Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: vesanpsn - 02.11.2013, 20:58:43

Otsikko: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
Kirjoitti: vesanpsn - 02.11.2013, 20:58:43
Joo elikkä kyseessä olisi 06 vuotinen D5 automaattilootalla ja kysyisin että mistä saisin järkevään hintaan tuon moottorin ylimmäisen tukikumin, tässä vuosikerrassa se on jo tuo neliön mallinen, sitten että mistä saisi tuon ''transmission torque mount'' nimisen kaksiosaisen ripustuksen ? jos joku täällä tietäisi kun tuntuu että kaikilla firmoilla tarjonta rajottuu noihin bensakoneiden ripustuksiin mitkä eivät vissiinkään sovi D5 koneeseen.
Otsikko: Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
Kirjoitti: donnari - 04.11.2013, 11:16:14
Mikä on järkevä hinta?
Laatikon kannakepuslat powerflex:iltä ja moottorin yläpuslaa saa esim.foorumin yhteistyökumppaneilta.
Ei se kamalan kallis tainnut olla alkuperäisenäkään,muistaakseni.?
Powerflex:in yläpuslaa moni moittinut,lisää meteliä hyttiin kovuuden vuoksi.
Harvoinhan noita joutuu useampia samaan autoon vaihtamaan=kerran se kirpasee :P
Otsikko: Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
Kirjoitti: remes - 04.11.2013, 14:58:11
Ylätukikumi, se pyöreähän on poistunut myös Bilian valikoimista: http://www.skruvat.fi/Moottorikiinnike-P11310.aspx (http://www.skruvat.fi/Moottorikiinnike-P11310.aspx)

Laatikon päähän tilasin itselleni juuri tuon, en tiedä onko automaatissa sama: http://www.skruvat.fi/Alempi-moottorinasennus-polyuretaani-P18744.aspx (http://www.skruvat.fi/Alempi-moottorinasennus-polyuretaani-P18744.aspx)

Tuolta on helppo hakea suoraan rekisterinumerolla. Halvimmasta en tiedä mutta siedettäviltä hinnat minusta vaikuttaa.
Otsikko: Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
Kirjoitti: mulugren - 04.11.2013, 17:54:13
Sinisellä oli jotain 80eur vuosi sittten se yläkumi. 06 d5 automaattimalliin siis
Otsikko: Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
Kirjoitti: Vollemies - 04.11.2013, 20:14:56
Minä vulkanoin kumin uudelleen silikonilla. En vain ole vielä ehtinyt vaihtaa ja kokeilla josko siitä tuli kovuudeltaan sopiva. Itse silikonin valu onnistui helposti ja on varmasti jo kuivunut moneen kertaan läpeensä. Pitäisi jaksaa repäistä ja laittaa kotona vulkanoitu paikoilleen.
Otsikko: Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
Kirjoitti: mulugren - 04.11.2013, 21:43:50
Ylätukikumi, se pyöreähän on poistunut myös Bilian valikoimista: http://www.skruvat.fi/Moottorikiinnike-P11310.aspx (http://www.skruvat.fi/Moottorikiinnike-P11310.aspx)

Laatikon päähän tilasin itselleni juuri tuon, en tiedä onko automaatissa sama: http://www.skruvat.fi/Alempi-moottorinasennus-polyuretaani-P18744.aspx (http://www.skruvat.fi/Alempi-moottorinasennus-polyuretaani-P18744.aspx)

Tuolta on helppo hakea suoraan rekisterinumerolla. Halvimmasta en tiedä mutta siedettäviltä hinnat minusta vaikuttaa.

Jaaha, tuolla sivustolla juurikin mainitaan että jos töksäyttää kaasua painaessa/höllätessä niin.. Eli juuri tommosia oireita mulla. Kui kauhea souvi on vaihtaa tuo laatikon tuki? Tarviiko tunkata/laskea moottoria tai apurunkoa ja onko jotain ylettömän tiukkoja pultteja tms (mulla ei oo pulttipyssyä)

Edit: mikä muuten on tuon laatikon tuen virallinen nimi? Haen moisen siniseltä,oem on oem;-)
Otsikko: Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
Kirjoitti: remes - 05.11.2013, 15:53:49
Jaaha, tuolla sivustolla juurikin mainitaan että jos töksäyttää kaasua painaessa/höllätessä niin.. Eli juuri tommosia oireita mulla. Kui kauhea souvi on vaihtaa tuo laatikon tuki? Tarviiko tunkata/laskea moottoria tai apurunkoa ja onko jotain ylettömän tiukkoja pultteja tms (mulla ei oo pulttipyssyä)

Edit: mikä muuten on tuon laatikon tuen virallinen nimi? Haen moisen siniseltä,oem on oem;-)

Samat viat Rahikaisella, alun luulin että vetari on väljä... mut kuulostelen kun saan vkl:na vaihdettua. Ainakin kaveri vaihtoi 60:iin vastaavan ja oli kuulemma muutaman minuutin homma kunhan pohjamuovit on pois tieltä.

Ihan perus hylsysarjaosastolla meinasin itsekin pärjätä, perun puheeni sitten kun homma on tyritty  :D
Otsikko: Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
Kirjoitti: Gunner - 05.11.2013, 16:12:33
Ite vaihdoin nuo skruvatin ylä ja alatuet. Ei tarvi kun tunkata vähän keulaa ylös niin saa vaihdettua ja normihylsysarjalla menee. Itse en uskaltanut urtsimallin alatukea ostaa kun saattaa tulla värinöitä kabiiniin. Mutta itellä oli 200tkm ajettu orkkis ja siitä oli jo se pikkupusla kokonaan revennyt joten ero oli kuin yöllä ja päivällä ihan orkkis osan uusimisella. Kannattaa muuten heilutellä poikkitukea kun se päälimmäinen tuki kiinnittyy siihen. Itellä oli poikkituki aivan löysä joten lisäsin sinne poikkituen alle 3 isoa prikkaa päätyihin niin että poikkituesta tuli kiinteä.
Otsikko: Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
Kirjoitti: Gunner - 05.11.2013, 16:13:20
Niin olettaen että diisselissä on sama tuenta kuin bensassa....
Otsikko: Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
Kirjoitti: mulugren - 05.11.2013, 17:38:17
Tänks. Tuo alatuki siis moottori&laatikko yhdistelmän etupuolella (puskurin puolella)?

Edit:tuossahan se http://img.photobucket.com/albums/v70/alexisbad/volvo/2013-04-27165704.jpg
Otsikko: Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
Kirjoitti: mulugren - 06.11.2013, 17:32:59
Kävin hakee volvo oem alatuen. Hämmentävän löysä se pienempi nivel. Antaa periksi joka suuntaan hyvin pienellä voimalla, jopa koko nivelen pituussuunnassa. noh, vaihdetaan nyt varmuuden vuoksi mutta epäilen että noin löysä vaikuttaa yhtään mihkään. Ellei sitten siitä vanhasta oo koko kumi täysin kadonnu
Otsikko: Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
Kirjoitti: mulugren - 06.11.2013, 17:37:04
Itellä oli poikkituki aivan löysä joten lisäsin sinne poikkituen alle 3 isoa prikkaa päätyihin niin että poikkituesta tuli kiinteä.

Hetkinen, eikö sen kuulukin olla löysä päistään? Käsittääkseni idea on että se ottaa vastaan vain pituutensa suuntaista voimaa ja päissä on sen takia "nivel". Vai olenko ihan pihalla?
Otsikko: Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
Kirjoitti: Gunner - 06.11.2013, 20:13:10
Kyllä sen vähän kuuluis antaa periksi, mutta yleensä kun toi koneen päälimmäinen kumi on kulunut ihan veltoksi se kuluttaa ne poikkituen päissä olevat tuet myös loppuun(omassa ne holkit mihin pultit tulee osui jo niihin valuosien reunoihin ihan kädellä tukea painamalla). Jos toi modaus tuntuu liian rajulta niin kannattaa ostaa sinnekin uudet palikat kun ne maksaa sen 20-30e kipale. Yks mikä on halpa niin ostat tuubin sikaa ja vedät ne saumat täyteen. :)
Otsikko: Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
Kirjoitti: mulugren - 08.11.2013, 18:23:36
No niin, alatuki vaihdettu. Oli kyllä harvinaisen simppeli homma. Pohjamuovi pois, pultit auki ja uus tuki tilalle. Mutta vain tekemisen ilon tästä sai. Vanhan tuen pienemmän nivelen kumi oli ympäriinsä revennyt niin että valo paistoi välistä. Jotenkin hiukan vinossakin oli jo se vanha. Mutta näppituntumalla ei mitään eroa uuteen. Nivel on uutenakin todella löllö. Ajossa ei voi mitenkään huomata että tuki vaihdettu. Tuo alatuen tarkoitus vaimentaa värinää tai antaa isommissa rytkäytyksissä tukea..?
Otsikko: Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
Kirjoitti: mulugren - 06.09.2015, 20:57:47
Olen muuten nyt vaihtanut kaikki moottorin tuet eli molemmat alipainetyynyt, ylätuki, ala etutuki ja nyt myös oikean puolen alatuki. Useamman satasen souvvi kun en tykkää tarvikekamaa laittaa kriittisempiin paikkoihin. Lopputulos on..että ihan turhaa vaihdettu ;D Ei voi sanoa että huomaisi eroa, ehkä jopa enempi möyryää. Kone on kyllä tyhjäkäynnillä pyöriessään paikoillaan kuin tatti mutta siitä ole kuin silmäniloa.

No eipähän tartte tukia vaihdella auton loppuelämän aikana
Otsikko: Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
Kirjoitti: kytkijä - 06.09.2015, 21:11:13
Kappas, just olin tutkimassa äsken omia tukikumeja.

Mulla se moottorin päällä oleva poikkituki heiluu äärilaidasta laitaan tosi kevyesti kädellä, ja siinä moottorin päällä seisovassa tukikumissa on ihan selvä sentin välys. Pitäisi varmaan olla kiinteä? Kuin myös ne tangon päissä olevat runkoon kiinnittyvät nivelet?
Otsikko: Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
Kirjoitti: mulugren - 06.09.2015, 21:43:00
Kappas, just olin tutkimassa äsken omia tukikumeja.

Mulla se moottorin päällä oleva poikkituki heiluu äärilaidasta laitaan tosi kevyesti kädellä, ja siinä moottorin päällä seisovassa tukikumissa on ihan selvä sentin välys. Pitäisi varmaan olla kiinteä? Kuin myös ne tangon päissä olevat runkoon kiinnittyvät nivelet?

Poikkituesta jos otat kiinni niin auton pituus suunnassa saat tuen heilumaan suht pienellä voimalla. Sellainen joustava fiilis. Ja vaikuttaa että se itse moottorin tukikin on sulla ihan ok. Se on joku kummallinen höty sekin. Itsekin luulin että rikki niin uusi volvo oem tuki oli ihan samanlainen. Älä suotta haaskaa rahojasi ainakaan vielä. Miksi muuten aloit niitä tukia tutkailemaan?
Otsikko: Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
Kirjoitti: kytkijä - 06.09.2015, 22:23:59
Poikkituesta jos otat kiinni niin auton pituus suunnassa saat tuen heilumaan suht pienellä voimalla. Sellainen joustava fiilis. Ja vaikuttaa että se itse moottorin tukikin on sulla ihan ok. Se on joku kummallinen höty sekin. Itsekin luulin että rikki niin uusi volvo oem tuki oli ihan samanlainen. Älä suotta haaskaa rahojasi ainakaan vielä. Miksi muuten aloit niitä tukia tutkailemaan?

Ompa hyvä kun kerroit, hikitippa jo valui että monenko rintaman sota tästä tulee. Alunperin olin siis tutkimassa syytä kovalle kulutukselle, tutkin ilmanputsarin ja MAFin irroitusta puhdistusta varten... ja näkyviä alipaineletkuja vuotojen varalta, mistä sitten eksyinkin tukikumeihin. Kulutus on siis oikeasti kova,  mistä kirjoitin tuonne toiseen ketjuun.

Miten muuten tukikumi toimii alipaineella? Oma järkeni sanoo että kumipussissa pitää olla yli paine ettei se painu kasaan...

On parin viikon parisuhde vasta Volvon kanssa, luottmusta ei ole vielä syntynyt vaikka ei ole ollut vikaakaan... paitsi tuo kova kulutus. Sitä alkuun epäilee pienimmästäkin risauksesta vähintään kolari autoksi ja etsii syytä miksi auto on pantu vaihtoon. ..
Otsikko: Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
Kirjoitti: mulugren - 06.09.2015, 23:22:27
Ompa hyvä kun kerroit, hikitippa jo valui että monenko rintaman sota tästä tulee. Alunperin olin siis tutkimassa syytä kovalle kulutukselle, tutkin ilmanputsarin ja MAFin irroitusta puhdistusta varten... ja näkyviä alipaineletkuja vuotojen varalta, mistä sitten eksyinkin tukikumeihin. Kulutus on siis oikeasti kova,  mistä kirjoitin tuonne toiseen ketjuun.

Miten muuten tukikumi toimii alipaineella? Oma järkeni sanoo että kumipussissa pitää olla yli paine ettei se painu kasaan...

On parin viikon parisuhde vasta Volvon kanssa, luottmusta ei ole vielä syntynyt vaikka ei ole ollut vikaakaan... paitsi tuo kova kulutus. Sitä alkuun epäilee pienimmästäkin risauksesta vähintään kolari autoksi ja etsii syytä miksi auto on pantu vaihtoon. ..

Mulla olisi ollut mahdollista tutkia alipainetuen rakennetta mutta viskasin vanhan roskikseen.. Jos laitat ilmapallon tyhjiöön (tai tilaan jossa vähemmän ilmanpainetta kuin maan pinnalla) niin mitä tapahtuu? Eikö noissa alipainetuissa liene sama periaate eli pelataan paine-erolla. Tuki nimenomaan pehmenee matalilla kierroksilla sen alipainetsydeelin avulla eli tuhat rpm paikkeilla niihin ohjataan alipaine.

Paljonko se sun vehje kuluttaa? Ne 5L/100km lukemat voi unohtaa.. 6L maantiellä tai selvästi ylikin on tuikitavallista. Olen saanut menemään alle kuuden mutta hiljattain rullasin 600km maantietä ja tietsikka sanoi 5.8 joka tarkoittaa oikeasti 6.5-7L. Kaupunkiajo onkin sitten aivan oma lukunsa kun on raskas auto ja momentinmuunnin. Nämä vielä kiertää vähän turhankin korkealle niin naftaa palaa kyllä, kymppi tai talvella litratolkulla ylikin ei ole ihme.

koska oot auton vasta hankkinut niin kokeile hieman poltella karstaa. Huudattelet kolmosella aika ajoin vaikka 10-20km putkeen ja jos uskoa riittää niin jotain fortea tms tankkiin (ei ole takeita auttaako mitään). itse laitoin yhden vajaan pullon suodattimeen ja toisen tankkiin. Enpä tiedä auttoiko mitään mutta ainahan sitä voi kokeilla;-) Jos auton kulkupuoli on kunnossa niin sinuna en tämän kummempaa stressaisi vaan ajelisin menemään.


Otsikko: Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
Kirjoitti: YGZ-670 - 30.10.2015, 17:02:00
Niin olettaen että diisselissä on sama tuenta kuin bensassa....



Vaihdoin tyhmyyttäni Skruvatin uretaani mallisen alatuen niin tyhjäkäynnilla kaikki tärinät siirtyi koriin.
Joutui hakemaan SAH lta alkuperäisvaraosan niin ei tarvi tärisevällä autolla ajella.
Se Volvon ns oma varaosa alatuki on todellakin pehmeä siitä pienemmästä puslasta mutta tukee sen mitä pitääkin.
Otsikko: Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
Kirjoitti: Sute - 19.10.2016, 13:41:00
Tietämätön kyselee. Mitens tuon etummaisen tukikumen (se alipaineella ohjautuva) vaihtotyö tehdään? Konetta vähän tunkilla ylös ja irti vai onko muita salakikkojà?

Epäilen, että tukikumi vuotaa.
Otsikko: Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
Kirjoitti: mulugren - 19.10.2016, 13:53:13
Tietämätön kyselee. Mitens tuon etummaisen tukikumen (se alipaineella ohjautuva) vaihtotyö tehdään? Konetta vähän tunkilla ylös ja irti vai onko muita salakikkojà?

Epäilen, että tukikumi vuotaa.

Noinhan se menee. Löysää irti laatikonkin tuki ennen koneen nostoa. Se on se kaikkein helpoiten irroitettava tuki ja on sekin koneen etupuolella, pultit näkyy kun kurkkaat auton keulan alle. Älä nosta konetta yhtään enempää kuin on tarvis. Tuo etummainen alipainetuki on huomattavasti mukavampi vaihtaa kuin se taaempi.
Otsikko: Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
Kirjoitti: ToniJH - 19.10.2016, 14:26:28
Siinä on hyvinkin tarkasti selitetty tuo vaihtoprojekti, ei voi varmasti noilla ohjeilla mennä vikaan, tietty vaatii jonkinlaista englanninkielen ymmärrystä, mutta video kertoo kyllä melkein kaiken. https://www.youtube.com/watch?v=Jp46qlS6UlY

Samalla kaverilla on paljon D5 korjaus yms vinkkejä videoitu.
Otsikko: Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
Kirjoitti: Sute - 19.10.2016, 15:07:39
Kiitos paljon vinkeistä, näillä mennään.. ;)
Otsikko: Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
Kirjoitti: öö_vålvå - 29.06.2017, 09:29:59
Aiheessa ja googlettamalla löytyy kritiikkiä skruvatin toimittamalle PU moottorin alatuelle liian jäykkänä. Mitkä ovat nykykokemukset? Loma alkaa kohta ja käyn kaikki tuet läpi, alatuessa silminnähden kumi riekaleina.
Otsikko: Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
Kirjoitti: mulugren - 29.06.2017, 15:36:19
Laita mielellään oem tuki.. Nämä jyrisee ihan riittävästi niilläkin. Jos omaan autooni laittaisin jotain alkuperäistä yhtään kovempia tukia niin melko varmasti auto olisi käyttökelvoton ilman kuulosuojia :hg:
Otsikko: Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
Kirjoitti: modsman - 09.11.2017, 00:47:00
Aamulla V70 2.4D mkII facelift aj. 230tkm. yllättäen resonoi tyhjäkäynnillä. Kojetaulusta ja ovista kuului resonointi myös ajossa pienillä kierroksilla. Vähän kovempaa kun ajaa niin resonoinnit häviävät.
Kaikki kuitenkin toimii normaalisti. Jarrut toimivat jopa paremmin. Mietin onkohan tuo moottorin tukikumien alipainehässäkkä otettu jarruilta? Onkohan jostain letku irti?

Otetaan neuvoja vastaan..
Otsikko: Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
Kirjoitti: Jorma - 10.11.2017, 09:03:37
Laitoin pari kuukautta sitten
https://www.motonet.fi/fi/varaosat/965/20469/autot/volvo/s60-i-2000-2009?vuosimalli=2002#Korin-osat
S60 '02 D5 moottorin takaylätueksi. Vanha oli ihan riekaleina. Sisukset putosi lattialle kun pultin irrotti.
Tästä vaihdosta seurasi sellainen juttu, että kun moottorin sammuttaa, kuuluu pieni kolaus juuri kun koneen pyörintä loppuu. Silminnähden tuki ei nojaa reunoihin tms. Kenelläkään kokemuksia?
Otsikko: Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
Kirjoitti: anssi68 - 10.11.2017, 09:30:22
Laitoin pari kuukautta sitten
https://www.motonet.fi/fi/varaosat/965/20469/autot/volvo/s60-i-2000-2009?vuosimalli=2002#Korin-osat
S60 '02 D5 moottorin takaylätueksi. Vanha oli ihan riekaleina. Sisukset putosi lattialle kun pultin irrotti.
Tästä vaihdosta seurasi sellainen juttu, että kun moottorin sammuttaa, kuuluu pieni kolaus juuri kun koneen pyörintä loppuu. Silminnähden tuki ei nojaa reunoihin tms. Kenelläkään kokemuksia?

Edessä alhaalla myös vaihdelaatikon tuki, joka voi tehdä tuota ja jakoremmin päässä apurungossa myös..
Otsikko: Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
Kirjoitti: Jorma - 10.11.2017, 12:05:19
Edessä alhaalla myös vaihdelaatikon tuki, joka voi tehdä tuota ja jakoremmin päässä apurungossa myös..

Thx, autohan kävi kytkinremontissa elokuussa. Ääni tosin alkoi vasta tuon ylätakatuen vaihdon jälkeen mutta voihan se olla että kun pakettia jäykistää yhdestä paikkaa, toinen kulunut paikka alkaa oireilla. Mittarissa n. 400k
Otsikko: Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
Kirjoitti: mulugren - 10.11.2017, 15:16:36
Aamulla V70 2.4D mkII facelift aj. 230tkm. yllättäen resonoi tyhjäkäynnillä. Kojetaulusta ja ovista kuului resonointi myös ajossa pienillä kierroksilla. Vähän kovempaa kun ajaa niin resonoinnit häviävät.
Kaikki kuitenkin toimii normaalisti. Jarrut toimivat jopa paremmin. Mietin onkohan tuo moottorin tukikumien alipainehässäkkä otettu jarruilta? Onkohan jostain letku irti?

Otetaan neuvoja vastaan..

Samalta pumpulta. Moottorintukien letkujen "jakotukki" on ilmansuodattimen etureunassa. Kokeile irrottaa letkut ja mittaile paineita. Minulla ei ollut mitään vaikutusta olipa letkut tulpattu eli ei mutta kun yksin tutkailin niin en voinut kokeilla vaikuttaako jarrun painaminen. Alipaine oli ainakin ilman jarrun painamista oikea eikä vuotoja missään. En tiedä voiko itse pumppu loppunsa eellä aiheuttaa jyrinää..

Niin, alipaine ohjataan tyynyille vain matalilla kierroksilla (<1300rpm?) Kovemmilla kierroksilla tyynyjä ei "pehmennetä". Huomaat kun mittailet niitä paineita eri kierroksilla
Otsikko: Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
Kirjoitti: modsman - 12.11.2017, 16:11:57
Samalta pumpulta. Moottorintukien letkujen "jakotukki" on ilmansuodattimen etureunassa. Kokeile irrottaa letkut ja mittaile paineita. Minulla ei ollut mitään vaikutusta olipa letkut tulpattu eli ei mutta kun yksin tutkailin niin en voinut kokeilla vaikuttaako jarrun painaminen. Alipaine oli ainakin ilman jarrun painamista oikea eikä vuotoja missään. En tiedä voiko itse pumppu loppunsa eellä aiheuttaa jyrinää..

Niin, alipaine ohjataan tyynyille vain matalilla kierroksilla (<1300rpm?) Kovemmilla kierroksilla tyynyjä ei "pehmennetä". Huomaat kun mittailet niitä paineita eri kierroksilla

Kiitos, minkälaisella mittarilla paineita mitataan?
Viaksi on paljastunut pieni määrä bensaa melkein tyhjään tankkiin. Täysi tankillinen dieseliä ja ei juurikaan kuin pientä resonointia jostain mittaristosta kylmänä. Vedättäessä isoon mäkeen kutosella resonoi jokin kevyesti kojetautaulussa. Lienee normaalia?
Otsikko: Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
Kirjoitti: mulugren - 25.11.2017, 23:46:22
Kiitos, minkälaisella mittarilla paineita mitataan?
Viaksi on paljastunut pieni määrä bensaa melkein tyhjään tankkiin. Täysi tankillinen dieseliä ja ei juurikaan kuin pientä resonointia jostain mittaristosta kylmänä. Vedättäessä isoon mäkeen kutosella resonoi jokin kevyesti kojetautaulussa. Lienee normaalia?

Ihan joku biltema ahtopainemittari tms ajaa asian. Maksaa luokkaa vitosen tjsp :)

Mutta lopeta kiiruusti tutkailut jos ongelman aiheuttaja jo löytyi :) Nämä on Dieseleitä eli aina sitä jotain pientä jyrinätä on
Otsikko: Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
Kirjoitti: modsman - 27.11.2017, 17:17:37
Ihan joku biltema ahtopainemittari tms ajaa asian. Maksaa luokkaa vitosen tjsp :)

Mutta lopeta kiiruusti tutkailut jos ongelman aiheuttaja jo löytyi :) Nämä on Dieseleitä eli aina sitä jotain pientä jyrinätä on

Asiallista puhetta! Täytyykin keskittyä nauttimaan alaväännöstä.  :)
Otsikko: Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
Kirjoitti: Mk2D5 - 28.11.2017, 17:55:24
Kiitos, minkälaisella mittarilla paineita mitataan?
Viaksi on paljastunut pieni määrä bensaa melkein tyhjään tankkiin. Täysi tankillinen dieseliä ja ei juurikaan kuin pientä resonointia jostain mittaristosta kylmänä. Vedättäessä isoon mäkeen kutosella resonoi jokin kevyesti kojetautaulussa. Lienee normaalia?
Alipainetesteri:  http://www.motonet.fi/fi/tuote/765151/MTX-Special-Kasikayttoinen-alipainepumppu--testilaitesarja

Sen käyttö: https://www.youtube.com/watch?v=30QDz4xnJms
Otsikko: Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
Kirjoitti: Shikaka - 01.10.2023, 15:59:35
Itse painin kanssa sisätilan tärinän ja huminoiden kanssa (2005 V70 D5+automaatti). Autoon oli myös tehty nostajaremontti tärinöiden takia. Tilasin Polar-partsin kannakesarjan ja laitoin autoon paikalleen. Hyvä ettei ekalla kerralla pää meinannut lähteä irti huminasta. Tärinää ja melua oli entistä enemmän autossa uusilla osilla. Kokeilin löysäillä ylätankoa ja alatankoa yms poppamiesten konstien mukaan, mitä foorumilla ehdoteltiin.

Otin vaihteiston tuen kokonaan irti ja humina lakkasi 80%. Laitoin lopuksi vanhan kuluneen osan takaisin. Tien päällä testailin lisää ja vielä jäi harmittamaan humina ja pieni tärinä ratissa. Vaihdoin kampiakselin pyörän päässä olevan vanhaksi myöskin ja ylimääräiset ränkytykset loppui autosta heti.

Uusilla alipainekannattimilla kone nousi ylös rungosta irti jossa oli alkuperäinen syy ja nuilla tarvikeosilla vika vain pahentui. Ajattelin kirjoittaa tämän tänne ylös jos joku muu myöskin painii vastaavien ongelmien kanssa.

Laittakaa suoraan alkuperäistä vastaavat kannattimet, eikä mitään kiinalaisia. Autossa on vielä moottorin päällä oleva kannake ja kaksi alipainekannatinta polar-partsilta. Harmittaa vain olisiko alkuperäisillä kannattimilla häipynyt viimeisetki tärinät. Toivotaan että nuo uudet löystyvät ajan kanssa. :nohnoh

EDIT 6.10.2023
Sen verran meni tunteisiin tuollaiset huonolaatuiset osat, kun tärinä ei meinannut lakata. Tilasin uudet osat virosta.
Lesförderin alipainetyynyt ja Febi Bilsteinin vaihteisto- ja yläkannattimen. Värinät, tärinät ja huminat loppui kuin seinään. 8)