Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: therealdeal - 04.11.2013, 09:01:15
-
1. Eli tämmöne s60 2.4 -01 195tkm ajettu käynnistyy huonosti välillä. eli kun kääntää avaimen käynnistys asentoon niin auto yrittää ja yrittää käynnistyy mutta sitte pitää avittaa vähän painamalla kaasupoljinta pohjaa ja vähä pumpata kans nii si käynnistyy....
2. sitten välillä kyseinen auto välillä tuntuu kiihtyvän paremmin ja välillä taas huonommin ei hajua mistä vois johtua... kyseessä 125KW 170hp versio
-vikakoodit katottu ei ollu mitään...
-tulpat vaihettu
-ilmaputsari vaihettu
-kaasuläppä kotelo putsattu
-maf putsattu
-polttoaine suodin vaihettu
kerran startatessa tuli häiriövalo joka oli vihkon mukaan "pakokaasuja huolla pian" luin koodit ja ilmoitti sytytyskatkoksia sylinterissä vai sylintereissä
-
Joskus aikasemminkin lukenut kyseisestä viasta ja tainnut kaverillakin olla sama teksti, toki kyseessä diesel-volvo. Hitto kun ei muista, mikä kyseisen tekstin aiheuttaa :buck2: Pakko laittaa seurantaan tää aihe.
E: Sen verran, että luitko vikakoodit ihan Vidalla vai jollain perus lukijalla? Vida näyttää myös koodit, jotka ei aktiivisia tällä hetkellä.
-
en tiedä millä ohjelmalla bosch korjaamolla lukivat...missäs semmosia vikakoodin lukioita on ja hintaa?
-
Oliskohan joku puola hajoomassa tai koneen maadotuksessa vikaa..
Mulle on tullu kerran toi vikakoodi vastaan samassa mallissa, mutta siitä oli tulpat ajettu aivan loppuun ja johtu niistä.
-
missä kaikkialla niitä koneen maadotus johtoja menee?
-
Meillä kävi kans nuita sytytyshäiriöitä. Vikana oli vuotava\tihmivä venttiilikoppa joka sitten kostutti jotain puolaa. Kannattaa tarkistaa.
-
miten tarkistetaa, voiko itte tehä jotai asialle?
-
miten tarkistetaa, voiko itte tehä jotai asialle?
Pystyyhän sitä vilkuilemaan konehuoneesta että näkyykö venttiilikopan luona öljyä, näissähän ei ole tiivistettä venttiilikopan välissä, liima vain? ainakin näin sanoivat liikkeessä.
Meillä huomattiin liikkeessä asia kun koneella näky yksi puola pätkivän ja lopuksi päättely vuotavaan tiivisteeseen. Tiivisteen voi vaihtaa normaali ihminenkin, kannattaa vain varata aikaa :)
-
Sillo ku vaihettii tulpat ite huomasin koneen takana ylhäällä reunassa vähäistä öljyä. En kyllä itte uskalla moista tiivistettyä laitella ku nii monta kertaa omalla tuurilla jotai menny rikki
-
Auto kans nytkähtelee tasakaasulla taajama nopeuksissa
-
auto oli volvolla tutkittavana ja sanoivat että viittais bensapumpun releeseen ja vaihtavat sen..ilmottelen jos korjaantu
-
Bensapumppu ei saanu singnaalia vaihtoivat releen ja tuli kuntoon auto ilman suurempia murheita.
-
noh hyvä ettei koko kone sulanut
-
Miten niin? :)
-
No varmaan aika laihalla käynyt, jos ilmottaa bensan puuttuessa sytytyskatkoksesta.
Ihmettelen kyllä suuresti, ettei seossuhteesta tullut mitään vikakoodia..
-
Ennen releen vaihtoo ei edes kulkenu sillai niinku 170hp pitäis ja nyt kyl kulkee hyvä niin sano siel et jos tulee viel niit oireit niii sit viel pumppu vaihtoo :)
-
Missä muuten sijaitsee s60 tuo bensapumpun rele ja oliko arvokas. Omassa vähän samoja oireita.
-
Moottori tilassa missä on sulakerasia siellä joku niistä isoista mustista mötiköistä .. eivät sanonu mulle mikä niistä se on... Makso Volvon vähä yli 50e