Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Volvo850-94 - 01.11.2013, 15:48:05
-
Osaiskohan joku sanoa mistä johtuu että 850 sammuilee kesken ajon ja kun odottaa n.5min niin lähtee taas nätisti käyntiin? Tekee tuota sekä kylmänä että lämpimänä.
-
Olisko niinkin yksinkertainen kuin tankin korvausilman saanti?
Niin ja millä koneella ja minkä ikäinen 850?
-
2,5 -94, bensa ,manuaali, 5 pyttyinen ,10 venttiiliä
-
nokka akselin anturi saattais tehdä saman, loppuu kipinä. En tiedä näkeekö startatessa kierroslukumittarin viisarista, pysyiskö tuo pohjassa kun ei kipinää ja heräis? Pistä sytytystulppa hanskalokeroon niin voit seuraavalla kerralla testata (ei ykkös pytyltä)
-
Mulla sammuilee samanlainen kikotin välillä vauhdista.
Mittaristossa ei näy mitään ennenkuin polkaisee kytkimen pohjaan, silloin valot syttyy ja rundari menee nollille.
Virrat pois ja 1-2 starttausta ja tulille, sen jälkeen ei mitään. Vaatii tosiaan avaimen kääntämisen 0-asentoon, suoraan ei lähtenyt.
Autossa on joku hälytin, vasemmassa A-pilarissa käyttökytkin. Ehkä Volvon oma??
Voisko lyödä ajoneston päälle???
Kolari-rele, vai mikä sen nimi nyt on, sehän katkaisee polttoaineen syötön, oisko siinä vika?
Tarkoitus tutkia tarkemmin heti kun on aikaa ::)
-
Oiskohan rele numero 103 ohjaa ruiskutusta yms.. Mulla oli turbossa samat oireet ja ton releen vaihdolla alko toimiin.
-
Juu, rele hankittu.
Eilen sammu 3 kertaa, kun vaihdettiin hirvijahdissa paikkaa. Arvaa saiko kuulla tulilla vixxuilua Volvosta ;D
-
Juu, rele hankittu.
Eilen sammu 3 kertaa, kun vaihdettiin hirvijahdissa paikkaa. Arvaa saiko kuulla tulilla vixxuilua Volvosta ;D
Siellä on sit todennäköisesti vielä järjestelmä rele ennen sitä bensapumpun relettä.
Sekin voi katkoa, omassa 70:ssä se oli ottanut lämpöä ja sammuili tielle ja hetken, kun vartos niin taas mentiin.
Molemmissa releissä oli häikkää, paskat tinaukset 103:ssa ja huonosti niitattu liitos siinä järjestelmäreleessä, kärjetkin vähän palaneet molemmissa.
Olin tinaavinani kaikki huonot juotokset läpi tuosta releestä ja hienosti se toimikin muutaman päivän tähän päivää asti, no sitten jäin taas illalla tielle.
Ei auttanut enää vartoilu, saattoi välillä saada hetkeks käyntiin, mutta sit sammu ja antoi sahata eikä luvannut.
Olin jo ettimässä hinurin numeroa, kun välähti, että ohitetanpas koko hiton rele.
Kaivoin jo kontista piuhaa, mutta sitten mietin, että mitkäs navat siitä nyt pitikään yhdistää, joten päätin ottaa releen auki (lähtee ihan kynsin kiskomalla) ja taas välähti. Laitoin paperinpalan painamaan kärjet kiinni. Sehän toimi ja sit kiireen vilkaa soittamaan Käyttöautoon, että oiskos uutta relettä hyllyssä. Sattu olemaan, puoti oli vaan muutaman minuutin enää auki, joten vauhdilla kauppaan ja lupassi tiski odottaakin, mutta ei tarvinnut, olin ulos kaupasta 2min vajaa sulkemisajan. Rele kun odotti tiskillä laskun kanssa ja oli hintakin pyöristetty 50€:oon. Puhelimessa myyjä maintsi jotain 52 vai oliko 53€ ja risat hinnaksi. Hyvää palvelua, kiitokset siitä Tampereen Käyttöautoon.
Tutki tuota vanhaa relettä vielä ja siellähän on vielä trankun jalkojenkin tinaukset huonossa hapessa, eli loppuviimeks lähes kaikki juotokset oli ihan paskana.
Tarvii joskus tinata uudestaan, niin saa varalle tuosta releen.