Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: kutvonen - 02.11.2013, 21:07:01
-
Avaimet piti vaihtaa jo monta vuotta sitten uusiin, kun kumiperät muuttuivat lakrtitsiksi.
Nyt tulilla peilien säätönuppi, joka on muuttunut limaiseksi pehmoiseksi inhotukseksi, orastavasti myös Volvoaudion virtanuppi on tahmeutumassa, mitähän seuraavaksi..
Olenko yksin? Jos en niin mitä näille on tehtävissä?
-
Samaa oiretta täälläkin. Onko kukaan kokeillu näihin mitään aineita tms?
-
Onko kukaan kokeillu näihin mitään aineita tms?
Tai toisinpäin: oletteko te kokeilleet jotain aineita, joilla kumit pehmenee?
En ole ennen moisesta kuullut ja itselläni ei ainakaan ole kyseistä ongelmaa 1997-mallissa.
Onhan siellä tietty voinut kattilassa ainesosat vaihtua vuosien varrella ja uudempi höttö ei ole kestänyt yli auton oletetun käyttöiän ;)
-
Tai toisinpäin: oletteko te kokeilleet jotain aineita, joilla kumit pehmenee?
En ole ennen moisesta kuullut ja itselläni ei ainakaan ole kyseistä ongelmaa 1997-mallissa.
Onhan siellä tietty voinut kattilassa ainesosat vaihtua vuosien varrella ja uudempi höttö ei ole kestänyt yli auton oletetun käyttöiän ;)
Ainakaan minulla ei ole laitettu mitään linimenttejä. Eikä se syyllinen oikein handurasva tai -hikikään voi olla kun tuota peilien säätöä ei ole viimeisen 14 vuoden aikana montakaan kertaa kosketeltu. Ja avaimetkin pehmenivät samaan aikaan vaikka vain toinen aktiivikäytössä. Hyvä kyllä tietää että limattomia varaosia lienee sitten saatavilla vanhemmista vuosimalleista.. ;)
-
Omassakin -98 C70:ssa ovat tietyt paljon käytetyt kumiset napit ja vivut muuttuneet tahmaisiksi, mm. juuri tuo peilien säätötikku. Mitenhän plastidip toimisi niiden elvyttämisessä...?
-
-00 v70 Tahmeat avaimet, ikkunan nostin napit ja peili napit on aika pehmosia!! veikkaan mineraali öljyä syylliseksi tähän hommaan. Töissä nimittäin säiliö-auton ratti murenee käsiin, koska käsissä/ vaatteissa on öljyä.
-
Sama ongelma v70 98 eli varsinkin ikkunoiden numiskat on kummallisen tahmaiset.
-
Bilteman kumimaali (4 spraykerrosta) tuntuu ihan OK ratkaisulta näin muutaman viikon kokemuksella. Kenties plastidip olisi vähintään yhtä hyvä.
Onneksi se peilien säätötutti ja audion virtanuppi irtoavat vetämällä, ihan kaikkien muoviosien käsittely tuskin on yhtä helppoa.
-
Miksi 850/v70 ratin "nahka" on lähes aina ehtoopuolella? Irti, rikki ja tahmainen. Ainakin parissa 850 ja yhdessä v70 mk1:ssä joita tässä ollut. Tietysti autot olleet vanhoja ja paljon ajettuja, mutta ei oman mk2 v70 nahkaratti ole mennyt sellaiseksi 14v ja 460tkm aikana, vähän on pinta vain karhea. En usko, että ratti ainakaan öljystä olisi mennyt noissa.
-
Mulla taas 850:n nahkaratin nahka tosi hyvä, mutta se ratin alaosa, mikä on jotain muovia(?) on kuin rotansyömä ja ihmeen tahmea ::) kuitenkin 424tkm.