
Vauhtipyöriä löytyy, eilen siivoilin osia hallilla. Pari oli hyllyssä, toinen hyvä toinen huonompi. Yksi laatikko-moottoripaketti on vielä yhdessä, sieltä löytyy vielä kolmas. Osamies, myy reilulla 200€:lla kytkin-asetelmapakettia.
-
No niin tilasin uuden Sachsin kytkinpaketin + vauhtipyörän, pakettiin kuuluu myös uusi painelaakeri ja kytkinsylinteri. Hintaa osille tuli 1160€ ja töineen koko hoito asettunee varmaan jonnekkin 1600-2000 euron hujakoille. Työn alle auto pääsee ensiviikon tiistaina. :arkkupakastin:
-
Do diin, nyt operaatio suoritettu ja Volvo jälleen kunnossa ja ajossa. :)